۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبر: 85399043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حافظان امنیت سوژه دومین جایزه ملی ادبی "ساهر"

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبر: 85399043
حافظان امنیت سوژه دومین جایزه ملی ادبی "ساهر"

شیراز – ایرنا - دومین جایزه ملی داستان‌نویسی "ساهر" با موضوع حافظان امنیت در شیراز فراخوان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر و آغاز به کار این رویداد ملی گفت: ایده اولیه این رویداد ادبی از سوی انجمن ساهر ارائه شده و مربوط به داستان های پلیسی و امنیتی و موضوعاتی است که مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است.

حمیدرضا قانعی اظهار کرد: اوضاع فعلی جامعه جهانی و جایگاه انقلاب اسلامی در این پازل، نشان دهنده اهمیت آگاهی دهی درباره امنیت ملی است و در این زمینه آموزش غیر مستقیم کارساز خواهد بود.

وی افزود: رویداد ادبی ساهر در همین مسیر یعنی اطلاع‌رسانب غیر مستقیم از اهمیت امنیت ملی است و کمک می کند تا در خلال آن گستره اطلاعات مخاطبان در این زمینه افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برپایی افتتاحیه این رویداد ادبی ملی در تماشاخانه استاد هودی شیراز، ادامه داد: داده‌های این رویداد داستان نویسی می توان خوراک لازم را برای تولیدات هنری دیگر فراهم کند تا در آینده نتیجه این تبدیل را هم ببینیم.

افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های امنیتی، بتوانیم گستره این جایزه را وسیع‌تر کنیم و کارگاه‌هایی ادبی در سطح کشور برای آشنایی بیشتر جامعه مخاطب با موضوع حساس امنیت ملی برگزار کنیم.

حافظان امنیت سوژه دومین جایزه ملی ادبی "ساهر"

پلیسی نویس‌ها تا آبان ۱۴۰۳ آثار خود را به "ساهر" بفرستند

دبیر علمی جایزه ادبی ساهر گفت: این رویداد در گستره ملی و در سه بخش داستان کوتاه، داستانک و رمان سال امنیت به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

بیژن کیا افزود: داستان نویس‌های کشور در محورهای جنایی و پلیسی و امنیت ملی می‌توانند نوشته‌های خود را تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند و در مورد رمان بیشتر بر آثار منتشر شده تاکید می شود.

وی اظهار کرد: امنیت ملی در کشور چنانکه باید در نوشته‌ها مورد توجه قرار نگرفته در حالی که این موضوع در سینمای هالیود جایگاه عمده‌ای دارد.

کیا ادامه داد: پس از تشکبل انجمن ساهر ایده برگزاری جایزه ملی داستان نویسی ساهر با این موضوع مد نطر قرار گرفت و در سال نخست برگزاری نیز آثار قابل توجهی از نظر کمی و کیفی دریافت شد که نشان دهنده آمادگی اولیه جامعه برای ورود به گفتمان ادبی و هنری است و منجر به شکل گیری مکتب شعر گمنامی شد.

وی، برگزاری کارگاه ها در بوشهر و البرز و شیراز را پربار دانست و ادامه داد: از طریق فضای مجازی موارد آموزشی در اختیار دوستان قرار گرفت و اکنون در حال آماده سازی درسنامه ای هستیم که در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha