۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85396648
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی صادر شد

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85396648
هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری سامانه بارشی به صورت ریزش برف برخی نقاط استان را در بر می‌گیرد و به همین منظور هشدار سطح نارنجی صادر شد.

جواد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش ها در نیمه شرقی بیشتر برف است و شهرستان های درمیان، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، قاینات، بیرجند، خوسف و سرایان متاثر خواهد شد.

وی گفت: از اواخر وقت امشب تا پایان هفته به تناوب با ورود توده هوای ناپایدار جوی گاهی افزایش سرعت وزش باد، بارش برف و باران در منطقه پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی و کاهش ضخامت جو کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما از روز یکشنبه تا دوشنبه رخ می‌دهد.

وی افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی خودداری از سفرهای غیر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، اطمینان از کارکرد صحیح برف پاک کن و گرمایش وسایل نقلیه ضروری است.

نخعی با تاکید بر پرهیز صعود به ارتفاعات و جابه‌جایی و چرایی دام در حاشیه‌ رودخانه‌های فصلی گفت: مدیریت مصرف انرژی، تنظیم دما و رطوبت، تهیه سوخت کافی در سالن‌های پرورشی از جمله دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و انتقال آن به مکان‌های مناسب و بازدید ضدیخ ماشین آلات کشاورزی و وسایل نقلیه همچنین محافظت از شمارنده‌های آب توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته نوسانات دمایی مرکز استان بین ۱۶ و منفی سه درجه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha