مشارکت مردم در انتخابات به داشتن «ایران قوی» کمک می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: مشارکت مردم در انتخابات و گزینش افراد شایسته به «حکمرانی مطلوب» و داشتن «ایران قوی» کمک می‌کند.

بهنام حبیب‌زاده مومن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره مشارکت در انتخابات اظهار داشت: در کشوری که مدیران و تصمیم‌گیران مستقیم با نظر مردم انتخاب می‌شوند، مشارکت در انتخابات یک حق محسوب می‌شود همچنین حضور مردم در انتخابات و اعلام آراء و نظرات مردم برای اداره کشور نیز یک تکلیف است.

وی ادامه داد: اگر مردم از حقوقی که به درستی به آنها اعطا شده است، به درستی استفاده کنند و در تکلیف قانونی خود با انتخاب افراد اصلح و شایسته مشارکت فعال داشته باشند و نخبگان را برگزینند، در آن صورت مدیران اصلح برای کشور تصمیم‌های درست می‌گیرند و در چنین شرایطی «حکمرانی مطلوب» محقق خواهد شد و به رفاه بیشتر و توسعه کشور کمک می‌شود.

حبیب‌زاده مومن، مشارکت و حاکمیت قانون را از مولفه‌های حکمرانی مطلوب دانست و افزود: «حکمرانی مطلوب» نیازمند چارچوب عادلانه‌ای از قوانین است که در برگیرنده حمایت کامل از حقوق افراد در جامعه باشد و به صورت شایسته‌ای اجرا شود و انتخابات پیش زمینه تحقق این مهم است.

مشارکت مردم در انتخابات به داشتن «ایران قوی» کمک می‌کند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از ملت بزرگ ایران دعوت کرد تا در انتخابات ۱۱ اسفند حضور باشکوه داشته باشند زیرا توسعه و ترقی کشور و داشتن «ایران قوی» به حضور مردم و انتخاب بهترین‌ها برمی‌گردد؛ بنابراین انتخابات فرصتی است که باید برای آینده کشور از آن بهره برد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد همچنین مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند هستند و از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha