۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85395866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد مجلس در زنجان: مهار تورم و گرانی را در سطح ملی پیگیری خواهم کرد

زنجان - ایرنا - حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمده و سلطانیه اعلام کرد: در سطح استانی تکمیل پروژه‌های شهری و در سطح ملی مهار تورم و گرانی را پیگیری خواهد کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی "روز جمعه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تجارب نمایندگی خود در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صورت راهیابی به مجلس، تکمیل طرح های نیمه تمام شهری و همچنین موضوع تامین آب استان و شهرستان را پیگیری خواهم کرد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین چالش کنونی کشور مساله معیشت و مهار تورم است، گفت: رتبه بندی فرهنگیان پس از ۱۰ سال در مجلس انقلابی به رغم مخالفت دولت ها به تصویب رسید هرچند در اجرا مشکلاتی وجود دارد اما به نفع این قشر است.

وی اظهار داشت: تبدیل وضعیت کاری نیروهای شرکتی از اقدامات مهم دیگر مجلس یازدهم است چون ۲ کارمند در یک اتاق یک کار را انجام می دادند اما دریافتی های آنها متفاوت بود و این یک ظلم به نیروهای قراردادی به شمار می رفت.

حجت الاسلام شجاعی افزود: در مجلس یازدهم با پیگیری فراوان و با توجه به مخالفت دولت ها، این موضوع به سرانجام رسید و نیروهای شرکتی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی به موضوع افزایش حقوق سربازان اشاره کرد و گفت:این قشر مظلوم بودند به طور که ماهی ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کردند اما امروز با همت مجلس یازدهم این میزان به ۲۰ برابر رسیده است.

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات خانه های خالی نیز اشاره کرد و گفت:این موضوع در مجالس گذشته به دلایلی تصویب نمی شد، اما در این مجلس به تصویب رسید هر چند در اجرا مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه تورم چالش اصل کشور است و گرانی نیز مردم را به شدت آزار می دهد، گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید زبان گویای مردم باشد و بنده به سهم خود این کار را انجام دادم و در دیدار با رییس جمهور نیز مطرح کردم که کمر مردم از گرانی شکسته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا یکی از اقدامات مهم جلوگیری از تصویب طرح ها و لوایح در ارتباط با گرانی ها بود، ادامه داد: امروز مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم مهار تورم است و متاسفانه باید گفت دولت در مهار آن چندان موفق نبوده و می توانست بهتر عمل کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در جلساتی که با رییس جمهور برگزار شد راهکارهایی برای مهار تورم ارائه کردم که چندان مورد توجه دولت قرار نگرفت که در صورت راهیابی به دور دوازدهم مجلس تلاش خواهم کرد این مهم را پیگیری کنم و نقش آفرینی قویتری در این حوزه داشته باشم.

آب بزرگترین چالش استان زنجان

وی در خصوص چالش های کنونی استان نیز گفت: بزرگترین چالش استان مربوط به آب است، چرا که با بحران این ماده حیاتی مواجه هستیم که در سطح شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز این مشکل جدیتر و عمیقتر است.

این نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه منابع زیر زمینی سالهاست از خط قرمز عبور کرده و استقرار صنایع آببر و فولادی نیز در منطقه از روی غفلت یا خیانت زیاد شده که به محیط زیست و منایع آبی آسیب جدی وارد کرده است.

حجت الاسلام شجاعی افزود: زمانی که رییس مجمع نمایندگان استان بودم جلسات بی شماری در خصوص آب در سطح استان و سطح کشور برگزار کردم که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۲ اتفاق خوب در حوزه انتخابیه به قوع پیوست، اظهار داشت: برای تامین آب شرب ۲ شهر ابهر و خرمدره طی ۲۰ سال آینده موفق شدیم ۱۳ میلیون متر مکعب از منابع آبی شمال این ۲ شهرستان تخصیص حق آبه دریافت کنیم.

این نماینده دوره پیشین مجلس با بیان اینکه طبق برآوردها در افق ۱۴۲۵، ۱۴ میلیون متر مکعب کمبود آب شرب وجود دارد، اظهار داشت: تامین آب شرب یک نفر در چند دقیقه انجام می گیرد اما تامین این ماده حیاتی برای منطقه ای بزرگ پروژه ای ۱۰ تا ۱۵ ساله است.

وی با تاکید بر اینکه انجام ندادن چنین اقداماتی در حال حاضر مشکلات مضاعفی را برای سال های آینده ایجاد می کرد، گفت: از طرفی فاضلاب شهر ابهر به مدت ۱۶ سال در تعطیلی بود به طوری که باید گفت در این پروژه به مردم خیانت شده است.

حجت الاسلام شجاعی افزود: برای این پروژه اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد تومانی تامین شده که طبق برنامه ریزی، فاضلاب شهری تا ابهر به اتمام خواهد رسید که در نهایت ۶ میلیون مترمکعب پساپ فاضلاب خواهد داشت و صنایع آببر فولادی را ملزم خواهیم کرد از این نوع آب برای موارد نیاز خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به این ترتیب در برداشت آب های زیر زمینی سالانه ۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی به وقوع خواهد پیوست، اظهار داشت: این موضوع به بهبود وضعیت آب منطقه کمک خواهد کرد.

انتصاب مدیران محلی بدون دخالت ما ولی با ارایه مشاوره بوده است

وی در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران محلی نیز گفت: رهبر معظم انقلاب حکیمانه و عاقلانه فرمودند که نمایندگان در انتصابات دخالتی نداشته باشند که فرموده ایشان یک امر دینی است، چون ما به ولایت فقیه باور قلبی و دینی داریم.

حجت الاسلام شجاعی افزود: در طول چهار سال فعالیت در مجلس شورای اسلامی تلاش کردم این امر را اطاعت کنم و به صراحت می گویم مراجع رسمی که باید این موضوع را بررسی می کردند بررسی ها را انجام دادند و نمایندگانی که در انتصابات دخالت کرده بودند رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی هم که شبهه دخالت در امر انتصابات داشتند دعوت شدند و از آنها توضیحات خواسته شد، اضافه کرد: در مورد بنده از سوی مراجع رسمی نظام اسلامی نیز حتی شبهه دخالت وجود نداشت که حتی دعوت شوم و توضیحات ارائه کنم.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمده و سلطانیه با بیان اینکه سه مقوله وجود دارد که مصداق دخالت در انتصابات نیست، گفت: قانون اساسی به نماینده حق اظهار نظر در همه امور داخلی و بین المللی را داده است.

وی با بیان اینکه اگر نماینده ای اظهار کند که وزیر یا مدیری ناکارآمد است و باید برکنار شود، صرف این اظهار نظرها دخالت در انتصابات نیست، افزود: وزیر از نماینده ای برای جایگاهی مشورت می خواهد و به تصریح رهبر انقلاب مشورت مصداق دخالت هم نیست.

نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده مجلس شورای اسلامی مطابق با قانون اساسی حق نظارت در همه امور کشور را دارد و اگر در ارتباط با عملکرد مدیری، گزارش نظارتی تهیه و به مقامات مافوق ارائه کند و تصمیم گیری ها نیز مبنی بر برکناری او شود، مصداق دخالت در انتصابات به شمار نمی ورد.

وی با بیان اینکه بنده هم با این چارچوب با تعهد شرعی از دخالت در انتصابات پرهیز کرده ام، اظهار داشت: اما اظهار نظر و مشورت داده ام و حتی گزارش های نظارتی هم از جمله در ارتباط با عملکرد مدیران استانی تهیه و به مقامات ملی ارائه کرده ام که گاهی هم ترتییب اثر داده اند.

حجت الاسلام شجاعی افزود: در اثر گزارش نظارتی من، با تصمیم دولت، مدیر ناکارآمدی در این استان از کار خود برکنار شده و مصداق داشته است.

وی در خصوص چگونگی هزینه کرد تبلیغاتی نیز گفت: بنده کارگرزاده و روستا زاده هستم، با محرومین بوده و هستم و از آنان جدا نخواهم شد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمده و سلطانیه با بیان اینکه جدا شدن از محرومین آغاز انحراف است، ادامه داد: هزینه های ستادهای انتخاباتی دوره قبل و این دوره من نیز توسط مردم تهیه شده است.

وی با بیان اینکه پول اجاره ای بابت ستادهای تبلیغات داده نشده است، گفت: ساختمان هایی از سوی مردم در اختیار ما قرار گرفته است و هزینه ها را نیز آنها پرداخت می کنند.

حجت الاسلام شجاعی با تاکید بر اینکه در دوره قبل تنها کاندیدی بودم، که هزینه های ستاد انتخاباتی ام را به صورت شفاف اعلام کردم، گفت: این در حالی است دیگر کاندیداهایی دوره قبل در رقابت انتخاباتی شرکت کردند و هزینه های خود را اعلام نکردند و بنده هزینه های خود را در این دوره تبلیغاتی نیز با شفافیت اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از فرزندانم تابعیت خارجی ندارند، اظهار داشت: مردم حوزه انتخابیه ام توجه داشته باشند بنده نه چپ و نه راست و نه اصلاح طلب و نه اصولگرا نیستم و با افتخار انقلابی هستم و آغوش من به روی همه در شهرستان های ابهر، خرمده و سلطانیه باز است و همه ما از یک خانواده هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha