۶ اسفند ۱۴۰۲، ۵:۰۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85396667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج ورزش برنامه انجمن مهرانه زنجان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

زنجان - ایرنا - رییس کمیته ورزش انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: همگانی شدن ورزش در استان شتاب ابتلا به سرطان را در زنجان به صفر رسانده است و باید برای توسعه بیشتر آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌فعالیت های ورزشی که همواره ضامن سلامت روح و جسم و نشاط و شادابی افراد در هر گروه سنی است، تاثیر جدی بر پیشگیری از بسیاری از بیمارها، کاهش اثرات و عوارض آنها و حتی بازیابی سلامتی افرادی دارد که با برخی امراض صعب العلاج دست و پنجه نرم می‌کنند این فعالیت ها امید به زندگی را در بیماران سرطانی نیز افزایش می دهد.

ورزش به خصوص در عصر حاضر که اغلب مردم با زندگی ماشینیانجمن مهرانه زنجان حامی بیماران سرطانی و برترین انجمن خیریه کشور است. و کم تحرکی و به دنبال آن انواع بیماری های غیر واگیر مواجه هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عوامل بسیاری از جمله دور شدن از فعالیت های جسمانی و پشت میزنشینی موجب شده است افراد با بیماری هایی درگیر شوند که در گذشته شاید نام هر یک از این بیماری ها نیز لرزه بر اندام هر فردی می انداخت.

امروزه افزایش شمار افراد مبتلا به بیماری های صعب العلاج و سرطان وحشت مبازره با آنها را نیز از بین برده است و این امر زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می شود تا علاوه بر اصلاح الگو و سبک زندگی از جمله تغذیه به فعالیتهای ورزشی بیشتر حساس شوند.

در این میان بیمارانی نیز هستند که به دلیل نوع بیماری خود شاید روزهای زندگی را با ناامیدی و یاس دنبال می کنند اما با تاکید متولیان و کارشناسان بهداشت و درمان، ورزش می تواند روند بهبود این بیماران را تسریع کند و سلامت آنها را بازگرداند و یا بیماری آنها را کنترل کند.

ترویج ورزش برنامه انجمن مهرانه زنجان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

انجمن مهرانه زنجان یکی از موسسه هایی است که به دلیل نوع فعالیت خود روزانه با شمار زیادی از افراد مبتلا به انواع سرطانها مواجه است که هر یک برای ادامه درمان خود به این مرکز مراجعه می کنند.

این انجمن به عنوان برترین خیریه کشور در حوزه درمان بیماری سرطان بزرگسالان شناخته می‌شود.

به گفته اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه، خیران استان های دیگر با مراجعه به این انجمن از تجارب مهرانه استفاده و خیریه های توانمندی ایجاد کرده اند.

این مرکز توانسته است با بهره گیری از ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم، کمک های مردمی را شامل خود کند و از زمان آغاز به کار از سال ۸۵ تاکنون، ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرونده برای بیماران تشکیل داده است.

این انجمن علاوه بر خدمات درمانی به بیماران تحت پوشش، از سالهای گذشته برخی فعالیت های پیشگیرانه از جمله ورزش را آغاز کرده است.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از نحوه فعالیتهای ورزشی در این انجمن با بهمن بابایی، رییس کمیته ورزش انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت و گو کرده است.

ایرنا: کمیته ورزش انجمن مهرانه از چه سالی و با چه هدفی شروع به کار کرده است؟

با توجه به اینکه مهرانه، انجمنی خیریه بوده و در حوزه درمان فعال است از سال ۹۲ احساس شد بیمارانی که به این انجمن مراجعه می کنند، افراد کم تحرک، بی تحرک و بیگانه با ورزش هستند.

از همین سال، ورزش مهرانه با ۱۵ نفر شروع به کار کرد و با گذشت ۱۰ سال کمیته ورزش مهرانه هم اکنون ۱۰ واحد بسیار گسترده دارد و فعالیت های بزرگی در آن انجام می شود و در راستای مسابقات ورزش همگانی و صبحگاهی فعال است.

با شروع به کار کمیته ورزش مهرانه طی جلساتی با اداره کل ورزش و جوانان تاکید کردیم که قصد موازی کاری با این اداره کل را نداریم و ورزش افراد در معرض خطر و پیشکسوتان به خصوص بانوان که بیشترین افراد آسیب پذیر در این خصوص هستند، برعهده این انجمن باشد.

حوزه بانوان کمیته ورزش مهرانه بسیار فعال تر است و با شروع ورزش های همگانی کم کم رشته های ورزشی دیگر را نیز اضافه کردیم و واحدهایی در آیین نامه مشخص شد.

هم اکنون ۱۰ واحد بزرگ با همکاری اساتید نامدار در کنار ورزش مهرانه قرار دارند و همگی پای کار آمدند و با همکاری و هم افزایی با کارگروه ورزش مهرانه هم اکنون به ورزشی رسیده ایم که بسیار فعال بوده و نتایج مطلوبی حاصل کرده است.

ترویج ورزش برنامه انجمن مهرانه زنجان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

ایرنا: کارگروه ورزش مهرانه در چه رشته هایی فعال است؟

ورزش های صبحگاهی هر جمعه در شهر بازی زنجان برگزار می شود، روزهای شنبه و یکشنبه یوگا برای بیماران بهبود یافته داریم. روزهای یکشنبه ورزش در سالن زیتون زنجان، دوشنبه ها ورزش صبحگاهی در پارک بانوان و روزهای سه شنبه ورزش کوهپیمایی برگزار می شود و روزهای یکشنبه نیز واحد بسیار بزرگ دوچرخه سواری این کمیته فعال است.

با همکاری و نظر مثبت شماری از دستگاهها و ادارات استان روزهای دوشنبه و چهارشنبه سالن های این دستگاهها به طور رایگان در اختیار انجمن مهرانه قرار می گیرد و بر این اساس تمام روزهای هفته را ورزش داریم.

ایرنا:‌ مشارکت هم استانی ها و افراد بیمار و تحت پوشش مهرانه در این ورزش ها چگونه است؟

استقبال عمومی از ورزش های صبحگاهی مهرانه مطلوب بوده و هم اکنون روبه افزایش است. ورزشهای مهرانه در ۲ بخش انجام می شود یکی برای بیمارانی که ورزشهای مخصوص خود از جمله یوگا را انجام می دهند و یک سری نیز برای عموم مردم ورزش های همگانی با هدف ارتقای سلامت و نشاط و شادابی مردم انجام می‌شود که همه اقشار مردم از آن استقبال می کنند و افراد زیادی پای کار هستند.

از ۱۰ سال گذشته تا کنون ورزش صبحگاهی برگزار می شود و اغلب کارکنان ادارات نیز مشتاقانه با خانواده هایشان در آن حضور می یابند به طوریکه حتی در فضای باز و وسیع نیز گاه به دلیل حضور بیش از یک هزار نفر با مشکل کمبود فضا مواجه می شویم.

ایرنا:‌چه رویدادهای ورزشی تاکنون در این انجمن برگزار شده است؟ ‌

۹ دوره مسابقات فوتسال جام مهرانه را در گروه پیشکسوتان برگزار کردیم که نهمین دوره آن دی ماه امسال به مدت ۲۱ روز انجام شد.

در این مسابقات توانستیم ۳۹ تیم را از استان زنجان در رسته پیشکسوتان پای کار بیاوریم که اتفاق بزرگی بود و هر سال این تیم ها افزایش می یابد.

امسال این مسابقات در سالن پگاه زنجان به طور رایگان برگزار شد که از کیفیت و سطح بالایی برخوردار بود.

سال گذشته بسکتبال و تنیس روی میز را شروع کردیم و مسابقات بدمینتون و دومین دوره مسابقات والیبال در سالن توزیع برق زنجان انجام شد.

اعتماد مردم به مهرانه و اقدامات کمیته ورزش و حمایت های خوبی که از سوی هیاتها انجام می شود افزایش یافته است، هر کاری که در این بخش انجام می دهیم با اداره کل ورزش و جوانان و هیاتهای مربوطه هماهنگ می شویم و قبل از مسابقات جلساتی را برگزار می کنیم که در کنار ما قرار می گیرند و مسابقات خوبی در سطح بالا برگزار می شود و این اداره کل داورها را به صورت رایگان در اختیار مهرانه قرار می دهد.

ترویج ورزش برنامه انجمن مهرانه زنجان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

ایرنا: مهرانه در خصوص ورزش عموم مردم چه کارهایی انجام داده است؟ ‌

مهرانه بیش از یک سال است که در کارگروه ورزش، کارهای بزرگی در خصوص عمومی کردن ورزش انجام داده و کارگروهی نیز برای ترویج ورزش در خانه تشکیل شده است برای اینکه کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند در فضاهای ورزشی و بیرون از خانه ورزش کنند تشویق شوند که در خانه ورزش کنند که اتفاق بسیار مهمی است.

برای این امر اساتید ورزشی پای کار آمده اند و بروشورهایی تهیه شده که در آنها سایت مربوطه معرفی شده است تا مردم با مراجعه به آن ورزش های مخصوص و مناسب به خود را روزانه در خانه انجام دهند.

ایرنا:‌ برنامه های انجمن مهرانه و کمیته ورزش برای سال جدید چیست؟ ‌

با آغاز سال جدید همه برنامه های ورزشی این انجمن ادامه خواهد داشت و مسابقات طبق سالهای قبل انجام می شود.

ورزشهای همگانی بیش از پیش ترویج خواهد شد چراکه ورزش توانسته است بر اساس سنجش های انجام شده شتاب ابتلا به سرطان را در استان به صفر برساند.

اگر با ورزش همراه باشیم مهمترین اثر آن سلامتی و دوری از بیماری ها و تقویت روحیه بیماران است.

برای بهبود یافتگان نیز برنامه های ورزشی منظمی داریم کسانیکه از سوی پزشک برای آنها ورزش شنا و یوگا تجویز می شود به صورت رایگان سالنهای شنا و یوگا در اختیار آنها قرار می گیرد.

همچنین این مجموعه در حال پیگیری برای راه اندازی مجموعه ورزشی مستقل به خود است که این امر با همکاری مردم و مسوولان محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha