۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85397310
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجلس یازدهم میدان را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرد

رشت - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام گفت: مجلس یازدهم میدان را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز گیلان اظهار کرد: حمایت از دولت برای حضور در پیمان‌های بزرگی همچون بریکس و شانگهای و جلوگیری از فرار مالیاتی که مبنای اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد تا وابستگی به درآمد نفتی کمتر شود، از فعالیت‌های مثبت مجلس است؛ ضمن اینکه اصلاح سیستم بانکی بدین معنا که بانکها باید از سیستم بنگاه‌داری خارج شوند، از دیگر دستاوردهای مجلس یازدهم است.

نماینده فعلی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های کاری مجلس اظهار کرد: ما به لحاظ وظایفی که داریم نماینده همه مردم ایرانیم و باید همه مسائل کشور را مورد توجه قرار دهیم که در این راستا یکی از اولویت‌های مهم مجلس، معیشت و اقتصاد مردم است که در این بخش باید بیش از پیش به عوامل کند کننده در حوزه‌های مختلف پرداخته شود و نیازهای روز جامعه نیز موردنظر قرار گیرد که البته در حوزه‌های اقتصادی، کارهای بسیار خوبی هم انجام شده است.

آقازاده گفت: قانون مقابله با تحریمها و دفاع از جمهوری اسلامی با محوریت اقتصادی و دستاوردهای هسته‌ای دیگر اقدام مهم مجلس بود که با توجه به اینکه در دولت قبلی فعالیت هسته‌ای تعطیل بود، مجلس با تصویب این قانون جلوی آن ایستاد و با تحولات جهانی و موضع گیری دولت کنونی قدرت دیپلماسی کشور افزایش یافت و روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه تقویت شد.

وی اضافه کرد: در خصوص قانون استخدامی کشور که سالها متوقف شده بود، در مجلس یازدهم اجازه جذب و استخدام نیرو داده شد و بحث همسان‌سازی حقوق و دستمزد در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه رتبه‌بندی معلمان و تسهیل در رفع موانع کار و اشتغال برای تولیدکنندگان از دیگر دستاوردهای مجلس کنونی است.

آقازاده بیان کرد: مجلس یازدهم میدان را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرد و همچنین پشتیبانی از نیروهای مسلح و افزایش چشمگیر حقوق سربازان (که این روند افزایش ادامه خواهد داشت) دیگر اقدامات مجلس است ضمن اینکه مجلس به رفع موانع و مشکلات اساسی جامعه نیز پرداخته است.

وی ادامه داد: به هرحال توجه ویژه به معیشت مردم و اقشار کم بضاعت به خصوص حقوق بگیران در دستور کار مجلس بوده و خواهد بود که البته پرداختن به این امور و اصلاح آن فقط تحت پوشش قرار دادن نیست و باید به اشتغال، تولید، مسکن جوانان و اقشار کم درآمد و نیز ازدواج جوانان و همچنین برطرف کردن مشکلات اشتغال توجه شده و در دستور کارمان قرار گیرد و به طور حتم در مجلس دوازدهم نیز این امور اولویت خواهد بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کشور در حوزه های صنعت، دانش بنیان و علوم مختلف رشد خوبی دارد و باید از این حوزه ها و همچنین از معادن نیز پشتیبانی‌های لازم انجام شود و به اقتصاد دریامحور توجه لازم انجام شود زیرا این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور دارم، اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده و مجلس در این بخش از دولت حمایت می‌کند؛ ضمن اینکه دیپلماسی منطقه را نیز باید در دستور کار قرار دهیم زیرا می تواند در توسعه همه جانبه کشور نقش بسزایی داشته باشد و در این راستا روابط دیپلماتیک خود را با کشورهای مختلف بیش از پیش گسترش دهیم.

وی با اشاره به مسائل دفاعی و امنیتی کشور بیان کرد: باید امنیت پایدار در داخل کشور و همچنین قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را افزایش دهیم که در این راستا باید نقش، حضور و ظرفیت مردم را لحاظ کنیم ضمن اینکه ظرفیت نظامی نیز باید بیش از پیش ارتقاء یابد تا کسی طمع به خاک و میهن ما نداشته باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و نیز مسائل دفاعی از مهمترین اولویت‌های کشور است که مجلس در این بخش‌ها خدمات زیادی انجام داده است.

ضعف های مجلس یازدهم

نماینده فعلی مردم رشت در مجلس و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه به ضعف‌های مجلس کنونی اشاره کرد و گفت: مجلس می توانست در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم با دولت تعامل بیشتر و همچنین نظارت دقیق‌تری داشته باشد زیرا یکی از اساسی‌ترین مشکلات، بحث نظارت است که کمتر بدان پرداخته شده است.

آقازاده افزود: مجلس فعلی باید در حوزه‌های اقتصادی و در حوزه فرهنگی نظارت بیشتری انجام می‌داد و از سوی دیگر در بحث آمایش سرزمین و همچنین توزیع بودجه، کار کارشناسی انجام می‌داد تا برخی از استانها از سوی دولت از منابع بیشتری سود نبرند.

آقازاده افزود: مجلس باید در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نظارت بیشتری انجام می‌داد و ضمن آنکه مباحث آمایش سرزمین و نیز توزیع بودجه نیازمند کار کارشناسی بیشتر و گسترده تری بود زیرا برخی از استانها از منابع کمتری برخوردار هستند و سهم کمتری نیز از بودجه می‌برند و محرومیت همچنان در آنها ادامه دار می شود و در مقابل استان های برخوردار سهم بیشتری می گیرندکه این یکی از غفلت های مجلس بود.

هدف اصلی نمایندگان مبارزه با فساد باشد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام مقابله با فساد را مهمترین اولویت نمایندگان مجلس دانست و گفت: نماینده مردم باید اهل هیچ معامله‌ای نباشد تا بتواند با فساد مبارزه کند.

آقازاده اظهار کرد: متاسفانه گروه‌های مافیایی در بخش‌های مختلف جامعه حضور دارند و در این میان نقش آنها در گیلان پررنگ است که در این دوره از مجلس مقابل این گروه‌های مافیایی ایستادیم.

نماینده فعلی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان در حوزه‌های تخریب محیط زیست اعم از برداشت بی‌رویه شن و ماسه، قطع درختان و همچنین در صنایع و کارخانجات گروه‌های مافیایی حضور دارند و تلاش کردم با آنها مقابله کنم.

وی گفت: علی رغم اینکه به مسائل محیط زیست گیلان پرداختیم تا تخریب از طریق عوامل انسانی گسترش نیابد اما عوامل سودجو در این حوزه به کارهایی همانند برداشت بی‌رویه شن و ماسه و قطع درختان ادامه داده و همچنان دست‌اندازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر از طریق نهادهای نظارتی جلوی این گروه‌ها در حوزه محیط زیست گرفته شد و تا آنجایی که امکان داشت از این تخریب‌ها جلوگیری شد؛ البته با توجه به درآمد موجود در این بخش ها آنان همچنان روند تخریب را ادامه می‌دهند که این موضوع به مسئولان دولتی گوشزد شده و باز هم به طور جدی پیگیر هستم.

فرمانده اسبق سپاه استان گیلان بیان کرد: به دلیل برداشت غیرمجاز شن و ماسه سالانه حداقل ۳۰ سانتیمتر به عمق رودخانه‌های استان افزوده می شد که به دلیل مبارزه با این گروه‌های مافیایی، هم اینک این میزان به ۱۰ سانتیمتر کاهش یافته است که این خود بیانگر مبارزه نمایندگان فعلی مجلس با این گروه‌ها در گیلان است.

وی به بازگشت چند کارخانه به چرخه تولید در استان اشاره و عنوان کرد: عواملی که در سال‌های اخیر باعث تعطیل شدن کارخانجات شده بودند را شناسایی کردیم و واخدهایی برخی تعطیل و کارگرانشان اخراج شده بودند اما با پیگیری های ما در مجلس و برخورد قاطع دستگاه قضا، تعدادی از این واحدها همانند کارخانه پوشش رشت و ابریشم گیلان در صومعه‌سرا به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: برخی از افراد که با گروه‌های مافیایی هستند این کارخانجات را از طریق نامشروع خریداری کرده بودند اما از طریق مجلس پیگیری کردیم و زمانی که آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود، به سرعت به موضوع ورود کرد و همه دستگاه‌های نظارتی کمک کردند تا مشکلات این واحدها برطرف شد و هم اینک نیز قرار است شرکت الکتریک رشت به یک مرکز تجاری تبدیل شود.

این نماینده مجلس افزود: البته همه نمایندگان در این بخش زحمت کشیدند و ما با قدرت این کارخانجات را از دست مافیا خارج کردیم که باید همه اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه نخبگان از فعالیت نمایندگان مجلس مطلع شوند و ما نمایندگان نیز باید مبارزه و مقابله با فساد را به عنوان اولویتی جدید در دستور کار داشته باشیم.

آقازاده یکی از اولویت های کاری خود را مبارزه با مافیا اعلام کرد و گفت: در این راستا اصلاح مدیریت یکی از عوامل مهم مبارزه با مافیا بشمار می‌رود زیرا مدیریت در مافیاپروری و یا مبارزه با آن نقش محوری داردوی بیان کرد: به اعتقاد من در شان جمهوری اسلامی نیست حتی یک مدیر فاسد داشته باشد اما گروه‌های مافیایی نمی‌خواهند نیروهای متعهد انقلابی در راس کار قرار گیرند و شاهد ضعف مدیریتی در سالهای گذشته بودیم که این خود یک فساد است.

آقازاده خاطرنشان کرد: گرچه با گروه‌های مافیایی در گیلان برخوردهای خوبی شده اما آنان همچنان تلاش می کنند که به نوعی به بیت المال دست‌اندازی کند که این امر از جابه جایی اعتبارات ابلاغی تا تغییر کاربری عرصه های طبیعی و غیره نمود دارد چنانکه شاهد تغییر کاربری بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین بودیم که اکثر آنها خلاف بود و ما تا حد امکان جلوی این گروه‌های مافیایی ایستادیم.

وی با بیان اینکه هم اینک نیز یکی از اولویتهای کاری خود را مبارزه با مافیا می‌دانم، گفت: در این راستا اصلاح مدیریت یکی از عوامل مهم مبارزه با مافیاست زیرا مدیریتها در مافیاپروری و یا مبارزه با آن نقش دارند و همه نمایندگان مجلس باید در این خصوص کمک کنند زیرا اگر ضعفی هم وجود دارد مابه عنوان نمایندگان مردم در آن مقصر هستیم.

وی افزود: ما باید عرصه مدیریت را به سمت نیروهای شایسته ببریم تا جلوی افراد جاه‌طلب گرفته شود این امر نیاز به تعامل ویژه بین همه نیروهای استان دارد تا اجازه ندهیم که با عمل بد آنان مردم آسیب ببینند و بتوانیم جلوی عوامل نارضایتی مردم را بگیریم.

این نامزد انتخاباتی رشت با اشاره به معضل پسماند اظهار کرد: متاسفانه در دوره قبل مجلس، حتی کمترین کاری برای پسماند گیلان انجام نشد اما طی این چهارسال چندین برابر دوره گذشته برای پسماند اعتبار دریافت شد و ظرفیت شرکت کود آلی نیز از ۱۵۰ تن به ۷۰۰ تن افزایش یافت و در خصوص تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز که یک فساد بزرگ انجام شد به دادگستری شکایت کردم و در مقابل تمام این گروه‌ها ایستادم.

وی با اشاره به اتمام پروژه راه آهن رشت به کاسپین در آینده نزدیک بیان کرد: گرچه راه آهن رشت به تهران افتتاح شد اما تا راه آهن رشت - کاسپین تکمیل نشود، این پروژه تاثیری در استان ندارد و فقط میلیاردها دلار هزینه بیهوده شده زیرا اتصال این مسیر به بنادر و تقویت تجارت می تواند به توسعه استان بیانجامد.

وی به دیگر فعالیت‌های مهم نمایندگان فعلی گیلان در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه گیلان از لحاظ داشتن آب شرب در روستاها یکی از ضعیف‌ترین استانهای کشور است، اقدامات بسیار خوبی در این بخش شده و به عنوان پروژه مهم و بزرگ اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار در گیلان ۲ تا سه سال دیگر دارای آب شرب سالم خواهند شد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رشت و خمام اضافه کرد: در بخش بهداشت، تجهیز بیمارستانها و همچنین در برقرسانی نیز کارهای زیادی انجام شده و با وجود اینکه فقط ۱۳ درصد از شبکه برق رسانی به کابل خودنگهدار تبدیل شده بود این رقم هم اینک به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید.

توسعه کشاورزی و گردشگری در گیلان

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام به دیگر معضلات گیلان اشاره و بیان کرد: این خطه از لحاظ کشاورزی وضعیت مطلوبی دارد اما باید عوامل توسعه این حوزه شناسایی شود ضمن آنکه باید به سمت مکانیزه شدن گام برداریم تا علاوه بر افزایش تولیدات، صنایع فرآوری را نیز تقویت کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و تعیین قیمت برنج و فروش این محصول با مشکل مواجهیم چنانکه امسال با توجه به به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید و از سویی پایین بودن قیمت برنج، خسارت سنگینی به کشاورزان وارد شده است در حالی که محصول تولیدی استان بسیار مرغوب و با کیفیت است اما دولت در زمینه خرید تضمینی این محصول ورود نکرده است.

آقازاده خاطرنشان کرد: البته در حوزه کشاورزی و قیمت برنج با مشکل مواجه هستیم و با وجود اینکه امسال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش تولید داریم و از سوی دیگر به دلیل پایین بودن قیمت برنج، خسارت سنگینی به کشاورزان وارد شده استوی ادامه داد: با وجود تولید بیش از ۲ میلیون تن برنج در سال، نیاز به حدود ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی است و به همین دلیل دولت باید در واردات برنج دقت کند و چند ماه ابتدایی سال نیز برنج توزیع نکند؛ اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در سالهای اخیر داشتیم، برنج زیادی وارد شده که این امر به کشاورزان ضربه زده است.

وی به حوزه محیط زیست و گردشگری گیلان اشاره و اظهار کرد: گیلان با توجه به شرایط طبیعی و داشتن رودخانه، دریا، ساحل، جنگل و کوه جاذبه گردشگری بسیاری دارد و هم اینک نیز سالانه میلونها نفر به این استان سفر می‌کنند اما باید شرایط بیش از پیش برای حضور گردشگران مهیا شود و در این میان یکی از شرایط جذب توریست، حفظ محیط زیست، ارتقاء و نگهداری عرصه‌های زیست‌محیطی است.

آقازاده در ادامه گفت: محیط‌زیست جزو حوزه‌های حیاتی گیلان و با فرهنگ مردم استان عجین است و به همین دلیل باید به این موضوع توجه ویژه ای شود اما متاسفانه مسئولان استان توجهی به آن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران در گیلان بیش از پیش فراهم کنیم؛ در این راستا باید ابتدا محیطی امن برای سرمایه گذاری داشته باشیم و از سوی دیگر باید از فرآیندهای اداری سرمایه گذاری کاسته شود زیرا طولانی بودن مراحل اداری باعث فرار سرمایه‌گذار می شود.

وفاق نمایندگان مجلس کنونی و مدیران اجرایی در گیلان

نماینده فعلی مردم رشت در مجلس و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وفاق خوب بین نمایندگان کنونی و مسئولان اجرایی در گیلان اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از دلایل مهم عقب ماندگی گیلان طی سال های گذشته، عدم وفاق مناسب بین نمایندگان و مدیران اجرایی در این استان بود؛ اما خوشبختانه در دوره کنونی تعاملات در سطح خوبی است و همین موجب شده طی چند سال اخیر کارهای بزرگی انجام شود.

آقازاده افزود: این کارهای بزرگ محصول اقدامات هماهنگ مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس است که در تاریخ این استان کم‌نظیر است و به طور حتم با این وفاق و همدلی، شاهد توسعه بیشتر گیلان خواهیم بود.

تلاش دولت سیزدهم ستودنی است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رشت و خمام در ادامه به عملکرد دولت کنونی نیز اشاره و اظهار کرد: دولت سیزدهم در روابط و سیاست خارجی، ظرفیت دیپلماسی خوبی دارد و در این حوزه سیاست بسیار وزین و موثری را دنبال می‌کند و در نتیجه توانسته حمایت مجلس و مردم را داشته باشد.

وی عنوان کرد: تقویت روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه در همه ابعاد، قرار گرفتن در سازمان‌های بزرگ بین‌المللی و نیز داشتن جایگاه ممتاز در منطقه از دیگر نقاط قوت دولت است.

وی در ادامه گفت: در حوزه امنیتی نیز شرایط بهبود و ظرفیت امنیتی ما در منطقه ارتقاء یافته و از سوی دیگر هم اینک با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز ارتباط خوبی داریم ارتباطاتی که توسعه معناداری یافته پیرو آن شاهد ارتقای مناسبات اقتصادی هستیم.

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد اما با توجه به عملکرد خوب دولت سیزدهم، در آینده نزدیک، شاهد کاهش مشکلات در جامعه خواهیم بود و به طور حتم این اقدامات در کاهش مشکلات معیشتی مردم نیز تاثیر خواهد گذاشت. وی ادامه داد: البته مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد مسائلی که با عملکرد دولتها گره خورده است به عنوان مثال می‌توان به حوزه مسکن اشاره کرد که در دولت گذشته در این بخش خیانت شد زیرا ما نیاز به تولید یک میلیون مسکن در سال داریم اما دولت قبل در این بخش عملکردی نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: با وجود اینکه دولت سیزدهم با خزانه خالی و بدهی زیاد کار خود را آغاز کرد، افزود: در این مدت با فعالیت‌های انجام شده شاهد روند کاهشی تورم هستیم ضمن آنکه افزایش نقدینگی نیز در حال مهار شدن است.

آقازاده بیان کرد: در بخش صنعت نیز شاهد بازگشت هزاران واحد تولیدی به چرخه فعالیتیم که این امر باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌شود از اینرو میزان بیکاری به زیر هفت درصد کاهش یافته و روند خدمات رسانی رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد اما با توجه به عملکرد خوب دولت سیزدهم در آینده نزدیک، شاهد کاهش مشکلات در جامعه خواهیم بود و به طور حتم این اقدامات در کاهش مشکلات معیشتی مردم نیز تاثیر خواهد گذاشت.

مردم در انتخابات مشارکت گسترده خواهند داشت

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رشت و خمام حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را پیش بینی و اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت مناسب است و طرفداران کاندیداها، فعالیت‌های تبلیغاتی خوبی دارند و به طور حتم این تکاپور و فعالیت تا روز انتخابات نیز بیشتر خواهد شد.

آقازاده در خاتمه بیان کرد: گرچه مشکلات وجود دارد اما مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت می‌کنند؛ مردم تاکنون در مناسبت‌های مختلف حضور پررنگ خود را ثابت کردند و در انتخابات پیش‌رو نیز بار دیگر مشارکت همه جانبه‌ای خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha