احداث همراه‌سرای بیماران چهارمحال و بختیاری نیازمند مشارکت خیرین است

شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت احدث همراه سرای برای بیماران به خصوص بیماران خاص گفت: احداث همراه سرای بیماران به خصوص برای بیماران خاص در استان نیازمند مشارکت و همراهی خیرین و نیک‌اندیشان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در نشست کمیته بیماران خاص استان با تاکید بر اینکه هر جا مردم پای کار آمده‌اند کار به خوبی پیش رفته است، افزود: مشارکت خیرین در بحث سلامت باید همچون حضور نیک اندیشان در بحث مدرسه‌سازی سازمان یافته در استان پیگیری شود.

وی بر ضرورت احصای نیازهای بهداشت و درمان و انجام حرکت فرهنگی و بصیرت‌افزایی با هدف تبیین اهمیت و جلب مشارکت خیرین در بحث سلامت تاکید کرد.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: بیماران خاص با توجه به شرایط و مشکلات ناشی از بیماری نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند.

کمبود دارو؛ مهمترین مشکل بیماران خاص

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود دارو از مهمترین مشکلات بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی در استان است.

علی مختاری با بیان اینکه مشکل تامین داروی بیماران خاص تنها مختص چهارمحال و بختیاری نیست، افزود: برای تامین یک سری از داروهای بیماران خاص در استان مکاتبه‌های مکرری با معاونت غذا و دارو انجام شده است.

وی در خصوص ضرورت احداث همراه‌سرای بیماران اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است این بیماران از مناطق دوردست و سخت‌گذر برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند و مکانی برای اسکان نداشته باشند؛ احداث همراه سرا در استان ضروری است.

مختاری یادآور شد: انتظار می‌رود با تامین زمین مناسب برای احداث همراه سرای بیماران این فضا با همت گروه‌های جهادی و خیرین احداث شود.

وی پرداخت نکردن مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و گفت: پرداخت به موقع هزینه‌های بیماران خاص در بحث نشان‌دارکردن بیماران از جمله الزاماتی است که باید انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به ظرفیت مالی محدود دانشگاه علوم پزشکی بهبود وضعیت پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر الزامی است.

وی افزود: پرداخت به موقع سازمان‌های بیمه‌گرروند درمان بیماران خاص را فراهم‌ترمی‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: روان سازی امور درمان و بهبود ارائه خدمات از مهمترین رویکردهای کمیته بیماران خاص است.

شهرام خواجوی افزود: تلاش می‌شود با شناسایی و برطرف کردن موانع موجود مشکلات بیماران خاص در استان به کمترین میزان ممکن برسد.

به گزارش ایرنا، با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت‌ علاج در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۱۵ هزار بیمار زیر پوشش بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و بر این اساس تامین دارو و درمان برای این افراد تا بالای ۹۰ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha