۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85399905
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار آستارا:

مردم پیروز انتخابات پیش رو هستند

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85399905
مردم پیروز انتخابات پیش رو هستند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: بر خلاف همه حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی، مردم چون همیشه پیروز انتخابات پیش رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز سه‌شنبه در همایش بزرگ عوامل انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که با حضور اعضای هیات‌های نظارت، اجرایی، بازرسی، نمایندگان فرماندار، ناظران مسئول، بازرسان، کاربران و اعضای شعب در محل مصلای شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای و درصدد کمرنگ کردن انتخابات ایران اسلامی هستند ولی چون همیشه به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت انتخابات افزود: ما با تاکید بر رعایت قانون در راستای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای گام برمی‌داریم و اجاز نمی دهیم کوچکترین خللی در فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رای و بعد از آن صورت گیرد.

شهاب زاده بیان کرد: در انتخابات پیش رو افزایش مشارکت مردم و حفظ آرامش عمومی بسیار حائز اهمیت است و نقش احزاب در این مقوله بسیار پررنگ و مهم است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص رعایت قانون تذکراتی داده شده است و به آنان توصیه شده تا قانون را فصل الخطاب خود قرار داده و رعایت کنند.

شهاب زاده افزود: در شهرستان بندر مرزی آستارا ۸۶ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۴۴ صندوق شهری، ۴۲ روستایی و یک صندوق سیار در شهرستان به اخذ رای خواهند پرداخت.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: یک هزار و ۱۹ نفر عوامل اجرایی در خصوص رای گیری در شهرستان فعالیت خواهند کرد و امیدواریم انتخاباتی پر شور با امنیت کامل را در شهرستان آستارا شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین انتخاباتی که به همه کاندیداها گوشزد شده است، ولی گزارشاتی مبنی بر عدم رعایت آن از سوی بعضی از افراد داده شده که در این خصوص تا امروز ۶ پرونده قضایی برای ۲ دهیار، یک رئیس اداره و سه نامزد انتخاباتی تشکیل و به شورای نگهبان ارسال شده و تعدادی پرونده دیگر هم وجود دارد که پس از جمع بندی به مراجع ارجاع خواهد شد.

فرماندار شهرستان آستارا ضمن قدردانی از آن دسته از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که قانون را رعایت می کنند، تاکید کرد: در چارچوب قانون، دستاوردها و برنامه‌های خود را با مردم به اشتراک بگذارید و از بی اخلاقی و اقدامات خلاف قانون اجتناب نمایید تا مردم بتوانند انتخاب خود را به درستی انجام دهند.

رعایت قانون بالاترین مصلحت نظام است

در ادامه همایش رئیس هیات نظارت حوزه انتخابیه شهرستان بندر مرزی آستارا در سخنانی اظهارکرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و اعلام چهار راهبرد از سوی ایشان، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ۲ انتخابات پیش رو در روز ۱۱ اسفندماه و بدون هیچ نقصی آماده می شویم.

مردم پیروز انتخابات پیش رو هستند

محمد داداش زاده افزود: با حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای نقطه عطف دیگری را در جمهوری اسلامی ایران رقم خواهیم زد و دشمنان ایران اسلامی را ناامید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان فرماندار، مسئولان اجرایی و نظارت هرکدام وظایفی دارند که طبق قانونی که اعلام و ابلاغ شده است به فعالیت خود در روز انتخابات خواهند پرداخت و تعامل، همکاری و همیاری بین این افراد در راستای تحقق اهداف عالیه که همانا برگزاری انتخابات بدون مشکل و در نهایت امنیت است را رقم خواهد زد.

رئیس هیات نظارت حوزه انتخابیه شهرستان آستارا به اعضای این حوزه تاکید کرد: همه ما باید طبق شیوه نامه همه نکاتی که اعلام شده را قبل و در حین عملیات رای گیری نکته به نکته انجام دهیم و از هرگونه بی قانونی و خلل در امر انتخابات جلوگیری نماییم.

داداش زاده خاطرنشان کرد: طبق قانون در ابتدای صبح محل های رای گیری را از هرگونه تبلیغات محیطی و کاندیداهای انتخاباتی چه شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان رهبری پاک سازی و مطابق شیوه نامه ها عمل نمایید.

وی در خصوص اقداماتی که باید همه مسئولان هیات‌های نظارت بر انتخابات در قبل، حین و بعد از آن انجام دهند نکاتی را اظهار و توصیه کرد: به بروشورها و شیوه نامه‌ها که طبق قانون طراحی و نوشته شده است دقت نمایید تا در جریان رای گیری مشکلی پیش نیاید و در صورت هرگونه خللی فوری موضوع اطلاع داده شود تا در خصوص رفع آن اقدام شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha