نامزد انتخابات مجلس در همدان: کاهش تورم و تقویت تولید مهم‌ترین اولویت من است

همدان-ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: تلاش برای کاهش و مهار تورم و تقویت تولید و رشد سرمایه گذاری با توجه به تخصص و سال‌ها فعالیت در حوزه صنعت،معدن و تجارت را در صورت راهیابی به مجلس به عنوان یک اولویت دنبال خواهم کرد.

محمدمهدی فرشچی موحد روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان افزود: یکی از مواردی که بسیار مهم است و کسانی که در مجلس باید با جدیت دنبال کنند تلاش برای مهار تورم است، تلاش های انجام شده در این خصوص کافی نبوده و باید به سمتی حرکت کنیم که تورم در جامعه کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی باید به سمت تقویت تولید هدایت شود تا شاهد کاهش تورم باشیم، افزود: نقدینگی اگر به هر سمت و سویی از جمله مسکن، خودرو یا طلا و ارز برود آن‌ها را دچار مشکل می کند چرا که در این بخش‌ها با کاهش عرضه و رشد تقاضا روبه رو می‌شویم.

این نامزد مجلس شورای اسلامی گفت: باید پول‌های مازاد با قوانین مناسب به سمت سرمایه گذاری در بخش تولید و ایجاد واحدهای صنعتی برود تا شاهد اشتغالزایی و رشد اقتصادی در جامعه باشیم.

فرشچی موحد افزود: رشد تولید افزون بر اینکه یکی از راه های کنترل و مهار تورم است در رفع مشکل بیکاری جوانان تاثیرات شگرفی دارد، با اشتغال شاهد رشد رفاه، نشاط و امنیت در جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همان گونه که مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای موجب افزایش اقتدار و امنیت کشور می‌شود، افزایش مشارکت در تولید نیز برکات زیادی دارد و با آن می توانیم سن ازدواج جوانان را کاهش دهیم چون جوان صاحب شغل به دنبال تشکیل خانواده می‌رود، می‌توانیم با این کار رفاه جامعه را افزایش دهیم که به دنبال آن نشاط و افزایش امنیت در کشور را شاهد خواهیم بود.

فرشچی موحد در ادامه به برنامه های خود در سطح منطقه ای در صورت انتخاب به عنوان نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که تصمیم دارم در همدان پیگیری کنم، موضوع جذب سرمایه گذار و ایجاد واحدهای تولیدی جدید است، در کشور بنیادها و شرکت‌های حاکمیتی قوی داریم که می‌توانند به ما در این زمینه کمک کنند و باید از ظرفیت آنها بهتر و بیشتر استفاده کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: با توجه به زیرساخت‌ها، منابع و فرصت های مناسب در همدان از جمله معادن می توانیم واحدهای تولیدی زیادی در استان در زمینه فرآوری مواد معدنی داشته باشیم، معدن یکی از ظرفیت هایی است که می تواند ما را در توسعه صادرات غیرنفتی بسیار کمک کند.

فرشچی موحد گفت: ما غافل شدیم از مواد معدنی که در استان خود داریم، مواد معدنی همدان در کشور بی نظیر و درصد خلوص آنها بسیار بالا است، امکان جذب سرمایه گذار و بهره گیری از شرکت های زیرمجموعه وزارت صمت نظیر ایمیدرو در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه چرا همدان در زمینه صنعت باید از دیگر استان ها عقب باشد، افزود: ۳۵ سال سابقه فعالیت در بخش صنعت و معدن دارم، ما ظرفیت اینکه صنعت خودروسازی در همدان داشته باشیم را داریم، در گذشته یک خودروساز برای حضور در همدان اعلام آمادگی کرد اما با چالش هایی که روبه رو شد رفت و در استان دیگری کار کرد، چرا باید همدلی و همزبانی در استان نداشته باشیم، به استان های مجاور خود نگاه کنیم که چه اتفاقات و سرمایه گذاری هایی در آنها رقم خورده است.

فرشچی موحد گفت: البته باید صنایعی در همدان ایجاد شود که مشکلی در زمینه محیط زیست و آب برای ما ایجاد نکند، باید دنبال صنایعی باشیم که محیط زیست را آلوده نکند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه همدان و فامنین همچنین با تاکید بر اینکه باید برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری گام های جدی تری برداریم، افزود: در استان هایی مانند یزد، اصفهان و فارس منابع ملی زیادی در زمینه گردشگری هزینه شده و باید دید همدان در کجا قرار دارد، همدان قابلیت های بالایی در این حوزه دارد و می توانیم در مسیر جذب سرمایه گذار و اشتغال از این حوزه بهتر عمل کنیم، ما ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری سلامت داریم و باید از این راه برای استان ارزآوری کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل آب همدان یک معضل دیرینه بود و بیش از ۱۹ سال طول کشید تا مصوبه سفر مقام معظم رهبری در این زمینه امسال به نتیجه برسد، افزود: باید پیگیر شویم چرا این طرح در این سال ها به نتیجه نرسید، پیگیری های ما باید به سمتی برود که برای مردم رفاه ایجاد کند، نمی گویم مسوولان در گذشته کار و پیگیری نکردند اما معتقدم پیگیری ها کافی نبوده و میدان باید برای حضور نیروهای جوان و تازه نفس باز شود تا بتوانیم همدان دیار دارالمومنین و دارلمجاهدین را به جایگاهی که در شان مردمان آن است برسانیم.

انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم به طور همزمان ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha