۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85392329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام و دعوت بانوان نخبه همدانی برای حضور پرشور زنان در انتخابات یازدهم اسفند

همدان-ایرنا- بانوان نخبه‌ با ویژگی‌های والای فکری، علمی، توانمندی‌های شخصیتی در خانواده علاوه بر نقش مادری و همسری در جایگاه اجتماعی و سیاسی در جامعه و افزایش مشارکت انتخاباتی نقش اثربخشی دارند، جمعی از زنان نخبه همدانی در آستانه انتخابات از دیگر بانوان دعوت کردند تا فردا جمعه حضور پرشور پای صندوق های رای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بانوان نخبه فعال و اندیشمند استان همدان با انتخاب درست و هدایت خانواده به سمت جریان افزایش مشارکت انتخاباتی نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد و در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه نقش اثرگذاری دارند.

بانوان فرزانه، اندیشمند و متعهد محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند و می‌توانند برای تبیین این شاخص‌ها اقدام کنند و اگر کسی بتواند در انتخابات و تعیین سرنوشت اجتماعی کشور دخیل باشد، نخبه است و بانوان نیز در این زمینه پیشتاز هستند.

ایرنا: آیا در انتخابات شرکت می کنید و دیگران را برای حضور در پای صندوق های رای توصیه می کنید؟ چرا؟

نرگس باستان عضو بنیاد ملی نخبگان استان همدان با اشاره به اهمیت و نقش بانوان در برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و اجتماعی است، انتخابات نوعی همبستگی ملی را نمایان می‌کند و کسانی که نسبت به حضور در آن بی توجه باشند، به ناچار باید عواقب این بی اعتنایی را بپذیرند. توصیه می کنم همه اقشار جامعه در این پروپاگاندای ملی شرکت کنند و سعی کنند با انتخاب های درست جریانات آینده کشور را به شکل درستی مدیریت کنند.

زهرا بیات بانوی فعال اجتماعی و عضو بنیاد ملی نخبگان استان همدان نیز در این باره اظهار کرد: شرکت در انتخابات سبب می شود در تعیین سرنوشت سیاسی کشور مشارکت داشته و سهیم باشیم.

هانیه شمس، عضو بنیاد ملی نخبگان استان همدان گفت: بله بنده حتما در انتخابات شرکت می کنم و این پدیده مهم را به عنوان یک فرصت غنیمت می‌شمارم. کسانی که انتخابات را جدی نمی‌گیرند در شکل دادن سرنوشت کشور خود نقشی نخواهند داشت، بسیار مهم است که این فرصت مهم را به عنوان یک موقعیت خطیر برای حل مشکلات کشور در نظر بگیریم و حضور خودمان را مهم تلقی کنیم.

ایرنا: حضور در انتخابات چرا با اهمیت است؟

باستان افزود: حضور در انتخابات به معنی مشارکت در تدوین سراسر قانون ها و فرایند شکل گرفتن آنها است، انتخابات مجلس شورای اسلامی به افراد جامعه این امکان را می دهد تا به شکل غیرمستقیم در سرنوشت خود دخیل باشند، کسانی که با تحقیق و تعهد در انتخابات شرکت کنند در تاسیس یک مجلس منسجم نقش مهمی خواهند داشت.

بیات نیز گفت: بی اعتنا بودن نسبت به آینده این کشور، سبب می شود که دشمنان بتوانند توطئه های خود را در برنامه های جاری در سراسر کشور عملی کنند، انتخاب درست باعث می شوند نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که نسبت به مسائل مردم بی تفاوت نیستند، تشخیص درست نمایندگان صالح انتخابات را به جهت درستی می کشاند، پس از همین روی بسیار مهم است که مردم با احساس مسئولیت و تعهد در انتخابات شرکت کنند و نقش خود را در شکل دادن آینده کشور خود ایفا کنند.

شمس نیز اظهار کرد: اگر بخواهیم به عنوان عضوی مسئولیت پذیر، نقش خود را درست ایفا کنیم و عنصری منفعل و بی اثر نباشیم، جدی گرفتن انتخابات بسیار مهم خواهد بود، هر کسی که مایل است خودش در حل مشکلات نقشی داشته باشد، باید انتخابات را به عنوان تنها راهی که مجرای اثر گذاری آنها خواهد بود عامل موثری بپندارند.

پیام و دعوت بانوان نخبه همدانی برای حضور پرشور زنان در انتخابات یازدهم اسفند

ایرنا: به نمایندگی از بانوان جامعه و قشر نخبه چه انتظارات و توقعات از نامزدهای انتخابات دارید؟

باستان گفت: یک نماینده در ابتدا وظیفه دارد به مسائل مردم شهر خود توجه نشان بدهد، یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه علمی کشور، پایین بودن سطح آموزش در دانشگاه هاست، افرادی که با تلاش بسیار وارد دانشگاه می شوند، توقع دارند با گرفتن مدرک مربوط مهارت کافی برای ورود به شغل مورد نظر خود را داشته باشند و امیدوارم نمایندگان مجلس در این زمینه توجهی به فضای آموزش عالی کشور داشته باشند.

بیات نیز ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم بانوانی که در کنار خانه داری به مشاغل بیرون از منزل اهتمام دارند، تربیت فرزندانشان است، نقش بانوان نخبه در فعالیت های اجتماعی به حدی پررنگ است که بدون حضور آنها نیمی از اتفاقات مثبتی که امروز در جامعه رخ می دهد، کمرنگ خواهد شد، از نمایندگان انتظار داریم به بانوان و نقش آنها اهمیت داده و تمهیداتی بچینند که آنها بتوانند در کنار تربیت فرزندانشان بدون دغدغه به فعالیت های خود در سطح جامعه بپردازند.

شمس نیز در این باره گفت: بانوان مسلمان هم مانند سایر اقشار جامعه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در مورد مسائل اقتصادی و مشکلات مالی کشور دارند، آنها هم مایل هستند در برابر خدماتی که ارائه می‌کنند به شکل شایسته تری از آنها قدردانی شود و به همان صورتی که لیاقت آن را دارند ارزش گذاری بشوند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha