معاون استاندار فارس: زمینه‌ فعالیت‌های ارزی بدون دغدغه در فارس فراهم شد

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت:با افتتاح شعبه ارزی بانک ملی در فارس، زمینه های بدون دغدغه برای مبادلات ارزی فعالان اقتصادی استان فراهم شد.

به گزارش ایرنا، حسن شیخ نیا شنبه در آیین افتتاح شعبه صرافی بانک ملی در استان فارس که همزمان با ۹ استان دیگر کشور در شیراز افتتاح شد، افزود: علاوه بر این، شعبه صرافی بانک ملی می‌تواند دغدغه مردم در تامین ارز بدون مخاطره و ریسک را برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز فعالان اقتصادی برای مبادلات ارزی بین‌المللی که در گذشته توسط بازارهای غیر رسمی انجام می شد، راه‌اندازی این مرکز بسیار ضروری و حیاتی بود.

او اظهار کرد: شعبه صرافی بانک ملی همچنین می تواند با پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی، به پیشرفت اقتصادی استان کمک کند.

شیخ نیا بیان کرد: با افتتاح این شعبه در فارس که استانی برخوردار از ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است، دغدغه بزرگ فعالان اقتصادی در بخش های مختلف برطرف خواهد شد.

رونق تولید و تسهیل در مراودات ارزی با راه اندازی شعبه صرافی بانک ملی
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان فارس هم گفت: راه اندازی شعبه صرافی بانک ملی در استان علاوه بر کمک به رونق تولید در واحدهای تولیدی، مراودات ارزی را نیز تسهیل خواهد کرد.

کریم ریگی زادگان افزود: این صرافی ملی می‌تواند در ۲ بخش ارز بازرگانی و ارز غیر بازرگانی فعالیت داشته باشد و خدمات ارائه دهد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت ارز توافقی ۲ هزار دلاری (ارز توافقی) با نرخ اعلامی توسط بانک مرکزی، پس از ثبت نام در سامانه ‘بله’ به این صرافی واقع در ابتدای خیابان شهید فقیهی (۲۰ متری سینما سعدی) مراجعه کنند.

او اظهار کرد: در زمینه پرداخت ارز بازرگانی به واحدهای تولیدی و تجار نیز، متقاضیان می توانند پس از ثبت سفارش، خدمات خود نیاز را از طریق شعبه صرافی بانک ملی استان فارس دریافت کنند.


صرافی بانک ملی از توسعه صادرات غیرنفتی فارس حمایت کند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: مهمترین انتظارات بخش خصوصی استان از شعبه صرافی بانک ملی در فارس این است که از توسعه صادرات غیرنفتی این استان حمایت کند.

محمد صادق حمیدیان افزود: صرافی مطمئن، یک رکن مهم و تاثیرگذار در حوزه تجارت بین‌الملل و بخش صادرات است که تجار و صادرکنندگان ما می‌توانند با اطمینان بهتر و بیشتری از خدمات آن استفاده کنند.

وی، افتتاح شعبه صرافی بانک ملی در شیراز را اقدامی شایسته در حوزه اقتصاد استان فارس دانست و ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس برای ارتقاء سطح خدمات این صرافی در کنار بانک ملی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha