حمایت از بیماران خاص؛ نسخه شفابخش دولت سیزدهم در بخش سلامت

شهرکرد- ایرنا- دولت سیزدهم با گسترش خدمات حوزه سلامت در قالب تعهدات ۲ نهاد بیمه‌گر سلامت و تامین اجتماعی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج گام موثری در راستای کاهش هزینه‌های درمان از جیب بیمار و عمق‌بخشی به خدمات این حوزه برداشته است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشته‌اند که بیماران جز رنج بیماری نباید درد و دغدغه دیگری داشته باشند و دولت سیزدهم نیز با لبیک‌گویی به ندای معظم‌له طی ۲ سال اخیر برنامه‌هایی را در خصوص نشان‌دار کردن و افزایش تعهدات بیمه‌ای برای کاهش هزینه‌های درمان از جیب بیماران انجام داده است که استان چهارمحال و بختیاری نیز بی‌نصیب از این خدمات نبوده و توانسته تا حد زیادی رضایت بیماران را فراهم کند.

در اینجا می‌خواهیم از دستاوردی بگوییم که روایتگر امید و امیدبخشی به مردم است. طی ۲ سال اخیر با گسترده شدن چتر حمایتی دولت سیزدهم برای بیماران خاص و سخت‌ علاج بخش وسیعی از هزینه بیماری‌ها پوشش داده شده است و بنا بر گفته مسوولان قرار است در ادامه راه با عمق‌بخشی به خدمات، مرهمی بر درد و رنج بیماران باشد.

با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت‌ علاج در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۱۵ هزار بیمار زیر پوشش بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و بر این اساس تامین دارو و درمان برای این افراد تا بالای ۹۰ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

بیماران: هزینه‌های درمان کمتر شده است

حمایت از بیماران خاص؛ نسخه شفابخش دولت سیزدهم در بخش سلامت

غلامرضا یکی از بیماران سرطانی استان است که عنوان می‌کند بخش زیادی از هزینه‌های درمانش از طریق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و نسخه داروهای شیمی درمانی خود را در ابتدا به تامین اجتماعی می‌برد تا تایید شود و سپس آن را با مبلغی بسیار کمتر از قبل تامین می‌کند.

وی می‌گوید: تامین اجتماعی برایم تشکیل پرونده داده است و حتی زمانی که حال مساعدی ندارم و خودم قادر نیستم تا به مطب دکتر و یا دیگر مراکز درمانی بروم، خانواده می‌توانند بجای من نزد پزشک بروند و نسخه را گرفته و دارو تامین کنند و از این طریق رنج بیماری برایم کمتر شده است.

یکی دیگر از بیماران نیز که به دلیل مشکلاتی که دارد باید خدمات همودیالیز دریافت کند پس از اینکه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته تمام این خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کند و از این بابت رضایت دارد.

بیماری‌های خاص درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری‌ها را خواهد داشت و با مشکلات تامین دارو و هزینه‌های بالای درمان روبروست که این دغدغه تا حد زیادی به همت دولت سیزدهم برطرف شده است.

پوشش ۱۰۷ بیماری خاص و سخت علاج از سوی بیمه سلامت

حمایت از بیماران خاص؛ نسخه شفابخش دولت سیزدهم در بخش سلامت

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران سخت علاج در سال‌های گذشته پنج بیماری را پوشش می‌داد اما در حال حاضر ۱۰۷ بیماری زیر پوشش این صندوق قرار دارد.

علیرضا اصغرزاده افزود: از ۱۰۷ بیماری برای ۵۱ بیماری پروتکل درمانی نوشته و در سامانه‌ها بارگذاری شده و بدون اینکه فرد بعد بخواهد فاکتور ارائه دهد همان موقع تخفیف‌های سامانه‌ای و الکترونیک برای بیمار لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: از یک میلیون نفر جمعیت استان، ۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر مبتلا به بیماری خاص و سخت علاج هستند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: وقتی بیماران نشان‌دار شوند مشخص می‌شود که باید چه میزان پول ویزیت دهند، چقدر تخفیف دارویی به آن تعلق می گیرد و چه داروهایی باید برای آن تایید شود و بدین ترتیب ۹۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران نشان‌دار پرداخت می‌شود.

اصغرزاده با باین اینکه گستره پوشش بیمه سلامت در دولت سیزدهم وسیع‌تر شده است، افزود: در یک سال اخیر تمام اقشار مختلف به ویژه در دهک‌های پایین از خدمات رایگان این نهاد برخوردا شده‌اند و به عبارتی دیگر ۴۸۵ هزار نفر از جمعیتی یک میلیونی استان به صورت رایگان از خدمات این نهاد بیمه‌گر برخودارند.

وی بیان داشت: در گام بعدی عمق‌بخشی به خدمات در دستور کار قرار دارد تا از این طریق بیمه‌شدگان از مزایای بیشتری در درمان استفاده کنند.

۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و سخت‌علاج

حمایت از بیماران خاص؛ نسخه شفابخش دولت سیزدهم در بخش سلامت

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار زیر پوشش این نهاد از خدمات صندوق بیماران سخت علاج و خاص برخوردار هستند.

مصطفی فلاحی افزود: برای این تعداد بیمار پرونده تشکیل شده است و تا بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های این بیماران از سوی تامین اجتماعی تقبل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بیمارانی نظیر هموفیلی، تالاسمی ماژور و دیالیزی تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: بیماری‌های نظیر سرطان‌ها نیز تحت صندوق بیماران خاص است و تا ۹۰ درصد هزینه‌ها برای این بیماران پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بیمه تامین اجتماعی نیز ۱۰۷ بیماری را زیر پوشش خود قرار داده است و برای تمامی بیماران مبتلا به این بیماری‌ها پرونده تشکیل داده اما در خصوص بیماران پروانه‌ای نهادی در تهران زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری به طور متمرکز درمان این بیماران را تقبل کرده است.

فلاحی افزود: در خصوص بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، فشار خون و اعصاب و روان نیز برای بیماران تشکیل پرونده داده شده و علاوه‌بر اینکه برای پیشگیری از پیشروی بیماری برای این افراد دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود بلکه با هر مراجعه این افراد به مراکز درمانی تامین اجتماعی تا ۲ ماه دارو دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha