به گزارش ایرنا، علیرضا شاهمیرزایی ظهر شنبه در نشست خبری اعضای کمیسیون برند ملی با خبرنگاران در محل ساختمان ساپکو مشهد افزود: تورم ریشه خیلی از مشکلات کنونی کشور است، اکنون ترازنامه های بانکها در حال کنترل است که امکان دارد در نگاه نخست صاحبان کسب و کار احساس کنند که در تامین مالی خود دچار مشکل میشوند اما این اقدام باعث جلوگیری از افزایش تورم و در نهایت افزایش قدرت خرید مردم میشود.
وی بیان کرد: وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، این رکود روی میزان فروش کسب و کارها تاثیر می گذارد بنابراین باید دوره خود را پشت سر بگذارند، آمارها هم گویای رشد سرمایه گذاری در حوزه تولید داخلی است، با وجود همه مشکلات، کمبودی در تولید و تامین هیچ کالایی در کشور وجود ندارد، تراز تجاری کشور مناسب است و تعاملات تجاری ایران از محل معاهدات بین المللی که کشورمان به عضویت آن درآمده، افزایش یافته است.
این مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فضای کلی برای کسب و کار، همین فضای فرهنگی و نگاه مشتری است که تاثیر زیادی بر بازار دارد، دولت فقط شعار مردمی بودن نداده بلکه در خیلی از مسائل آن را نشان داده است، نمونه اش توجه به تشکلهای بخش خصوصی بوده به طوریکه مصوبه سال ۱۳۹۴ را دوباره احیا کرده و نظارت بر بازار را به اتحادیه های صنفی سپرده است.
شاهمیرزایی فضای برندینگ در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از دلایل بروز تورم، انتظارات تورمی است، صاحبان کسب و کار وقتی برای برندسازی سرمایه گذاری می کنند، انتظار حمایت و کمک از رسانه ها دارند، همکاری بین برندها و رسانه ها بسیار مهم است، وقتی رسانه ها فضای فکری و فرهنگی در مورد کسب و کارها را برای مردم خوب جلوه دهند، خود باعث ایجاد تصویر مثبتی می شود که بر روی انتظارات تورمی تاثیر می گذارد.
وی اظهار کرد: ارزش برند به این است که تعداد بیشتری از مردم هم از آن آگاه شوند و هم تصویری خوبی از آن داشته باشند، اینجا نقش رسانه ها بسیار اهمیت دارد تا اقبال عمومی نسبت به برندها افزایش یابد، هم اینک در فضای مجازی برخی از سایتهای اینترنتی راهنمای خرید مردم شده اند، اگر بتوان در خصوص برندها از از فضای رسانه ای برای نظرخواهی از مردم بهره گرفت، می تواند به فرهنگ سازی برندینگ در کشور کمک کند.
رسانه ها و کیفی سازی جشنواره ملی برندینگ است
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: با راه اندازی دبیرخانه جایزه ملی برند در مشهد، این شهر از سال آینده میزان جشنواره ملی برندینگ ایران با معرفی برندهای برتر ملی خواهد بود، جشنواره ای که حدود ۱۰ سال در مشهد به صورت استانی و با کمک بخشهای دولتی و خصوصی برگزار و برندهای برتر استانی به صورت سالانه معرفی و تجلیل می شدند.
عباس محمدیان افزود: هنر اصحاب رسانه در جشنواره ملی برند، کیفی سازی این جشنواره به صورت ملی و بین المللی است، در واقع عدم توجه به ظرفیت رسانه ها در ادوار گذشته باعث افت برندسازی در کشور شده است، امروز با پیوندی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن و تجارت شکل گرفته، این کم و کاستی ها جبران خواهد شد.
وی بیان کرد: یک برند جدا از ارزشهای اقتصادی اش باید به لحاظ شاخصهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز ارزشیابی شود که این موضوع هم از رسانه ها انتظار می رود تا دبیرخانه جایزه ملی برند را در این بخش یاری دهند.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت رسانه های تاثیرگذار می تواند در فرهنگ کشور و ترویج استفاده از برندهای داخلی موثر باشد، هدف اصلی برگزاری این جشنواره نیز برجسته کردن محصولات ایرانی است.
نظر شما