۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85396849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد نمایندگی مجلس: دشت ورامین در تولید محصولات کشاورزی قطب مهم منطقه شود

ورامین- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک گفت: دشت ورامین از دیرباز تاکنون، قطب مهم تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است که باید این جایگاه ارتقاء یافته و بار دیگر رونق به آن باز گردد.

مهدی زمانی افشار، یکی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه ورامین، پیشوا و قرچک است که در سوابق خود، عضو دو دوره شورای اسلامی شهر قرچک بوده و این دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و شرکت نموده است.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که دشت ورامین به دلیل سوابق انقلابی، سیاسی، دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتمای از جایگاه ویژه‌ای در استان تهران و کشور برخوردار است اظهار داشت: مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک سال‌هاست که با کمبودهایی در حوزه‌های مختلف روبرو هستند که تمامی این مشکلات با پیگیری و همراهی مسئولان استانی و کشوری قابل حل است.

مهدی زمانی افشار افزود: دشت ورامین، از دیرباز تاکنون قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است ولی در سال‌های اخیر، موانعی از جمله کمبود منابع آبی و عدم اختصاص حق مردم و کشاورزان از سد ماملو باعث شده تا هزاران هکتار از اراضی کشاورزی که می‌تواند غذای مردم استان تهران و کشور را تأمین کند، بدون کشت باقی مانده است.

دولت زمینه حرکت به سمت کشاورزی نوین را فراهم کرده

زمانی افشار اظهار داشت: عدم توجه کافی به کشت گلخانه‌ای، کشاورزی سنتی، آبیاری‌های قدیمی و ... باعث شده تا ورامین، پیشوا و قرچک جایگاه خود را در کشاورزی کشور از دست دهد، زمانی که دولت زمینه حرکت به سمت کشاورزی نوین را فراهم کرده، چرا نباید کشاورزان را از این امکانات بی‌بهره گذاشت.

وی افزود: درست است که اولویت، تأمین آب شرب تهران است ولی نباید از حقابه مردم و کشاورزان دشت ورامین که تولید کننده غذای مورد نیاز سکنه تهران هستند، غافل شد.

زمانی افشار یکی دیگر از محدودیت‌های جنوب‌شرق تهران را عدم توسعه راه‌های مواصلاتی اعلام کرد و افزود: سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا برای رسیدن به پایتخت فقط و فقط یک جاده مواصلاتی دارند و تکمیل نشدن پروژه مترو، باعث شده تا روزانه هزاران خودرو از این تنها محور مواصلاتی عبور کنند، موضوعی که باعث شده تا ساعت‌های متمادی مردم عمر خود را در ترافیک‌های روزانه و شبانه این مسیر هدر دهند.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: از گذشته‌های دور تاکنون، طرح اتصال ورامین به بزرگراه شهید بابایی و شرق استان تهران و نیز اتصال جاده چرمشهر به کاشان در دستور کار قرار گرفته ولی عدم پیگیری از سوی مسئولان باعث شده تا بیش از ۱۰ سال این طرح بدون پیگیری بر زمین باقی بماند.

وی اظهار داشت: توسعه شهرک‌های صنعتی ورامین، قرچک و پیشوا و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به توسعه راه‌ها در اساس محور توسعه است بستگی دارد و قطعا در صورت پیروزی در انتخابات، این مهم در دستور کار جدی بنده قرار دارد.

اهتمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حضور در منطقه اقتصادی و شهرک های صنعتی

زمانی افشار گفت: امروز شاهدیم که با تکمیل دو فاز شهرک صنعتی شهرستان قرچک، عملیات اجرایی فاز سوم نیز آغاز شده که این نشان از اهتمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حضور در این منطقه اقتصادی دارد، اگر طرح اتصال شهرستان قرچک به محور غدیر( چرمشهر – آبیک قزوین) به درستی دنبال شده و اجرایی شود، هیچ جوان ورامینی، قرچکی و پیشوایی برای کار به تهران نمی‌رود.

این نامزد انتخاباتی تصریح کرد: در میان شهرک‌های صنعتی قرچک، چرمشهر، سالاریه و شهید ملاآقایی ورامین و شهرک صنعتی پیشوا، شهرک صنعتی سالاریه تنها شهرکی است که به دلیل واقع شدن در حاشیه بزرگراه قم – گرمسار و معافیت از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری استقرار صنایع از پایتخت، از موقعیت ویژه‌ای در تولید و اشتغال برخوردار است ولی بی‌توجهی به مشکلات صاحبان صنایع موجب شده تا نتوان بهره مناسبی در توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزای آن برد و رونق این منطقه یکی از اولویت های بنده در مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: ورامین، پیشوا و قرچک پیشگامان انقلاب اسلامی هستند نباید تریبون مجلس این منطقه که مبداء انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی خاموش باشد، امروز مجلس به جوشش، کوشش و تلاش برای رفع مشکلات مردم منطقه و نیز تلاش برای حل مسائل و مشکلات کلان کشور نیاز دارد.

مهدی زمانی افشار متولد ۱۳۵۸ ساکن شهر قرچک و اصالتا از اهالی روستای رستم آباد از توابع بخش جوادآباد ورامین است.

وی هم اکنون دفتریار دفتر اسناد رسمی در شهرستان قرچک است و سمت رئیس هیأت کشتی این شهرستان را نیز عهده دار است.

وی متأهل بوده و دارای دو فرزند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha