۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85398679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردی هوا مصرف گاز خراسان جنوبی را افزایش داد

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85398679
سردی هوا مصرف گاز خراسان جنوبی را افزایش داد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مصرف گاز شبانه در استان به دلیل سردی هوا به پنج میلیون و ۷۰۰ متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۶۹ درصد افزایش داشت.

رحمان محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف گاز در ششم اسفند سال گذشته پنج میلیون و ۱۰۰ متر مکعب بود.

وی بیان کرد: همچنین میزان مصرف گاز ششم اسفند امسال در مقایسه با شب قبل آن (پنجم اسفند) ۴.۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با توجه به سرما و برودت هوا در سراسر کشور با افت فشار گاز مواجه‌ هستیم و در خراسان جنوبی نیز با کاهش میانگین دمای استان، مصرف گاز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای اینکه روند افزایشی مصرف گاز در خراسان جنوبی ادامه نیابد و شاهد افت فشار یا قطعی نباشیم، نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم.

محمودی با تاکید بر اینکه اولویت شرکت گاز، تامین گاز مشترکان خانگی است افزود: یکی از راهکارهای عبور از روزهای سرد زمستان در خراسان جنوبی مدیریت مصرف انرژی و همکاری مشترکان در این زمینه است.

وی یادآور شد: از آنجایی که خراسان جنوبی در انتهای شبکه گازرسانی قرار دارد باید برای مقابله با اُفت فشار احتمالی آمادگی لازم توسط همه دستگاه‌های مرتبط حاصل شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز در استان مربوط به بخش خانگی است گفت: تعداد مشترکان خانگی اکنون ۳۱۷ هزار و ۷۲۱ مشترک، عمومی هفت هزار و ۷۶۱ و تجاری ۱۴ هزار و ۹۳۶ مشترک است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha