۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85396792
T T
۲۴ نفر

برچسب‌ها

برف بر بلندای گیلان

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85396792
برف بر بلندای گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فعالیت سامانه سرد و بارش برف از فردا (یکشنبه) در این استان تشدید می‌شود که با توجه به این وضعیت آب و هوایی هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است.

آرش نبی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید بارش‌ها تا دوشنبه هفته جاری در استان گیلان اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و کولاک در برخی مناطق شدید تا خیلی شدید و به تدریج در برخی از مناطق جلگه‌ای گیلان نیز بارش برف، بعضی مناطق بارندگی و وزش باد پیش بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه طی این مدت دمای گیلان به طور متوسط بین سه تا ۶ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: این سامانه بارشی از سه‌شنبه هفته جاری در استان تضعیف، اما هوای سرد تا پایان هفته باقی می‌ماند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: با آغاز بارندگی‌ها از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون بیشترین بارش باران با ۳۹ میلیمتر در شهرستان آستانه‌اشرفیه ثبت شد ضمن اینکه بر اساس گزارش دریافتی در ایستگاه دیلمان و ماسوله برف بر زمین نشسته است.

وی با اشاره به وزش باد همراه با بارندگی در برخی مناطق گیلان اضافه کرد: وزش باد شدید امروز در شهرستان منجیل ۹۰ کیلومتر بر ساعت و جیرنده ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: اسب‌وونی تالش صبح امروز با چهار درجه سلسیوس زیرصفر کمترین دما و شهرستان رودبار با ۱۵ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند ضمن اینکه دمای فعلی رشت هفت درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی هواشناسی گیلان دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha