۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85397540
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ماراتن انتخاباتی نامزدها در همدان؛ بازار داغ مناظره ها

همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از فرصت تعیین شده برای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماراتن رقابت داوطلبان در همدان برای جلب آرای مردمی به اوج خود رسیده و بازار داغ مناظره‌های چهره به چهره برخی کاندیداها جلوه خاص به این فضای انتخاباتی داده است.

به گزارش ایرنا، نشست های رو در رو و مناظره ها در فصل انتخابات همواره یکی از جذابیت های مربوط به این رخداد بوده است که مورد استقبال مردم و رای دهندگان قرار می گیرد، مناظره ها همچنین فرصت مناسبی برای نامزدها به شمار می رود تا به طرح مبانی فکری، ایده ها و برنامه های خود بپردازند.

مجمع مطالبه گران، مجمع معتمدین و همیاران محلات، انجمن‌های اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های همدان در صف نخست برگزاری مناظره‌های انتخاباتی میان کاندیداها هستند.

برخی چهره‌های سرشناس سیاسی و داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این مناظره‌ها استقبال چشمگیری دارند اما عده‌ای نیز با وجود دعوت رسمی، از حضور در نشست‌ها سرباز زده و حتی دلیل عدم پذیرش این دعوت را هم اعلام نمی‌کنند که این مساله گلایه و انتقاد دعوت کنندگان را به همراه داشته است.

کاندیداهایی که اغلب جویای نام بوده و صرفاً برای معرفی بهتر خود پا در عرصه تبلیغات انتخاباتی گذاشته‌اند نیز بیش از سایرین رغبت به حضور در مناظره‌ها را دارند.

میزبانان این نشست‌ها نیز سعی می‌کنند گزینه‌های خود را از طیف‌ها و جریان‌های فکری و سیاسی مختلف دعوت کنند تا بر حرارت گفت و شنود مناظره‌ها افزوده شود.

ماراتن انتخاباتی نامزدها در همدان؛ بازار داغ مناظره ها

دانشجویان، مخاطبان اصلی مناظرات بین داوطلبان ورود به مجلس

در این بین هستند کاندیداهایی که در فضای مجازی به دعوت گروه‌های مطالبه گر و مردمی جهت حضور در مناظره‌ها اعلام آمادگی می‌کنند.

عده‌ای نیز قبل از پذیرش مناظره، در کارگروه‌های فکری ستادهای انتخاباتی خود تمامی جوانب را مورد بررسی قرار داده و سپس برای حضور در مناظرات اقدام می کنند، برای آن‌ها مهم‌ترین موضوع، شخص مناظره کننده است تا با آگاهی لازم وارد صحنه شوند تا در این چالش بتوانند خود را موفق نشان دهند و غافلگیر نشوند.

بازدیدهای میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که بیشتر حاضران در این نشست‌ها را قشر خاص و اغلب دانشجویان و فعالان جریان و گروه های مختلف سیاسی تشکیل می دهند.

برخی ترس و نگرانی خاصی از مواجهه شدن با رقیبان انتخاباتی در مناظره‌های زنده دارند تصور می‌کنند نشست‌ها که بازتاب رسانه‌ای همراه است، می‌تواند زمینه برداشت‌های مختلف را از فرصت به تهدید تبدیل کند اما گروهی از نامزدها نیز معتقدند مناظره‌های انتخاباتی می‌تواند منجر به متقاعدسازی رای دهندگان برای انتخاب شایسته شود و بهترین فرصت برای ارائه برنامه‌ها و ایده‌های فکری است.

با این حال نباید از نقش مناظره ها و نشست های اینچنینی در گرم شدن تنور انتخابات به سادگی گذشت، بازتاب این نشست ها و مناظرات در فضای مجازی و رسانه ها به شور انتخاباتی در همدان افزوده است و می تواند شناخت بهتر و بیشتری را به جامعه از نامزدها و جریان های مورد حمایت آنها ارایه بدهد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha