۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85397105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان همدان: تبانی نامزدها برای رسیدن به امتیاز جرم است

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: تبانی ۲ یا چند نامزد انتخاباتی با یکدیگر و دریافت هرگونه امتیاز برای کنار کشیدن به نفع دیگری از جرایم انتخاباتی ه شمار می رود و افراد خاطی مجازات خواهند شد.

به گزارش ایرنا، حسن خانجانی موقر شامگاه شنبه در نشست هماهنگی تبادل اطلاعات انتخابات و همزمان پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی افزود: نامزدها و ستادهای انتخاباتی باید مر قانون را اجرا کنند.

وی اظهار کرد: هر گونه تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی نامزدهای رقیب و یا طرفداران آنان در فضای حقیقی و مجازی و انتشار مطالب غیرواقع با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید ساختن آنان جرم است و متولیان امر به ویژه هیأت های اجرایی مؤظف به بررسی و ارسال مستندات آن تخلفات به مرجع صالح قضایی برای رسیدگی هستند.

این مسوول قضایی اظهار کرد: به طور قطع با فرماندارانی که تخلفات انتخاباتی را در هیأت اجرایی بررسی و گزارش نکنند برخورد خواهد شد.

خانجانی موقر عنوان کرد: دیوارنویسی، استفاده از بنرهای تبلیغاتی خارج از اندازه قانونی و راه اندازی کاروان تبلیغاتی نیز جزو جرایم انتخاباتی است و هیأت های اجرایی مکلف به برخورد با متخلفان و ارسال مستندات این موارد به مراجع قضایی هستند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha