نامزد انتخابات مجلس در رشت: نماینده بی‌تخصص به مجلس، نظام و مردم ضربه می‌زند

رشت - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با تاکید بر اینکه اساس کار نماینده ملت در مجلس تخصص است، گفت: نماینده بی تخصص به مجلس، نظام و مردم ضربه می‌زند.

اکبر فردوس روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در رشت با بیان اینکه تخصص یکی از ابزار اصلی مجلس بوده و حرف نخست را در این نهاد مهم می زند، اظهار کرد: نمایندگان بدون تخصص نمی‌توانند در حوزه قانونگذاری تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تخصص باید از جمله ضرورت های ریشه‌ای و اساسی برای نامزدهای انتخابات مجلس باشد، بیان کرد: نماینده متخصص، متعهد و توانمند می تواند از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود در مجلس دفاع کند و در حوزه ملی هم اثرگذار باشد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطرنشان کرد: علاوه بر تخصص؛ تدبیر و درایت از دیگر ویژگی‌های ضروری یک نامزد برای ورود به مجلس و موفقیت در قوه مهم مقننه است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و کلیدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه کار نماینده عزل، نصب و سفارش نیست، اظهار کرد: برخی از نمایندگان در مجلس به فکر مردم نیستند آنان نماینده جیب‌شان هستند.

نمایندگان مردم در مجلس نباید سکوت کنند

فردوس با بیان اینکه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید دغدغه ملت را داشته و به فکر مردم حوزه انتخابیه خود باشد، اضافه کرد: نمایندگان مجلس نمی توانند و نباید سکوت کنند آنان باید برای رفع مشکلات مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

نمایندگان مردم در مجلس نباید سکوت کنند آنان باید برای رفع مشکلات مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع خدادادی گیلان و با انتقاد از وجود مشکلات متعدد در این استان اظهار کرد: گیلان به لحاظ برخورداری از پتانسیل و منابع خدادادی با کشور نروژ و سوئد برابری می‌کند. چرا استانی با این همه نعمت‌ طبیعی باید با معضلات مختلف اعم از مهاجرت جوانان به استان‌های جنوبی یا خارج کشور دسته و پنجه نرم کند و چنین وضعیتی داشته باشد؟

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام، ضعف نمایندگان فعلی گیلان در مجلس شورای اسلامی را از دلایل وجود مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: نماینده با تدبیر و مدیر می‌تواند برای ایجاد اشتغال ایجاد کند و زیرساخت‌ها را ارتقاء دهد، متاسفانه شاهد این اقدامات نیستیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در اغلب جلسات پارلمان سکوت می‌کنند، اظهار کرد: چرا باید وضعیت استان در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری، اشتغال جوانان، فرهنگی و اجتماعی اینگونه باشد و با کمبودها و چالش های جدی در حوزه های مختلف مواجه باشد،در حالی که پیگیری و رفع مشکلات در این حوزه‌ها بر عهده نمایندگان گیلان در مجلس است.

فردوس؛ اتحاد و همصدایی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای رفع مشکلات مهم خواند و افزود: متاسفانه در ادوار گذشته و مجلس فعلی؛ نمایندگان استان هرگز با هم متحد نبودند، در حالیکه همصدایی، یکدستی و تلاش آنان رافع بسیاری از مشکلات است.

وی بیان کرد: تمام استان‌های کشور در این دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خود نماینده اضافه کردند اما کرسی های گیلان در مجلس شورای اسلامی همان ۱۳ نفر باقی مانده است؛ در حالیکه شهرستان خمام و لشت نشاء با توجه به جمعیت خود نیاز به نماینده دارد و نمایندگان فعلی استان تلاشی برای افزایش این نکردند.

مردم به لحاظ معیشت در تنگنا هستند

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل مهم اقتصادی در کشور گفت: مردم به لحاظ معیشت در تنگنا و فشار هستند، معاش مردم دستخوش حوادث و اتفاقاتی شد و سفره آنان کوچک شده‌است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطر نشان کرد: این اتفاقات موجب دلسردی و بی‌تفاوتی مردم در بسیاری از مسایل و موضوعات شده که برای جامعه و نظام سم است؛ ضمن اینکه همه این رویدادها دلایل خارجی و داخلی دارد.

وی با تشریح دلایل خارجی این اتفاقات اظهار کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، تحریم‌ها به شدت تاثیرگذاشته و باعث شده که به لحاظ تامین بودجه، ذخایر ارزی و ریالی دستخوش حوادث شود.

فردس بیان کرد: سوء مدیریت‌های مدیران ناشایست که نتوانستند دغدغه رهبر معظم انقلاب را مرتفع کنند از دلایل داخلی این مشکلات است؛ رهبر فرزانه انقلاب در هر دولتی به دولتمردان نسبت به معاش مردم بارها و بارها تاکید کردند.

وی افزود: معاش مردم اگر اصلاح نشود، انجام هر کار دیگر نمود و خروجی نخواهد داشت؛ این وضعیت موجب دلسردی آنان شده‌است.

معاش مردم اگر اصلاح نشود، انجام هر کار دیگر نمود و خروجی نخواهد داشتاین نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف افزود: مردم خوبی داریم آنها درهر شرایطی با لبیک به ندای رهبری وارد صحنه می‌شوند اما وضعیت اقتصادی و کوچک شدن سفره مردم شایسته این ملت وفادار به نظام نیست.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اظهار کرد: مردم برای تضمین آینده‌ای بهتر در انتخابات مشارکت کنند همانطوری که همیشه در صحنه بودند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام بیان کرد: اگر چه تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و تورم وجود دارد اما مردم مثل همیشه دشمن را ناامید می کنند.

نامزد انتخابات مجلس در رشت: نماینده بی‌تخصص به مجلس، نظام و مردم ضربه می‌زند

نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم

وی در ادامه با بیان اینکه برای اصلاح وضعیت موجود نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم، اظهار کرد: برای اصلاح این وضعیت اسفبار، دولت باید از خودش شروع کند، در شرایط فعلی اکثر اقتصاددانان نسبت به تیم اقتصادی آیت‌الله رییسی انتقاد دارند و این تیم را بسیار ضعیف می‌دانند.

فردوس خاطر نشان کرد: عملکرد آیت‌الله رییسی خوب و تلاش های وی ارزشمند است، او فردی جهادی، پاکدست، پی‌گیر و مطالبه‌گر می‌باشد اما به اذعان اغلب اقتصاددانان در بحث اقتصادی تیم ضعیفی دارد که همین امر باعث شده که روز بروز شرایط اقتصاد، تورم و معاش مردم نه تنها بهتر نشده بلکه بیشتر دچار خسران و زیان شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح عملکرد مجلس فعلی و با بیان اینکه مقام معظم رهبری اوایل فعالیت این مجلس آن را کارآمد، خوب، جهادی و انقلابی خطاب کردند، افزود: اما رفته رفته که از عمر این مجلس گذشت یک سری ضعف‌ها و نقاط قوت نمایان شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام در ارتباط با نقاط ضعف مجلس فعلی اظهار کرد: لایحه حجاب و عفاف در مجلس دستخوش حوادث و چالش است، هنوز برای این لایحه نتوانستند به یک اجماع برسند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس در حوزه‌هایی شامل بازنشستگان و اقشار زحمت‌کش جامعه هنوز نتوانستند مصوبات را اجرایی و تصویب کنند، این مهم موجب دلسردی این قشر باکرامت جامعه شده‌است.

نمایندگان مجلس در حوزه‌هایی شامل بازنشستگان و افراد زحمت‌کش جامعه هنوز نتوانستند مصوبات را اجرایی و تصویب کنند، این مهم موجب دلسردی این قشر باکرامت جامعه شده‌است.وی در ادامه با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی به دلیل حمایت مجلس فعلی نسبت به دولت سابق بهتر عمل کرد، افزود: عملکرد دولت رییسی در حوزه ارتباطات خارجی بسیار خوب بود، به اذعان سیاسیون در این حوزه پیشرفت حاصل شد و ابهت ایران در جهان مشخص شد.

فردوس در ادامه با تشریح کارهای دولت برای تقویت اقتصاد و در بخش تولید اظهار کرد: آیت‌الله رییسی برای تقویت اقتصاد در بخش تولید، اغلب کارخانه‌ها و مراکز صنعتی راکد را احیاء کرد.

وی با اشاره به بحران ۳۳ شهرک صنعتی در گیلان و با بیان اینکه اغلب آنها به علت نبود نقدینگی، عدم دسترسی به تسهیلات مناسب، فرسودگی دستگاه‌های صنعتی و نبود مواد اولیه دچار مشکل هستند، افزود: ما باید از عزم راسخ دولت رییسی برای رفع این مشکلات در گیلان استفاده کنیم و نمایندگان مجلس در این ارتباط نقش مهمی دارند.

نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمامی در ادامه سخنانش در خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند، آنان باید مطالبه‌گری کنند، مردم نیز باید مطالبه‌گر باشند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان فعلی مجلس تا کی باید از وضعیت اسفبار معاش مردم سوء استفاده کنند و با ورود به روستاها با احساسات پاک مردم بازی کرده و آینده آنان را بخرند؟

وی درباره تخلف برخی از نامزدها و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای خرید و فروش رای اظهار کرد: تا کی یک عده‌ای باید اینگونه راهی مجلس شورای اسلامی شوند و به جایگاه مجلس و کشور ضربه بزنند؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطر نشان کرد: رسانه‌ها در این دوره رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید به منظور روشنگری مردم برای حضور آگاهانه در انتخابات تلاش کنند.

وی با تشریح سوابق خود در حوزه‌های مختلف از دیپلمات تا بازرسی ریاست جمهوری و بازرس ویژه شورای نگهبان و وزارت کشور اظهار کرد: تجربه ۳۶ ساله ام کمک می‌کند تا در مجلس با تجربه و دانشی که از امور مربوطه دارم بتوانم موثر عمل کنم.

وی با بیان اینکه با احساس تکلیف وارد این عرصه شدم، اضافه کرد: زادگاه مادری‌ام دستخوش یک سری حوادث ناخوشایند شده و روز به روز وضعیت استان بدتر می شود، برای ورود در این راه با خدا معامله کردم و پروردگار کمکم خواهد کرد.

فردوس در ادامه با تشریح برنامه‌های خود در حوزه‌های کشاورزی از جمله برنج خاطر نشان کرد: برنجکاران گیلان با زحمت محصول برنج را به دست می‌آورند اما بعد از بهره‌برداری؛ نمایندگان در حق آنان و پیگیری امورشان کوتاهی می‌کنند.

برنجکاران گیلان با زحمت محصول برنج را به دست می‌آورند اما بعد از بهره‌برداری؛ نمایندگان در حق آنان کوتاهی می‌کنند.وی با اشاره به تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ارایه مجوزها برای این کار اظهار کرد: با این روند ساخت و سازها در روستاها، زمین‌های کشاورزی طی سال‌های آینده نابود می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه اشتغال افزود: طرح ۲۰۰ هزار شغل در گیلان خارج از دسترس نیست اما باید زیربنا، ساختار و بودجه برای تحقق آن تعریف شود که با کمک سرمایه گذاران می توان این مهم را محقق کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با هویت رسانه‌ای کهن و ملی، تریبونی شفاف برای همه نامزدهای انتخاباتی با هردیدگاه و سلیقه‌ سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

ایرنا؛ تریبونی برای همه نامزدهای انتخاباتی در گیلان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha