شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبر: 85398399
نسترن علی آبادی
شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

بجنورد-ایرنا- بجنورد مرکز خراسان شمالی شب‌های سردی را سپری می‌کند ولی تب داغ تبلیغات توانسته گرمای خاصی به بازار بخشد و نامزدهای مجلس با شگردهای خاص خود مردم را به کف خیابان‌ها کشانده و شب‌هایی طولانی و هیجانی را رقم زده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تنها چند روز به انتخابات باقی‌مانده و تب تبلیغات در خراسان شمالی بالا رفته است، طرفداران نامزدهای انتخاباتی در دیار گنجینه فرهنگ ها برای جلب توجه مردم از شگردها و ترفندهای مختلف استفاده می کنند.

نامزدها که روز را با حضور در روستاها سپری می کنند عصر و شب را در بجنورد، جولانگاه تبلیغات خود قرار می دهند و هر یک با سلیقه ای متفاوت دیگران را به سوی خود فرا می خوانند.

هواداران نامزدها در دل شب و در بازار شلوغ بجنورد با در دست داشتن عکس کاندیدای مورد نظر خود تلاش می کنند تا برای دیگر رقیبان خط و نشان تبلیغاتی کشیده و موج حاکم در فضای تبلیغی را به نفع نامزد مورد نظر خود تغییر دهند.

رفته رفته که به پایان تبلیغات نزدیک می شویم شب های سرد بجنورد شلوغ تر و هیجانی می شود اما تب داغ انتخابات با شگردهای تبلیغات گرمای خاصی به این بازار می بخشد و تکاپو هم بیشتر می شود.

شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

ضرب‌آهنگ تند انتخابات با ساز خراسان

موسیقی هنری است که این روزها به ابزاری برای ایجاد شور و حال انتخاباتی بدل شده و ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف شب ها و روزهای اخیر عرصه برگزاری جشن های مختلفی که با ساز و نواهای محلی آمیخته، شده است.

دعوت از گروه های هنری و موسیقی، دعوت از خوانندگان مطرح استان و حضور طنزپردازان از جمله شگردها و ترفندهایی است که نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان برای دعوت از مردم به شرکت در انتخابات و همسو کردن با خود به مدد گرفته اند.

حضور خوانندگان و برگزاری جشن ها که با خواندن آواز محلی، رقص و پایکوبی و همنوا شدن با صدای دف، قوشمه و دوتار همراه است با استقبال مردم همراه شده و آنان را به ستادهای انتخاباتی کشانده است.

پخش آهنگ‌های حماسی در ستادهای انتخاباتی نیز از دیگر برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها برای جلب توجه مردم است، روزهای اخیر بویژه همزمان با جشن های ماه شعبان، برگزاری جشن ها و مراسم تبلیغات هم رونق گرفت و پرشورتر شد و ستادها تلاش دارند تا با ترفندهای مختلف مردم را با خود هم سو کنند.

شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

فرش تبلیغات بر پیکره شهر

تبلیغات کاغذی هنوز هم به چشم می‌خورد، پوسترها و عکس های نامزدهای انتخاباتی که بر در و دیوار شهر جا خوش کرده در تلاش است که جامعه را انتخاباتی کند.

دیوارها، تابلوها، تنه درختان، پل‌ های عابر پیاده و ترانس های برق عرصه خودنمایی تبلیغات نامزدهای انتخابات شده و در کنار تبلیغات کاغذی، دیوار نویسی هم در شهر مشاهده می شود که البته سبب گلایه شهروندان شده است.

فعالیت و تکاپوی تبلیغات برای انتخابات علاوه بر شهرها در روستاها هم افزایش یافته و روستاهای مختلف بویژه روستاهای پرجمعیت عرصه حضور نامزدهای انتخابات شده است.

نامزدهای انتخاباتی در تلاش هستند تا با برقراری ارتباط با بزرگان و معتمدان در روستاها رای مورد نظر را در این مناطق جمع آوری کنند و در این میان نامزدهای انتخابات برای تبلیغ در مناطق مختلف از چهره های شاخص بهره گرفته اند.

شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

فضای مجازی و تب انتخابات

میان هیاهوی نصب بنرها، پوسترها و تراکت ها در جای جای شهر، تبلیغات در فضای مجازی تکاپوی بیشتری به خود گرفته است، تبلیغات با کمترین هزینه فرصتی است که قریب به اتفاق نامزدهای انتخاباتی به آن روی آورده اند.

نامزدها و طرفداران آنها در روزهای اخیر با انرژی بیشتری پیگیر انجام تبلیغات در فضای مجازی هستند و تلاش دارند تا نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

این روزها فضای مجازی به عنوان یکی از در دسترس ترین ابزار تبلیغات مورد استقبال قرار گرفته است و بر شمار کانال‌ها و گروها افزوده می شود.

برخی نامزدها به یک کانال و یا گروه اکتفا نکرده اند و برای اقشار مختلف بانوان، جوانان و یا دانشجویان کانال و گروه مجزا راه انداخته اند.

عضو کردن در این گروه ها و کانال ها که عمدتا بدون اجازه افراد انجام می شود، سبب گلایه برخی از کاربران فضای مجازی شده است، هر صبح که گوشی را چک می کنی با شمار زیادی از کانال ها وگروه های جدید روبه رو می شوی که در آن به عضویت درآمده ای.

البته برخی از کانال های رسانه ای هم از تبلیغات انتخابات به عنوان فرصتی برای سود و کسب درآمد استقبال می کنند.

شب‌های بجنورد؛ هیجانی و تبلیغاتی

بفرمایید شام انتخاباتی

جشن ها و سفره‌ های شام و ناهار هم در این روزها زیاد مشاهده می شود این سفره ها بیشتر در حاشیه شهر به چشم می خورد، دعوت به ضیافت شام از شگردهای رایج در زمان انتخابات است که از سال ها پیش مشاهده می شود، نامزدهای انتخاباتی برای جلب نظر مردم، قشرهای مختلف را به ضیافت شام دعوت می کنند.

اجاره تالارها برای برگزاری جشن و ضیافت و انجام سخنرانی از دیگر ترفندهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است، این جشن ها عمدتا با عنوان استقبال مردمی و یا استقبال قشرهای مختلف از یک نامزد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان جمعه یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha