نامزد انتخابات مجلس: اولویت رفع مشکلات مردم کاهش تورم است

شهرکرد – ایرنا – نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر گفت: اولویت رفع مشکلات مردم کاهش تورم است و با توجه به تاثیرگذاری و موفق عمل کردن سرمایه‌گذاری؛ به طور حتم ثابت نگه‌داشتن نرخ ارز با هدف کنترل تورم را با قوت دنبال می‌کنم.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری و کمک به معرفی بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌های آن‌ها، با اعلام فراخوانی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است تا عصر روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در این رسانه حضور یابند و به معرفی برنامه‌های خود برای مخاطبان بپردازند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مهدی منصوری بیدکانی در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت رفع مشکلات مردم تورم است و به عنوان یک اقتصاددان اگر به مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنم یکی از کارهایی که به جد در بحث کلان دنبال می‌شود ورود به بحث حجم پول و ورود به کنترل دلار را در مجلس دنبال می‌کنم.

وی کنترل نقدینگی، نهادینه کردن و ثبات نرخ ارز به مدت پنج سال را از راهکارهای مهار تورم در بعد کلان نام برد و ادامه داد: ثابت نگه‌داشتن نرخ ارز به مدت پنج سال از سوی دولت می‌تواند کمکی به سرمایه‌گذاری، تولید و مشوق خوبی برای جهش تولید باشد.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری و موفق عمل کردن سرمایه‌گذاری؛ به طور حتم ثابت نگه داشتن نرخ ارز با هدف کنترل تورم را با قوت دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تورم در چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است و این خود می‌تواند به عنوان یک ضعف مهم در این استان قلمداد شود.

منصوری بیدکانی یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت بحث نظارت در کنترل تورم نهادهای نظارتی و خاص باید در این خصوص پاسخگو باشند.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر با اشاره به تصویب قانون برزمین مانده جهش تولید مسکن در مجلس یازدهم گفت: این قانون باید جدی گرفته شود و نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای نظارت عالمانه و عملیاتی شدن این قانون تلاش کنند.

وی افزود: ارائه طرحی ۲ فوریتی به مجلس شورای اسلامی با عنوان ساماندهی اجاره بهای مسکن و تلاش نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه برای همراهی همه نمایندگان در عملیاتی شدن این طرح از جمله ضرورت‌هایی است که باید انجام شود.

به گفته منصوری بیدکانی، مبارزه با فساد نیاز به یک نگاه عالمانه دارد و کار هرکسی نیست.

وی با بیان اینکه امروز فساد سیستمی شده البته مفهوم این جمله این نیست که سیستم دچار فساد شده است، گفت: اگر در یک منطقه از کشوری ۱۵ درصد افراد معتقد به این باشند که برای انجام کار باید رشوه بدهند و یا ارتباط داشته باشد این به عنوان فساد سیستمی شناخته می‌شود.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر افزود: اگر این فساد سیستمی به مدت چهار یا پنج سال ادامه پیدا کند به فساد شبکه‌ای تبدیل و اگر اگر این نوع فساد نیز ادامه یابد به فساد قانونی تبدیل می‌شود.

وی گفت: فساد قانونی یعنی متولیان قانون خود قانون اشتباه و مفسدانه تصویب می‌کنند که در این شرایط عمل به قانون فساد می‌شود.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر گفت: شفافیت گام نخست برای مبارزه با فساد و گام دوم نیز حرکت به سمت هوشمند سازی و رصد کالا است.

منصوری بیدکانی خاطر نشان کرد: رصد ارزی، کالا و هوشمندسازی ضلع‌ها مثلثی به شمار می‌‎روند که اگر این ریل‌گذاری انجام شود، اقتصاد یک کشور در مسیر واقعی خود قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای انجام یک ریل‌گذاری صحیح در بحث اقتصاد باید این سه مولفه تصویب، نهادینه و به صورت عملیاتی وارد جریان اقتصاد کشور شود.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر گفت: لازمه برطرف کردن معضل بیکاری داشتن نگاه کلان است.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالا است، گفت: تعطیلی برخی از کارگاه‌های صنعتی استان به عنوان یک ضعف شناخته می‌شود که باید با انجام یک کار پژوهشی این موارد بررسی شود هر چند که پیش از این نیز کارهایی انجام شده و نباید در این خصوص دوباره کاری شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اصلاح شبکه زیرساختی سدها از جمله مهمترین اقداماتی است که در راستای تقویت کشاورزی باید در این استان انجام شود.

منصوری بیدکانی یادآور شد: به طور مثال با اصلاح شبکه زیرساختی سد لاران در بیدکان ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از مزارع این منطقه آبیاری می‌شود و این در امر برطرف کردن معضل و مشکل بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر گفت: تقویت گلخانه‌ها و تامین مالی لازم در این بخش با توجه به اینکه هر هکتار گلخانه امکان تامین ۱۵ فرصت شغلی مستقیم را به دنبال دارد از جمله دیگر اقدام‌های مفید برای تقویت اقتصادی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه دامپروری در چهارمحال و بختیاری افزود: برای تقویت بحث دامپروری در استان باید از صندوق حمایت و توسعه عشایری و کشاورزی یک سری تسهیلاتی برای افزایش سرمایه در بودجه و تقویت زنجیره تولید قرار داده شود.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه یک‌بار در سال ۱۴۰۱ از محل مابه‌التفاوت روغن این کار انجام شد اما پولی به مردم داده نشد، گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید با شناخت و تمام قدرت در این خصوص ورود کند تا مبادا یک بار دیگر این اتفاق زشت رخ دهد.

وی یادآور شد: گرانی مسکن، بیکاری و مدیرانی که توانایی مدیریت علمی و عادلانه ندارند از مهمترین مشکلات این استان به شمار می‌رود.

منصوری بیدکانی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: جذب بودجه برای تکمیل و سرعت‌بخشی در روند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام از برنامه‌های کاری بنده است.

نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر خطاب به مردم افزود: فرزند شما به عنوان یک مردم عزیز حوزه انتخابیه مهدی منصوری بیدکانی به عنوان یک اقتصاددان و کسی که کار اجرایی کرده است و در میدان و در صحنه علمی بوده است، تمام وجود پا به میدان گذاشته است.

وی یادآور شد: فرزند شما به عنوان یک اقتصاددان کسی که در حوزه علم و پژوهش تجربه دارد در تلاش برای حل مشکل تورم، مسکن، بیکاری و برای رسیدن به توسعه متوزان (حل مشکلات موجود در بخش فرهنگ، بهداشت و آموزش) توان خود را به کار می‌گیرم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha