نظریان: تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های زمستانی هفته آینده نهایی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی گفت: قرار شد لیست تیم‌ها برای اعزام به بازی‌های زمستانی آسیایی در هاربین چین تا هفته آینده نهایی شود.

عباس نظریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره جلسه کمیته ملی المپیک درخصوص بازی‌های زمستانی آسیا، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک در خصوص نحوه حضور تیم‌های ورزش‌های زمستانی ایران در نهمین دوره بازی‌های زمستانی به میزبانی هاربین چین برگزار شد. این مسابقات از ۱۹ تا ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد و تیم‌های اسکی آلپاین و کراس کانتری و کوهستان، اسکیت روی یخ، کرلینگ در این مسابقات شرکت می‌کنند. هرچند برای اولین بار تصمیم می‌گیریم تا کرلینگ در این مسابقات شرکت کند یا خیر.

وی افزود: در این جلسه در ارتباط با موضوعات مختلفی چون لباس، وضعیت اردوها و اعزام‌های قبل از مسابقات ورزشکاران و انتخاب نام کاروان صحبت شد. محمود خسروی‌وفا هم سیاست‌گذاری کمیته ملی المپیک و سیدمناف هاشمی و نصرالله سجادی هم مواردی را در خصوص بازی‌ها و حساسیت‌های آن مطرح کردند.

نظریان یادآور شد: مقرر شد آخرین وضعیت ورزشکاران تا روزهای آینده به کمیته ملی المپیک اعلام شود. لیست تیم‌ها تا چند روز آینده نهایی می‌شود. همچنین قوانین و مقررات حاکم بر مسابقات و دوپینگ هم بررسی شد. در اسرع وقت همه موارد مد نظر گرفته می‌شود و هفته بعد جلسه دوم برای تصمیم‌گیری نهایی برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: از تیم اسکی آلپاین ۴ نفر و صحرانوردی ۴ نفر که باید تعداد این تیم ۸ نفر شود و کرلینگ پنج مرد و پنج زن به این مسابقات اعزام می‌شوند که البته هنوز اعزام این تعداد به ویژه در رشته کرلینگ در دست بررسی است. درباره اسکی کوهستان هم رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی باید صحبت کند. همچنین تیم‌های مختلف اسکی برای آمادگی جسمانی خود از تیر ماه برنامه‌های خود را در تهران و شهرستان‌ها با حضور مربیان خود آغاز کردند.

نظریان: تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های زمستانی هفته آینده نهایی می‌شود

وی ادامه داد: در این مدت در اروپا برفی وجود نداشته و اعزامی هم به خارج از کشور نداشتیم. برای فصل پاییز هم پیش‌بینی کردیم تا تیم اسکی آلپاین دو اردو در امارات و اتریش و تیم اسکی صحرانوردی نیز یک اردو به اتریش یا ایتالیا داشته باشد. با توجه به اینکه ریزش برف امسال خیلی دیر خواهد بود، سعی می‌کنیم برای اینکه مشکل بی‌برفی نداشته باشیم، یک‌ماه قبل از آغاز بازی‌های زمستانی، بچه‌ها را به هاربین چین اعزام کنیم.

نظریان اضافه کرد: اگر هم در ایران برف داشته باشیم، تیم‌ها را به سرعت وارد پیست توچال خواهیم کرد تا تمرینات اولیه را آغاز کنند. امیدواریم در هفته‌های آینده بارش برف داشته باشیم اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بارش برف ادامه ندارد که امیدوارم این پیش‌بینی درست نباشد. همچنین برای بچه‌های اسکیت روی یخ هم اردوی روسیه را در نظر گرفتیم. برای کرلینگ هم هنوز مشخص نکردیم که به ترکیه یا روسیه بروند. برای این تیم شرایط خیلی خوبی در بازی‌ها متصور نمی‌شویم زیرا به تازگی تشکیل شده و برای اولین بار است که می‌خواهد در یک رقابت بین‌المللی شرکت کند.

وی یادآور شد: بچه‌ها از نظر آمادگی جسمانی به سطح خوبی رسیدند اما ما هم باید به موقع اعزام‌ها را انجام دهیم و الان برای گرفتن روادید ایتالیا، نروژ و اتریش اقدام کردیم اما کشورهای غربی در دادن روادید سخت‌گیرانه عمل می‌کنند. اگر طبق برنامه پیش برویم و بتوانیم یک‌ماه در این کشورها تمرین کنیم و یک‌ماه هم در هاربین حضور یابیم، بچه‌ها می‌توانند رتبه‌های خوبی کسب کنند. فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا با تمام اعتبارات بچه‌ها را اعزام کند و اسکی بازانی که شانس نزدیک شدن به سکو دارند بهترین اتفاق را رقم بزنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha