۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85396735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاییان محور محافل قرآنی باشند

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85396735
روستاییان محور محافل قرآنی باشند

قزوین - ایرنا - معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روستاییان و عشایر نشینان باید محور محافل قرآنی در روستاها و مناطق خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی روز شنبه در مراسم بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه سه کشور که به میزبانی قزوین برگزار می شود، افزود: قرآن مرجع و پناه انسان‌ها در گرفتاری و سختی‌ها است و باید به نحو مطلوب در جامعه اسلامی اجرایی و تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیام قرآن نه تنها در کلام، بلکه در عمل هم باید اجرایی شود، اظهار کرد: روستاییان باید خود مکتب و محفل های قرآنی را ایجاد کنند و این نور را به جامعه روستایی تسری دهند، چرا که در حال حاضر نیاز امروز جامعه ما و جهان محتوای قرآنی، اخلاق و معنویت است.

حجت الاسلام خوئینی ادامه داد: اگر قرآن در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد، بنابراین باید همه دست اندرکاران ما تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری کشور اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور هفت هزار نفر در کشور برگزار می شود که خواهران و برادران روستایی و عشایری منطقه سه کشور به میزبانی قزوین با هم به رقابت می پردازند و مسابقات نهایی نیز ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha