بیش از سه هزار نفر در مشگین‌شهر رای اولی‌ هستند

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: سه هزار و ۱۹۳ نفر از جمعیت این شهرستان امسال برای نخستین بار پای صندوق‌های رای‌ می‌روند و جزو رای اولی‌ها هستند.

شهرام محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲۷ هزار و ۸۱۲ نفر در مجموع در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر واجد شرایط رای دادن هستند که ۶۵ هزار و ۱۳۲ نفر آقا و ۶۲ هزار و ۶۸۰ نفر خانم را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی برای برگزاری انتخابات پیش‌رو افزود: ۱۹۹ شعبه در نقاط مختلف مشگین‌شهر برای اخذ آرا مردم در این شهرستان تدارک دیده شده است.

فرماندار مشگین‌شهر همچنین در مورد آخرین تحولات انتخاباتی در این شهرستان عنوان کرد: کاظم نهری و میرکمال مرتضوی بلوس از ادامه نامزدی انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه انصراف دادند و ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه مشگین شهر رقابت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آخرین فرصت انصراف نامزدها ساعت هشت صبح امروز (سه‌شنبه) بود و از این پس دیگر انصراف از انتخابات از نظر قانونی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و حوزه انتخابیه مشگین‌شهر یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان اردبیل که در مجموع پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha