وظایف روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات

تهران – ایرنا - عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، گفت: افزایش سواد رسانه‌ای مردم و بالا بردن فهم و درک آنها از پیام‌های انتخاباتی، مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای بالابردن مشارکت آنها در انتخابات است.

به گزارش ایرنا، اکبر نصراللهی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران با تشریح نقش تعیین‌کننده شبکه‌های اجتماعی در رفتار انتخاباتی و رأی‌دهی مردم گفت: دو راهبرد اصلی بدخواهان مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تحریم و کاهش مشارکت است و افزایش سواد انتخاباتی می‌تواند آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام کند.

وظایف روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتخابات مظهر عقلانیت و تغییر،‌ نشانه بارز مردم سالاری ‌، قدرت نرم و سند مشروعیت نظام، نمود امید و مسیر خروج از بن‌بست است و رسانه‌های مسئول وظیفه دارند؛ با وجود این رسانه‌های معارض خارجی و داخلی از چند ماه قبل، مستقیم و غیرمستقیم در شبکه‌های اجتماعی وابسته با آنها با هشتگ‌های مختلف از جمله #من_رأی_نمی‌دهم و #رأی_بی_رأی تلاش می‌کنند مشارکت مردم را بی فایده قلمداد و آنها را متقاعد کنند از حق خود برای تصمیم‌گیری در سرنوشتشان استفاده نکنند

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران افزود: سواد انتخاباتی و سواد رسانه‌ای برای تقویت مهارت مردم در درک پیام‌های انتخاباتی، شناخت ابزارها و محیط تولید و توزیع پیام‌های انتخاباتی، شناخت انگیزه‌ها، راهبردها و تاکتیک‌های تولید و توزیع‌کنندگان پیام‌های انتخاباتی ضرورت این روزهای کشور است که مردم را در قبال سونامی اخبار مشارکت زدا بیمه می‌کند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تبیین تاکتیک‌های رسانه‌ای معارض در خصوص انتخابات بر ضرورت هوشیاری روابط عمومی‌ها برای پوشش سریع و جامع هر رویداد احتمالی تاکید کرد و گفت: اگر راهبردهای روابط عمومی‌ها در آرایش جدید رسانه‌ای با توجه امکان تولید و انتشار اخبار برای هر فرد، در هر زمان و هر جا، "روایت اول و برتر" نباشد دیگران با انگیزه‌های غیرمسئولانه، آن‌ها را پوشش و وقایع را تحریف می‌کنند.

محسن نایبی معاون استاندار و صائبی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران نیز در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران، بر هوشیاری و آمادگی مدیران روابط عمومی قبل و روز انتخابات تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha