۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85397333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شادمانی مهدوی در شب بارانی شاهچراغ (ع)+ صوت

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85397333
شادمانی مهدوی در شب بارانی شاهچراغ (ع)+ صوت

شیراز – ایرنا –آسمان شیراز بارانی بود اما از هر گوشه شبستان امام خمینی (ره) آستان احمدی شاهچراغ (ع) شور و شوف و شعف می‌بارید؛ جمعیت بسیاری آمده بود و جشن شب میلاد امام عصر (عج) برپا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب نیمه شعبان هوای شیراز بارانی بود و جلوه دیگری به جشن‌های میلاد بخشیده بود و فضای روحانی آستان احمد بن موسی (ع) نیز رنگ و حالی دیگر داشت، هوای بارانی مردم را از حضور در حرم و شرکت در جشن میلاد امام زمانشان منصرف نکرده بود، شیعیان منتظر دسته دسته برای برپایی جشن دردانه عسکری (ع) می‌آمدند.

هر چند برخی نیز زیر باران صحن احمدی قدم می‌زدند اما بیشتر مردم برای حضور در مراسم به شبستان می‌رفتند، پس از برگزاری نماز جماعت جشن آغاز شد و تا نیمه شب ادامه داشت؛ بزم در میان سخنرانی‌ها و مولودی‌ها، بزم معارف مهدوی و شوق امید به ظهور و منجی برپا بود.

باورها و بایدهای مهدوی

ابتدا حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در سخنانی کوتاه سه باور مهدوی را به حاضران در جشن میلاد منجی بشریت یادآوری کرد و این باورها را با بایدهایی همراه کرد که جامعه منتظر نباید از آنها غفلت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: منتظران حضرت مهدی موعود (عج) سه باور را باید در وجود خود تقویت کنند و هر باور نیز یک باید دارد؛ نخست اینکه اگر مسلمانان و شیعیان بر اساس آیات پنج سوره قصص و ۱۰۴ سوره انبیا باور دارند که ظهور قطعی و وعده خدا است، باید همه امیدوار باشند، چرا که "پایان شب سیاه سفید است" و "آخر طبیب دردمندان خواهد آمد".

او تاکید کرد: نگدرایم جوانانمان را ناامید کنند، گرفتاریهای بسیاری وجود دارد اما همانطور که در شبی سرد و تاریک به صبح روشن و گرمای خورشید امیدوار هستیم اکنون هم شب سیاه عالم است؛ جایی که در ۱۵۰ روز، تا کنون ۳۶ هزار نفر به دست صهیونیسم جنایتکار و حامیانش در باریکه غزه کشته شده است و آمریکا و اسراییل هر گونه می توانند به مظلومان ظلم می کنند.

ماندگاری ادامه داد: اما ناامید نیستیم و آیه ۳۰ سوره فصلت که آیه امید است، بشارت می دهد به مردمی که پای دین خود ایستادند و مشکلات تحمل کردند؛ بر اساس این باور باید باید هم امیدوار باشیم و هم به دیگران امید بدهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دومین باور این است که ظهور یک پروژه جهانی است که اگر اسباب آن فراهم شود زودتر محقق می شود و این یعنی قابل تعجیل است.

او گفت: به دنبال این باور باید برای تعجیل در ظهور اقدام کنیم، دست به کار شویم و ابتدا باید برای سلامتی منجی بشریت (عج) به درگاه خداوند دعا کنیم و صدقه بدهیم و سپس باید خود را تربیت کنیم.

ماندگاری یادآور شد: مردم کوفه منتطر بودند اما تربیت همراهی با امام زمان خود را نداشتند.

ماندگاری اضافه کرد: سومین باور این است که ظهور قابل تاخیر است، پس باید مراقب ظلم باشیم، اگر در جمع ما شیعیان ظلم و گناه زیاد شود، ظهور عقب می افتد و ما را از امام زمان‌مان دور می کند.

او بارها از حاضران خواست تا این نکات را یادداشت کنند، گوشه ذهن داشته باشند و توفیق عمل داشته باشند؛ امیدوار باشند، امیدواری را ترویج کنند و برای ظهور، خود را تربیت و دعا کنند.

شب شادمانه شاهچراغ در میلاد منجی (عج)

پس از این سخنرانی مهدی سروری در جشن میلاد موعود در میان مردم شیراز مولودی خواند و ساعتی شادمانه در شبستان آستان احمدی (ع) رقم خورد.

زن و مرد، پیر و جوان، زوج‌های جوان، بچه‌های خرد و نوجوان همه در میلاد صاحب‌الزمان (عج) شادمان بودند و برای ظهور حضرت دعا می کردند، شب جشن ولادت منجی، شب سرور مستضعفان و مننظرانی بود که انگار پس از پایان مراسم هم سر و پای رفتن از حرم سوم اهل بیت (ع) را نداشتند. از آسمان همراه با رحمت الهی نور بارید و گنبد فیروزه‌ای شاهچراغ در میان نور و باران دلربایی می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha