نامزد مجلس: رونق اشتغال گناباد و بجستان در گرو حل مشکل خام‌فروشی است+فیلم

گناباد-ایرنا- نامزد حوزه انتخابیه گناباد و بجستان رونق اشتغال و کارآفرینی در این شهرستانها را نیازمند کاهش معضل خام فروشی و توسعه کمی و کیفی صنایع فرآوری در بخشهای مختلف صنعت، معدن و کشاورزی دانست.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا گناباد افزود: با وجود ظرفیتهای بسیار گناباد و بجستان در زمینه مواد اولیه در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن و محصولاتی مانند انار، پسته، زعفران، نعنا و غیره به دلیل تعداد ناکافی صنایع بسته بندی و فرآوری سالانه بخش زیادی از تولیدات این بخش به صورت خام به دیگر نقاط ارسال و برخی از آنها به صورت قاچاق منتقل می شود.

وی تصریح کرد: با وجود پتانسیلهای غنی گناباد و بجستان در تولید زعفران در میان ۱۰ برند (نشان) زعفران در کشور یک برند از این شهرستانها وجود ندارد و در زمینه برند سازی این محصول منطقه اقدام خاصی انجام نشده است.

این نامزد حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: با وجود ظرفیتهای بسیار غنی معادن در این شهرستانها به دلیل نبود صنایع بسته بندی و فرآوری، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون مواد اولیه معدنی این مناطق را به سایر نقاط کشور انتقال می دهند و راه اندازی واحد تولید کاشی و سرامیک در شهرستان گناباد در 20 سال گذشته معطل مانده است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت قابل ملاحظه ای در گناباد و بجستان شاهد نیستیم و برخی برخوردهای فرهنگی موجب فرار نخبگان از این مناطق شده است که باید با ایجاد مراکزی در تهران و یا گناباد برای بازگشت و استفاده نخبگان بخشهای مختلف در مسیر توسعه و پیشرفت این مناطق برنامه ریزی کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر به نوع نگاه به بانوان و جوانان در جامعه افزود: باید با الگو پذیری از نوع روش شهید سلیمانی و اتخاذ راهکارهای موثر فرهنگی با همه سلایق و قشرها ارتباط سازنده برقرار کرد.

حلقه مفقوده شادابی و نشاط اجتماعی احساس می شود

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای کاهش مشکلات فرهنگی، تفریحی و ورزشی در شهرستانهای گناباد و بجستان طی سنوات گذشته کم کاریهایی شده که از جمله نیازهای جامعه ، جوانان و بانوان توجه به شادابی و نشاط اجتماعی و آزادی های مشروع است و حلقه مفقوده شادابی و نشاط اجتماعی در این مناطق احساس می شود.

وی ادامه داد: اگر به نیازهای این قشر توجه لازم نداشته باشیم فاصله ما با آنها روز به روز بیشتر می شود و باید با برنامه ریزی صحیح و جبران کم کاریها در بخشهای مذکور این فاصله کاهش یابد.

موسوی گفت: ایمان و امید به آینده را عامل مهم توسعه و پیشرفت کشور و جامعه در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای القاء ناکارآمدی و ناامیدی نسبت به نظام دینی در جامعه گفت: باید با بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی این امیدواری را در جامعه افزایش داد.

سوابق اجرایی حجت الاسلام سید هاشم موسوی

حجت السلام «سید هاشم موسوی» متولد سال ۱۳۴۸ در روستای «موسیرز» از توابع بخش کاخک گناباد است، وی در دوران دفاع مقدس و در عملیات والفجر هشت به افتخار جانبازی نایل آمد.

وی در سال ۱۳۶۵ برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد و در کنار دروس حوزوی، تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و در سال ۱۳۷۰ در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به کار شد.

حجت الاسلام موسوی به مدت ۳۰ سال در بخشهای فرهنگی و سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به فعالیت پرداخت و تالیفاتی در زمینه های فرهنگی و نشر ارزشهای دفاع مقدس دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه و ریاست شورای روحانیت شهرستان گناباد و هادی سیاسی ارشد سپاه در استان خراسان رضوی سایر سوابق این نامزد حوزه انتخابیه گناباد و بجستان به شمار می رود.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۷ نفر داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان شدند که هیات نظارت شورای نگهبان شرایط ۴۰ نفر را تایید کرد و با انصراف ۲ نفر از این نامزدها ۳۸ نفر در عرصه انتخابات حضور دارند.

۲ هزار و ۸۰۰ نفر نیز عوامل اجرایی و نظارتی دست اندرکار برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می شود.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha