۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85407967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"مکتب گمنامی" شاعران برگزیده خود را شناخت

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85407967
"مکتب گمنامی" شاعران برگزیده خود را شناخت

شیراز - ایرنا -  اختتامیه چهارمین کنگره ملی شعر "مکتب گمنامی" به میزبانی آرامگاه حافظ شیراز برگزار شد و ۱۵ برگزیده آن معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در این آیین اختتامیه گفت: ٣٩۴ اثر به دبیرخانه چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی ارسال شد و در پایان داوری‌ها ١۵ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام رضا طبیب زاده افزود: شاعران ۲۷ استان کشور در این دوره اشعار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

وی عنوان کرد: چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در چهار رشته شعر کلاسیک، نو، ترانه، سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوان برگزار شد و ۱۵ اثر از شاعران ۹ استان کشور برگزیده شدند.

"مکتب گمنامی" شاعران برگزیده خود را شناخت

بر اساس اعلام آرای داوران، در بخش شعر کلاسیک ساجده تقی زاده از فارس اول شد و حیدر منصوری از بوشهر و حسن اسحاقی از کرج دوم و سوم شدند و مجتبی خرسندی از قم و بهمن زنگنه از همدان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شعر نو قاسم بای از گلستان مقام، زینب رحمانی از ماهشهر و مصطفی توفیقی از مشهد اول تا سوم شدند و زهرا محدثی خراسانی از مشهد شایسته تقدیر شد.

در بخش ترانه، تصنیف و سرود سید ابوالقاسم موسوی از شیراز اول شد و محمد قریشی از شهرستان مهر فارس و سید حسین ابراهیمی از تهران رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و محمدرضا صبوریان نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش کودک و نوجوان نیز زهرا عراقی از مشهد و سمیه تورجی از شیراز برگزیده شدند.

این مراسم اختتامیه با حضور حجت‌الاسلام علیرضا حدائق مسئول بنیاد مهدی موعود فارس، مدیر کل اطلاعات فارس، رئیس حوزه هنری فارس، مدیرکل ارشاد فارس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و شاعران مطرح استانی و کشوری مانند احد ده بزرگی، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی و سید محمد حسین متولیان برگزار و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گرامی داشته و به جایگاه دلاوری‌های آنها در ادبیات پرداخته داشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha