دانلود رایگان ۹ جلد کتاب الکترونیکی

مراغه- ایرنا- «حجت‌الاسلام علی رشیدی کهلان» از نویسندگان مراغه‌ای، همزمان با سالروز آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر (عج)، فایل الکترونیکی ۹ جلد از کتابهایش را به شرط ذکر سه صلوات بر جمال گل زهرا (س) منتشر کرد و آنها را به کتابخانه ایرنا سپرد.

این نویسنده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۱۰ نکته ارزشمند، نماز انس با خدا، ۳۱۳ نکته گهربار، پندهای ماندگار، ارمغان سعادت و گنجینه سخن از جمله این کتاب‌های الکترونیکی به شمار می‌رود که پیش از این نسخه‌های چاپی آنها در بازار عرضه شده است.

«زیباترین ستاره» کتابی برای عاشقان امام عصر (عج)

حجت‌الاسلام رشیدی با اشاره به اینکه کتاب «زیباترین ستاره» درباره امام زمان (ع) به رشته تحریر درآمده و در مرحله چاپ است، افزود: این کتاب دارای سه بخش شامل فواید وجود مقدس امام زمان(عج)، وظایف ما نسبت به آن حضرت و نمونه‌ای از عنایت امام عصر(عج) به متوسلین است.

در بخشی از این کتاب به نقل از آیت‌الله ناصری آمده است: به کسانی که در حوزه مهدویت کار می‌کنند، بگویید آقا امام زمان (عج) به ریاکارهایشان هم صله و هدیه می‌دهد اما آنانی که با خلوص نیت در این زمینه کار می‌کنند، پاداش بزرگی دارند.

نکته قابل تامل اینکه این کتاب در ۱۴۲ صفحه در مرحله چاپ قرار دارد و نویسنده آن نذر کرده تا نسخه‌های چاپی را هم پس از انتشار در نذر امام زمان (عج) و به صورت رایگان توزیع کند.

بخش نخست این کتاب با حدیث معراج که درباره دوست داشتن چهارده معصوم (ع) به خصوص حضرت مهدی (عج) است، شروع می‌شود و سپس به نقل از امام حسن عسکری (ع) درباره فرزندش و خطاب به او اینگونه ادامه می‌یابد که «فرزندم (مهدی) مطمئن باش که دل‌های اهل طاعت و قلب انسان‌های مخلص به سان پرنده‌هایی که به سوی آشیانه پر می‌کشند، مشتاقانه راهی کوی تو هستند».

همچنین در ادامه این کتاب به برخی از فواید وجودی امام زمان (عج) در دوران غیبت از جمله نگهبانی از آئین خداوند، نگهداری جامعه از ناامیدی و سرخوردگی و یاری رساندن به نیازمندان اشاره شده است.

فایل «پی.دی.اف /PDF» این کتاب را به توصیه نگارنده آن، پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنید.

«۱۱۰ نکته ارزشمند» حاوی نکات ارزنده

کتاب ۱۱۰ نکته ارزشمند که طی سال ۱۳۹۷ در نشر «عاصم» منتشر شد، ۱۴۲ صفحه دارد و شامل نکته‌گویی، احادیث شیعی و داستان‌های اخلاقی است که به اذعان «آیت‌الله عبدالحمید باقری بنابی»، مدیر حوزه علمیه بناب حاوی نکات ارزنده و به یادماندنی، مفید و تاثیرگذار در دل هر انسان حق‌پذیر است.

فصل نخست این کتاب با «شباهت امام علی (ع) و سوره توحید» آغاز می‌شود و با مطلبی تحت عنوان «کلید خیر و قفل شرّ» خاتمه می‌یابد تا در فصل دوم این کتاب داستان‌های دل‌انگیز به خوانندگان آن تقدیم شود.

در میان داستان‌های این بخش از کتاب «اُسقفی مسلمان می‌شود» و ماجرای عجیب «قاسم بن علاء و نامه امام زمان (عج)» ضمن ذکر منبع مطرح شده و نکته‌های آموزنده از این حکایت نیز به صورت جمع‌بندی ارایه می‌شود.

کتاب ۱۱۰ نکته ارزشمند بر اساس لیست منابع پایانی کتاب از ۹۷ منبع بهره گرفته است و فایل آن پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک قابلیت دانلود دارد.

گلچینی تاثیرگذار از نکات اخلاقی

کتاب «۳۱۳ نکته گهربار» طی سال ۱۳۹۶ در انتشارات مائده به چاپ رسید و حاوی داستان‌های اخلاقی، احادیث شیعه و مهدویت بوده و در هفت فصل از جمله «اصول همسرداری»، «شیوه‌های تربیت اولاد» و «فضایل صلوات» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب با ۲۲۷ صفحه نیز گلچینی از نکات ارزنده دینی است و ویراستاری آن را «میکائیل صفایی» بر عهده داشت؛ ضمن توجه به اینکه در ابتدای این کتاب نیز در مورد فواید وجود مبارک امام زمان (عج) مطالب ارزنده‌ای درج شده است.

«حجت‌الاسلام رشیدی» برای گردآوری این کتاب از ۷۴ منبع از جمله «میزان الحکمه»، «سفینه البحار و مدینه الحکم والاثار» و غیره بهره گرفته است و فایل آن را نیز می‌توانید پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنید.

جست‌وجوی اکسیرِ محبت در لابلای «ارمغان سعادت»

کتاب «ارمغان سعادت» محبت را اکسیری معرفی می‌کند که عالم بر مدار آن می‌چرخد و به گلچینی از داستان‌های خواندنی در مورد تاثیر محبت در روابط انسانی ختم می‌شود.

دانلود رایگان ۹ جلد کتاب الکترونیکی
طرح روی جلد کتاب ارمغان سعادت

بخش نخست این کتاب شامل آیه‌های قرآنی، روایت‌ها، احکام و موضوعات مرتبط با روانشناسی در باب تاثیر محبت در تربیت فرزندان بوده و در بخش دوم نیز ۴۰ حکایت با اثرتربیتی و تاثیرگذاری در سبک زندگی اسلامی به رشته تحریر درآمده است.

مولف این کتاب با علم بر این واقعیت که اسلام دین محبت و مهرورزی است، کاراییِ مفیدترین روش‌های تربیت اسلامی را در گرو بهره‌مندی از نیروی محبت می‌داند و همسان‌سازی و تشاکل، بالا بردن روحیه تبعیت و افزایش تحمل را بخشی از آثار محبت عنوان می‌کند.

اشعار متعددی با کلیدواژه محبت و به زبان‌های فارسی و آذری در این کتاب به چشم می‌خورد که «دشنام لیلی خوشتر از صد مدح» از منطق‌الطیر عطار نیشابوری از جمله آنهاست؛ با این مضمون که «من نخواهم آفرینِ هیچ‌کس/ مدح من دشنام لیلی باد و بس/ خوش‌تر از صد مدح، یک دشنام او/ بهتر از ملکِ دو عالم، نام او».

مولف کتاب ارمغان سعادت می‌گوید: نیرویی قوی‌تر، ماندگارتر، جذاب‌تر و زیباتر از محبت و مهربانی در عالم وجود ندارد و این کتاب نیز تحت تاثیر همین نیرو نوشته شد.

«حجت‌الااسلام رشیدی» اضافه می‌کند: خواندن این کتاب برای همه مفید است اما مخاطبان اصلی آن والدین و فرزندانشان هستند زیرا در این کتاب تاثیر تربیتی محبت با مثال‌های متعدد در مقابل دیدگان مخاطبان ترسیم می‌شود.

وی ویژگی اصلی کتاب را ایجاز و خلاصه‌نویسی می‌داند و ادامه می‌دهد: ۴۰ حکایت شیرین این کتاب در باب محبت نیز از میان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داستان گلچین شده است تا در زمانی کوتاه محتوایی مطلوب و تاثیرگذار در اختیار خواننده کتاب قرار گیرد.

این کتاب در قطع رقعی شامل ۱۴۲ صفحه است که در انتشارات «عاصم» تبریز به چاپ رسید و علاقه‌مندان می‌توانند فایل آن را نیز پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنند.

۷۱ حکایت در زمینه سبک زندگی اسلامی

کتاب «داستان‌های دل‌انگیز» گلچینی از ۵۰ کتاب و حاوی ۷۱ حکایت در زمینه سبک زندگی اسلامی است که طی سال گذشته توسط «حجت‌الاسلام علی رشیدی کهلان» منتشر شد.

این نویسنده به تاثیر داستان در انتقال ارزش‌ها اشاره کرد و افزود: در ۶۳ سوره از ۱۱۴ سوره قرآن قطعه‌هایی از داستان‌های پندآموز وجود دارد که اهمیت داستان در انتقال ارزش‌ها را نشان می‌دهد.

به گفته وی در کتاب «داستان‌های دل‌انگیز» نیز حکایت‌های پندآموزی در خصوص بخشش، کرامت، عدالت، انصاف، فداکاری و عزت وجود دارد و در یک کلام جوانان و نوجوانان را به سبک زندگی اسلامی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتاب در نشر «عاصم تبریز» چاپ شد، بیان کرد: این گلچین با داستان «داروی معجزه‌آسا» آغاز می‌شود و در ابتدای آن به نقل از لقمان حکیم اینگونه درج شده است که «من ۳۰۰ سال با داروهای مختلف، مردم را مداوا کردم و در این مدت طولانی به این نتیجه رسیدم که هیچ دارویی بهتر از محبت نیست»، کسی از او پرسید: اگر این دارو هم اثر نکرد چه؟؛ لقمان لبخندی زد و گفت: «مقدار دارو را افزایش بده».

لقمان حکیم: هیچ دارویی بهتر از محبت نیست و اگر این دارو اثر نکرد، مقدارش را افزایش بده»نتایج صلوات، منت حاتم طائی، نامه یک معلم شهید، مزد پیروزی بر وسوسه، کرامتی از امام زمان (عج) و حکایتی عجیب از علامه طبرسی از جمله دیگر داستان‌های این کتاب به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام رشیدی فایل «پی ای اف» این کتاب را پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) و به صورت رایگان از طریق همین لینک در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

گلچینی از نکته‌های ناب در مورد ولایت علی (ع)

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گلچینی از نکته‌های ناب در مورد غدیرخم بوده و پیام این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای برای مردم به ویژه جوانان، عظمت ولایت امیرالمومنین (ع) و در استمرار آن، ولایت فقیه است.

به گفته حجت‌الاسلام رشیدی در همین کتاب نه چندان قطور نه تنها اهمیت غدیر تبیین شده بلکه به برخی از شبهه‌ها نیز از منابع مادر پاسخ داده شده است.

وی مزیت نسبی کتاب در مقایسه با بقیه کتاب‌ها را خلاصه‌نویسی می‌داند و ادامه می‌دهد: این کتاب نگاه جامع به غدیر دارد و حاوی مطالب ناب از منابع موثق است.

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گوشه‌ای از اطلاعات آماری در خطبه غدیر را هم جمع‌بندی کرده که بر اساس آن نام «علی» ۴۰ بار، «امام» ۱۳ بار، «ولی» ۱۰ بار و امیرالمومنین ۱۰ بار در خطبه غدیر تکرار شده است.

در صفحه ۷۱ این کتاب به پنج سئوال رایج درباره غدیر از جمله اینکه «آیا قرآن پشتیبان عقیده غدیر است؟» و « علت کنار گذاشتن حضرت علی (ع) از حکومت چه بود؟» پاسخ داده شده است.

همچنین در صفحه ۱۱۶ این کتاب حدیث غدیر بزرگترین حجت و مستند شیعه امامیه بر ولایت مطلقه علی (ع) عنوان شده که به استنداد همین حدیث است که خلافت را موهبتی الهی می‌توان شمرد نه مقامی که مردم انتخاب می‌کنند.

دانلود رایگان ۹ جلد کتاب الکترونیکی
جلد کتاب غدیر، پیام آسمانی

«حجت‌الاسلام محمود شربیانی»، امام جمعه عجب‌شیر نیز در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته، این موضوع را یادآوری کرده که «با عنایت به کثرت منابع استفاده شده در تالیف کتاب چنین نتیجه‌گیری می‌شود که نویسنده در گردآوری این اثر ارزشمند وقت زیادی صرف کرده است».

حجت‌الاسلام رشیدی فایل «پی ای اف» این کتاب را پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) و به صورت رایگان از طریق همین لینک در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

۱۰۰ قصه تربیتی در یک کتاب

کتاب «قصه‌های ماندگار از خوبان روزگار» در سه بخش مختلف شامل قصه‌های شنیدنی از چهارده معصوم، علمای بزرگ اسلام و موضوعات مختلف (خاطراتی از سرداران دفاع مقدس، شاعران و شخصیت‌های مهم تاریخی و مذهبی) تشکیل شده و حاوی ۱۰۰ قصه تربیتی است.

این کتاب از ۸۰ کتاب مذهبی و تاریخی گردآوری شده و در آن خلاصه‌ای از زندگی ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین به نگارش درآمده است و علاقه‌مندان می‌توانند فایل آن را نیز پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنند.

کتابی که استاد کریمی برای آن شعر سرود

کتاب گنجینه سخن که طی سال ۱۳۹۹ در انتشارات عاصم منتشر شد، دارای ۱۴۰ صفحه است و مرحوم استاد کریمی مراغه‌ای در خصوص آن شعری سروده بود.

«بیا سینه خالی کن از کینه‌ها/ سخن جستجو کن زگنجینه‌ها/ زگنجینه سخن رخ متاب/ ببین عکس قرآن زآئینه‌ها/ احادیث با ارزش و معتبر/ که هریک همانند لعل و گهر/ به اندیشه کردیم جمع‌آوری/ به ارباب دانش چه خوش دفتری/ به سعی رشیدی کهلان علی/ بیانات و وجدآور و مجملی/ فقط انتظارم دعای شماست/ دعای شماها به دردم دواست/ کریمی منم شاعر کشوری/ به گنجینه‌های سخن مشتری».

این کتاب با ثواب نوشتن فضایل اهل بیت (ع) آغاز می‌شود و در بیشتر موارد به حالات امام علی (ع) و ولایت امیرالمومنین (ع) می‌پردازد؛ «هفت هزار فایده در هفت کلمه» از جمله مطالب خواندنی این کتاب به شمار می‌رود و مطالب متنوع دیگری چون «هفت راه برای کنترل خشم» و «رمز و رازهای پایداری دوستی‌ها و افزایش صمیمت» در آن وجود دارد.

حسن ختام این کتاب نیز با عنوان «ویژگی‌های گل»، به یادگار عالم هستی، مهدی فاطمه (عج) اختصاص دارد و علاقه‌مندان می‌توانند فایل آن را نیز پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنند.

نکته‌های ارزشمند از جلوه نیایش

کتاب «نماز، انس با خدا» حاوی نکات ارزشمند از جلوه نیایش و اظهار بندگی است که رابطه مخلوق با خالق و سرود توحید یکتاپرستی را توصیف می‌کند.

در این کتاب به چند سوال اساسی در مورد نماز از جمله اینکه «چرا باید نماز بخوانیم» و «چرا بعضی‌ها نماز نمی‌خوانند»، پاسخ داده می‌شود و «کیفر سستی در نماز»، «حضور قلب در نماز»، «تصور آخرین نماز» و «آثار نماز جماعت» از جمله مطالب آن به شمار می‌رود.

در این کتاب همچنین آثار معنوی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی نماز به رشته تحریر درآمده و داستان‌هایی نیز در خصوص نماز از جمله نماز پیامبر اکرم (ص) در آن درج شده است.

حجت‌الاسلام رشیدی برای نگرش این کتاب از ۴۳ منبع موثق از جمله مثنوی معنوی و توضیح المسایل امام خمینی (ره) بهره گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند فایل آن را نیز پس از ذکر سه صلوات بر گل روی حضرت ولی عصر(عج) از طریق همین لینک دانلود کنند.

به گزارش ایرنا این نویسنده مراغه‌ای که بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به گزیده‌گزینی و خلاصه‌نویسی شهرت دارد و برای انتشار هر کتابی، ده‌ها جلد کتاب و مقاله می‌خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha