۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85398356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد انتخابات مجلس: کنترل تورم در اولویت قرار بگیرد

بروجرد - ایرنا - داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بروجرد گفت: کنترل تورم، رفع بیکاری، مبارزه با مفاسد اقتصادی با بستن راه‌های مفسده و کنترل و رفع آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اولویت های کشور است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

محمدعلی گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته اینها اولویت های بنده است ولی اجرای آنها باید توسط دولت انجام شود و اگر مشکل قانونی دارد مجلس باید قانون را وضع یا اصلاح کند، بسیاری از مشکلات با اصلاح در نوع بودجه ریزی و تحقق آن قابل انجام است که دقت نماینده را می خواهد.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات به دلیل مسایل موجود در سیاست خارجی است در این بخش قدرت نمایندگان به صورت واحد اندک است و به جایی نمی رسد مگر اینکه اکثریت نمایندگان در این زمینه به تفاهم برسند.

تنگناهای اقتصادی ریشه مشکلات اجتماعی است

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی آسیب های اجتماعی در شهرستان بروجرد اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نتیجه زندگی امروزی با گسترش ارتباطات و خروج افراد از کنترل خانواده است ولی مشکلات اقتصادی هم این وضعیت را تشدید می کند.

گودرزی ادامه داد: تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی در دنیای امروز تقویت بنیه های مذهبی است، البته آن هم بستگی به بهتر شدن شرایط اقتصادی دارد ضمن اینکه یکی از دلایل دین گریزی مردم بی اعتمادی به مسوولان است.

وی در پاسخ به اینکه برخی مردم در محاوره های روزمره خود از بی میلی به در شرکت در انتخابات می گویند، به نظر شما علت چیست؟ و برای خروج از این مشکل و دلگرمی مردم چه باید کرد؟ اظهار کرد: دلایل بی میلی در انتخابات ۲ سرفصل کلی دارد، یکی مسائل اقتصادی و دیگری ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان و در نتیجه بی اعتمادی به آنها است.

وی ادامه داد: مشکل اقتصادی و معیشتی دلیل غیرقابل انکار در نارضایتی وضع موجود است که هر روز بدتر می شود به هرحال شهروند از حاکم خود رفاه و آسایش می خواهد وقتی تامین نشود موضع منفی گرفته می شود.

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دلیل دوم هم شرایط بد اقتصادی است و مسوولان که طبق آموزه های دینی بایستی مثل فقیرترین افراد جامعه زندگی کنند اصولاً تحت فشار اقتصادی نیستند بلکه غالبا فرزندان آنها به خارج هم رفت و آمد دارند، تحصیل و یا زندگی می کنند این رفتار دوگانه است که باعث بی اعتمادی مردم می شود.

گودرزی گفت: در این اوضاع بد اقتصادی مردم اختلاس و فساد اقتصادی رخ می دهد که در این بی‌اعتمادی مردم به مسوولان تاثیر بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنم نمونه ای از یک مدیر دولتی، اسلامی و مردمی باشم، افزود: باید اعتماد مردم به مسوولان را بازگرداند.

تصمیمات کارشناسی نشده علت اصلی فجایع زیست محیطی است

وی در پاسخ به اینکه در حوزه محیط زیست با بحران کم آبی مواجه هستیم و در کلان شهرها آلودگی هوا را داریم برای این رهاشدگی محیط زیست و در اولویت نبودنش ایده و برنامه با قابلیت اجرایی شما چیست؟ اظهار کرد: در ایران هیچ چیزی سر جای خودش نیست و در کل گردش امور تابع هیچ نظم و قاعده ای نیست هر کس تصمیم می گیرد و تا جایی که قدرت داشته باشد پیش می رود با عواقب آن هم کاری ندارد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال سد گتوند از نمونه پروژه های است که به علت شوری زیاد مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته اما چه کسی مسوول این ضرر وزیان شناخته شده و در سایر موارد هم این چنین است و به هرحال علت اصلی فجایع زیست محیطی اتخاذ تصمیمات غیر منطقی و غیر کارشناسی است چرا که اساسا قرار نیست کسی پاسخگوی مسوولیت خود باشد.

تعامل با نماینده دیگر و افزایش چانه زنی به نفع مردم

گودرزی در پاسخ به اینکه در بروجرد یکی از مشکلات دیرینه چالش 2 نماینده است که به نظر می آید چالشی ادامه دار است و بجای اینکه از این ظرفیت در کنار هم استفاده شود و به جای هم افزایی و همکاری برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود همواره در یک رقابت با همدیگر به سر می برند آیا این روند همچنان ادامه خواهد یافت؟ بیان کرد: ادامه این روند بستگی به نوع انتخاب رای دهندگان دارد، از آنجا که انتخابات ما براساس حزب و ارائه لیست احزاب نیست باید دقت لازم در انتخاب فرد اصلح را داشته باشیم.

وی یادآور شد: هزینه های کلان نقش موثری در انتخابات دارد این سیستم انتخابات افراد را جدای از هم بالا می آورد با آرایش داوطلبان حاضر به نظرم این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: وجود ۲ نماینده برای حوزه انتخابیه قدرت خوبی برای چانه زنی است تا بتوان مطالبات مردم را بهتر به نتیجه رسانید که در صورت پیروزی در انتخابات حتما و تحت هر شرایطی بدنبال تعامل با نماینده دیگر هستم.

گودرزی با تاکید بر اصلاح قانون و ارتقای اختیارات قانونی فرمانداری ویژه بروجرد گفت: این امتیاز زمانی برای مردم مفید خواهد بود متعاقب ارتقای پست سازمانی آن، اختیارات تصمیم گیری فرمانداری و ادارات وابسته به آن هم داده شود.

وی در توضیح اینکه در سطح ملی یکی از مشکلات مردم فیلترینگ و محدودیت آنها در اینترنت است پاسخ شما به این نگرانی مردم چیست؟ اظهار کرد: در دنیای امروز که رشد تکنولوژی سرعت بسیار دارد با بستن و محدود کردن کار درست نمی شود، اگر فیلترینگ برای محدود کردن درست شده بلافاصله علم و تکنولوژی افراد را به سمت درست کردن فیلترشکن سوق داده است.
گودرزی در پاسخ به اینکه در جهان به هم پیوسته امروز، به جرات می‌توان گفت ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی داخلی نیز، در سیاست خارجی و روابط بین المللی کشور نهفته است تکلیف ارتباط ما با دنیا چگونه خواهد شد؟ بیان کرد: ایران یکبار برای همیشه باید این ایده را روشن کند که آیا می خواهد در چرخه روابط بین الملل قرار بگیرد یا خیر؟ معیار اصلی تصمیم سازی در سیاست خارجی ما ایدئولوژی است، رشد اقتصادی ملاک نیست، به نظرم این روند آنقدر ادامه می یابد که ما با کشورهای بیگانه با این آرمانگرایی وارد جنگ بشویم یا اینکه ادامه این وضعیت روز به روز عرصه زندگی را بر مردم آنقدر تنگ می کند که مردم واکنش شدیدتری در کف خیابان از خود نشان می دهند.

این نامزد انتخابات مجلس یادآور شد: شیوه رفتاری من در عرصه تبلیغات انتخاباتی، پرهیز از سیاه نمایی، توهین و افترا و پرهیز از وعده هایی است که قابلیت اجرایی ندارند.

گودرزی با تاکید بر اهمیت جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی گفت: یک چهارم از اصول قانون اساسی به جایگاه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اختصاص دارد که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه مجلس است.

وی تاکید کرد: بهترین قانون، قانونی است که گرهی از مشکلات مردم باز کند و قانونی وضع نشود که نیاز به اصلاح و تبصره داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha