اعطای تسهیلات به صنایع و معاون فارس در دستور کار قرارگاه اقتصادی سپاه است

شیراز-ایرنا-مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس از اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان از سوی قرارگاه اقتصادی سپاه خبر داد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس، حسین پناهی با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از بنگاه ‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، اظهارکرد: بر همین اساس موضوع پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی تاکید کردند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس بیان کرد: ۹۰ درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط بوده که این میزان ۹۰ درصد اشتغال را شامل می‌شود.

پناهی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد، نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشور  دارند و به همین منظور یکی از برنامه های مهم و شاخص بسیج مهندسین صنعت و معدن توجه ویژه به این صنایع بوده است.

وی ادامه داد: به همین منظور پایش و عارضه‌یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسین بسیجی متخصص و مشاوران خبره کلینیک صنعت و معدن بسیج و با استفاده از تسهیلات بانکی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و همچنین تامین مالی با ظرفیت مجمع عالی بسیج استان را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان فارس گفت: به منظور کمک به واحدهای صنعتی جدید و یا درحال توسعه جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات، تسهیلات تبصره ۱۸ تا سقف ۷۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ تا ۱۸ درصد بسته به محل اجرای طرح با بازپرداخت پنج ساله و سایر شرایط عمومی بانک‌ها اعطا می شود.

به گفته وی در این تسهیلات ایجاد اشتغال جدید برای هرنفر سه میلیارد ریال محاسبه می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس درمورد اعطای تسهیلات کم‌بهره نیز گفت: این تسهیلات ویژه صنایع راکد و نیمه فعال زیر ظرفیت تولید است که مبلغ آن تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله خواهد بود.

پناهی افزود: در این طرح برای ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر شغل مبلغ ۲ میلیارد ریال محاسبه می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس اظهار کرد: جهت اطلاع از جزئیات بیشتر و مشاوره در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع استان، صنعتگران می توانند به این سازمان واقع در شهر شیراز و یا کانون های بسیج مهندسین صنعت و معدن در شهرستان های استان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha