کتاب «زیباترین ستاره» در مراغه رونمایی شد

مراغه- ایرنا- کتاب «زیباترین ستاره» که توسط «حجت‌الاسلام علی رشیدی کهلان» در زمینه زندگی و مناقب امام زمام (عج) به رشته تحریر درآمده است، در فرهنگسرای الغدیر مراغه رونمایی شد. 

به گزارش ایرنا رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه روز دوشنبه در این آیین بیان کرد: استفاده از منابع معتبر، خلاصه‌نویسی و همه‌فهم بودن کتاب موحب شده است تا کتاب «زیباترین ستاره» برای تمام سنین به ویژه نوجوانان و جوانان مفید باشد.

کتاب «زیباترین ستاره» در مراغه رونمایی شد
آیین رونمایی کتاب زیباترین ستاره به همت حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مراغه
و با همکاری کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی این شهرستان برگزار شد

«حجت‌الاسلام بهروز جعفری» خواندن این کتاب را به اقشار مختلف مردم توصیه کرد و افزود: نشر چنین کتاب‌هایی در حقیقت نشر فرهنگ و ترویج سبک زندگی اسلامی است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از انتشار آنها استقبال می‌کند.

«حجت‌الاسلام رشیدی کهلان»، نویسنده این اثر نیز بیان کرد: این کتاب با خلوص نیت نگاشته شد و حاوی مطالبی در زمینه فواید وجود امام زمان (عج)، وظیفه منتظران در دوره غیبت و نمونه‌هایی از عنایت‌های امام عصر (عج) به توسل‌کنندگان است.

وی امام زمان (عج) را بر اساس منابع معتبر اسلامی «جان جهان» خواند و افزود: حضرت ولیعصر (عج) چه در زمان غیبت و چه در زمان ظهور، قلب عالم و واسطه فیض بین عالم و آفریدگار است.

وی ادامه داد: وجود امام عصر(عج) به عنوان خورشید عالم‌تاب منّتی است بر جهان و جهانیان که پیروی از ایشان بر همگان واجب و لازم است و اگرچه اکنون از دیدگاه پنهان هستند اما همیشه و در هر زمان طنین‌انداز رحمت الهی می‌باشند.

وی اضافه کرد: در این کتاب رعایت ادب و درک حضور آن حضرت به عنوان یکی از وظایف منتظران بیان، و از آنان خواسته شده است تا در محضر حضرت ولیعصر(عج) گناه نکنند.

نویسنده کتاب «زیباترین ستاره» در خصوص دیگر وظایف شیعیان در دوره غیبت امام زمام (عج) اضافه کرد: همچنین احترام به سادات و فرزندان رسول خدا (ص) و منسوبان ایشان باید رعایت شده و برای تعجیل در ظهورش دعا شود.

«حدیث معراج» مطلع کتاب

کتاب «زیباترین ستاره» با حدیث معراج که درباره دوست داشتن چهار معصوم و به ویژه امام زمان (عج)است، آغاز می‌شود و در ادامه برخی از فواید وجود مقدس امام زمان (عج) با عناوینی چون «خورشید پنهان»، «جان جهان»، «نگهبانی از آیین خداوند با هدایت باطنی» و «نگهداری جامعه از ناامیدی و سرخوردگی» مطرح می‌شود.

همچنین در این کتاب وجود حضرت ولیعصر (عج) عامل «ایمن ماندن شیعیان از بلایا»، «ایجاد پروای الهی در پرتو باور وجود امام زنده در جامعه»، «تصویب امور سال در شب‌های قدر»، «یاری رسیدن به برخی از نیازمندان» و «دعای خیر آن حضرت در حق مومنان» معرفی شده است.

وظایف ما نسبت به امام زمان (عج)

نخستین و مهمترین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) در کتاب زیباترین ستاره، ادب و احترام درک حضور آن حضرت است و در ادامه از منابع متقن به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا ائمه اطهار(ع) و امام زمان (عج) از تمام اعمال ما با خبر هستند؟».

همچنین وظیفه دوم ما نسبت به امام زمان (عج) ادب و احترام به منسوبان جسمی و روحی مانند سادات، شاگردان و سربازان آن حضرت همان علما و حتی مومنین بیان شده است.

«تلاش برای شناخت امام زمان (عج)»، «دعا برای سلامت و تعجیل ظهور»، «حفظ و احترام نام‌ها و القاب حضرت»، «ذکر صلوات برای امام عصر (عج)»، «آراستگی به تقوا و پایداری در انجام واجبات دینی»، «توجه به امام زمان (عج) در زمان‌های مخصوص»، «توجه به فضیلت انتظار»، «آماده‌سازی خود و جامعه برای ظهور» نیز از دیگر وظایف شیعیان نسبت به امام عصر (عج) بیان شده است.

معرفی زندگی و ایمان ادواردو آنیلی

پس از آنکه در این کتاب آماده‌سازی خود و جامعه برای ظهور آن حضرت به عنوان یکی از وظایف شیعیان بیان می‌شود، «ادواردو آنیلی» فرزند یکی از سرمایه‌داران بزرگ ایتالیا و مالک سابق «فیات» که در جوانی به اسلام و سپس به مذهب شیعه گرویده بود، معرفی می‌شود.

«ادواردو» بر اساس آنچه که در این کتاب به رشته تحریر درآمده است، چندبار به ایران سفر، و با امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد و به زیارت امام رضا (ع) رفت.

گرایش او به اسلام و فعالیت‌های ضداستکباری‌اش موجب شد تا سرانجام در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ میلادی به دست عوامل ناشناس و به طرز مشکوک به قتل برسد.

جسد او را زیر پل ژنرال «فرانکو رومانو» در بزرگراه «تورینو» به «ساوونا» یافتند و شواهد حاکی از آن بود که «ادواردو» از روی پل ۸۰ متری به پایین پرتات شده بود؛ «ادواردو» جمله زیبایی در خصوص مکتب شیعه بیان کرده بود مبنی بر اینکه «شیعه تک است و چیزی دارد که هیچ مکتبی ندارد و آن هم وابستگی به اهل بیت (ع) است».

نمونه‌ای از عنایات امام عصر (عج) به متوسلان

بخش سوم کتاب «زیباترین ستاره» به نمونه‌هایی از عنایت‌های امام عصر (عج) به متوسلان می‌پردازد و در ابتدا از تشرف آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی به محضر امام زمان (عج) اشاره دارد.

در ادامه کتاب ماجراهایی عجیب و خواندنی از منابع معتبر در زمینه تشرف افراد مختلف به محضر امام زمان (عج) بیان می‌شود که هر یک از آنها درسی از درس‌های زندگی با سبک اسلامی را متذکر می‌شود.

کتاب «زیباترین ستاره» که در ۱۲۸ صفحه و با بهره‌گیری از ۳۳ منبع معتبر به رشته تحریر درآمده است، در بخش انتهایی به سوالات مهدویت هم پاسخ می‌دهد که از جمله آنها می‌توان بیه سئوال شاگرد علامه طباطبایی از ایشان در خصوص اینکه «چرا امام زمان (عج) را نمی‌بینیم»، اشاره کرد.

این کتاب در انتشارات نسیم حیات چاپ شده و دوازدهمین اثر «حجت‌الاسلام علی رشیدی کهلان» از نویسندگان مراغه‌ای است؛ نویسنده‌ای که پیش از این ۱۱ کتاب دیگر در زمینه سبک زندگی اسلامی چاپ، و به صورت رایگان در بین اقشار مختلف مردم توزیع کرده است.

«حجت‌الاسلام رشیدی کهلان» پیش از این فایل کتابهایش را هم به کتابخانه ایرنا سپرده است تا علاقه‌مندان بتوانند در فضای مجازی و به صورت رایگان آنها را مطالعه کنند.

آیین رونمایی از این کتاب به همت حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مراغه و با همکاری کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی این شهرستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha