۶ روز تا حماسه‌آفرینی ملت ایران

اردبیل - ایرنا - من ایرانی‌ام، عاشق وطن؛ برای ۱۱ اسفندماه روزشماری می‌کنم، نام‌هایی که در صندوق‌های آرا خواهم انداخت، کاربلدترین‌ها و شایسته‌ترین نامزدها هستند. دشمن کی خیرخواه من بوده که امروز بخواهد با القا و اغوا مرا از جشن ملی انتخابات باز دارد.

به گزارش ایرنا ، انتخابات ۱۱ اسفندماه در سراسر ایران وارد مرحله تبلیغات نامزدها شده است و محل‌های تعیین شده برای نصب عکس و پوستر، چهره‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را فریاد می‌زند و در فضای مجازی نیز هیاهوی تبلیغات انتخاباتی با شور و حال ویژه‌ای در جریان است.

بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب در سراسر کشور برای انتخابات مجلس دوازدهم کمر همت محکم کرده‌اند و ایرانیان در داخل و خارج کشور برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله عزم راسخ دارند.

من یک مرد، زن، دختر یا پسر ایرانی ام و نمی‌توانم به این اتفاق بزرگی که در اطرافم رخ می‌دهد، بی‌تفاوت باشم، نمی‌شود همه در تکاپوی انتخاب اصلح باشند و من بی‌اعتنا بگذرم و فرصت انتخابم را که تاثیر مستقیم بر سرنوشت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی من و میهنم دارد، از دست بدهم.

من از تبار کیومرث و هوشنگ و نابود کننده اهریمنم! اراده تهمورث برای نبرد با دیوان و جادوگران را دارم! با شجاعت فریدون بر ضحاک‌ها غلبه می‌کنم و اگر خدنگ عدو، گهگاهی خون سیاووشم را بر زمین جاری ساخته، تیر غیرتی که از کمان آرش می‌رهانم، مرزهای عزت و افتخارم را معین می‌کند.

باکی از هجمه دشمن ندارم چون شهامت باکری‌ها در من است، گام‌هایم به استواری قدم‌های چمران است و فهمم را از فهمیده‌ها ارث برده‌ام و بالازاده‌ها در وجودم زاده می‌شوند و شور ملک سلیمانی بر سر دارم.

امروز تدارک بزرگی برای جشن ملی انتخابات در کشور دیده شده، ۸۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی اصلی و ذخیره، آماده برگزاری این رخداد محتشم هستند و کلیه تجهیزات و لوازم از قبل در اختیار ستادهای استانی قرار گرفته و اندازه‌های اقلام تبلیغاتی نامزدها را ۱۰۰ در ۷۰ تعیین کرده‌اند تا انسجامی در فرایند تبلیغات باشد، من نمی‌توانم بدون احساس مسئولیت بنشینم و دیگران به جای من تصمیم بگیرند.

وقتی وارد ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها می‌شوم، هنگامی که در گروه‌های تبلیغات مجازی نامزدها پرسه می‌زنم، زمانی که در لیست نامزدهای مورد حمایت احزاب دقیق می‌شوم یا هر موقع به چند تا از ۲۰۰ کانال‌ تلویزیونی تبلیغات انتخابات در کشور نظر می‌کنم، معیارهای انتخاب نامزدهای توانمند را در می‌یابم.

اگر نمی‌توانم نامزدهای اصلح و شایسته‌ را تشخیص دهم، از افراد خبره و آگاه مشاوره می‌گیرم تا رای خود یا موافقت خویش با جلوس افراد در صندلی‌های مجالس مهم کشور را به شایستگان بدهم.

خوشبختانه شرایط دادن رای را تسهیل کرده‌اند، با پنج نوع مدرک یعنی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه ، گذرنامه و کارت پایان خدمت، می‌توانم آرای خود را به صندوق‌ها بریزم و عوامل برگزاری انتخابات در روز رای‌گیری، صندوق‌های سیار را به مراکز ازدحام مردم، نظیر بوستان‌ها و بیمارستان‌ها خواهند برد؛ دیگر چه بهانه‌ای برای خود تحریمی از این ضیافت سراسری و مبارک!

اطمینان دارم با دادن رای به نامزدهای مورد اعتمادم به تکلیف شرعی، سیاسی و اجتماعی عمل خواهم کرد و اگر همه در این انتخاب‌ها دقت نظر کافی داشته باشند، بدون تردید افرادی در قد و قواره و وزانت سیاسی و اجتماعی لازم وارد مجلس خواهند شد و تاثیرات آرا خودمان را بیشتر از انتخابات‌های گذشته لمس خواهیم کرد.

دشمن هر چه می‌خواهد بنالد و بر سر خود بکوبد، او در زمان ناراحتی و رنجوری من کجا بوده که امروز در جشن ملی انتخابات در کنار من باشد؟

ما جشن ملی و بزرگی پیش رو داریم. همهمه‌ای در شهر برپاست، پیش‌بینی‌هایی که تحلیلگران انجام می‌دهند، تبلیغاتی که روی شیشه ماشین‌ها و مغازه‌ها به چشم می‌خورد، همه و همه خبر از اتفاقی بزرگ در ۱۱ اسفندماه دارد.

نمی‌شود به این فراخوان سراسری بی‌تفاوت باشم و این دعوت همگانی را اجابت نکنم!

می‌بینم دلسوزان وطن را که چگونه برای انتخابات از همدیگر پیشی می‌گیرند!

آنان که قبل از من و بیشتر از من برای بقای ایران و اسلام بها داده‌اند، آنها که خون داده‌اند و جان بذل کرده‌اند و باز هم اگر نیاز به جانفشانی باشد، پیشگام‌تر از من هستند.

ایران ما برای ۱۱ اسفندماه، روز فریاد صندوق‌های آرا و موعد صف کشیدن‌های طولانی و پرشمار مردم آماده می‌شود؛ برای روز انگشت‌های رنگی! برای روز تجلی شناسنامه‌ها! برای بزنگاهی که کارت‌های ملی کنار هم صف می‌کشند.

راستی تک تک ما یک کارت ملی داریم و این یعنی همه ما ابتدا به ساکن، ایرانی هستیم و بعد به تفکیک سن، شغل، شهر، نژاد، زبان، استان و شهر و اینها می‌رسیم!

من، ترک و بلوچ و عرب و فارس و لر کرد / ایرانی‌ام و عشق تو در جان و تن من

ایران من، ای خاک آبا و اجدادی‌ام، ای مادر مهربان و ای خانه و کاشانه بی‌نظیرم! دارم می آیم، آماده می‌شوم برای صبح ۱۱ اسفندماه!

روزی که چشم انتظار من و ما هستی تا عشق و عِرق خود را نسبت به مام میهن نشان دهیم و لبخند بر لبانت بنشانیم.

ایران من ای تا به قیامت وطن من / ای نام تو جان من و خاکت کفن من

هر جا و به لهجه و هر قوم و نژادی / فریاد من ایران، وطن من، وطن من

من و ما انگشت‌های خود را رنگی می‌کنیم و قطرات رای خود را در صندوق‌ها سرازیر می‌نماییم تا دریای اراده‌ها، مجالسی قوی‌تر، کارآمدتر و نتیجه‌بخش‌تر را رقم بزنند.

وعده دیدار در ضیافت به یاد ماندنی ۱۱ اسفندماه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha