هیات‌های بازرسی وظیفه‌ مهم تضمین سلامت انتخابات را بر عهده دارند

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران از و بازرسان خواست با دقت و هوشیاری بالایی در اجرای انتخابات نظارت داشته باشند چون که وظیفه‌ مهم تضمین سلامت انتخابات بر عهده آنها است.

به گزارش ایرنا، اسدالله تقی زاده روز سه‌شنبه در جمع سربازرسین انتخابات شهر تهران با تاکید بر اینکه مسوولان هیات‌های بازرسی بر انتخابات باید اشراف کاملی در این حوزه داشته باشند، افزود: متولیان حوزه بازرسی باید نسبت به موضوع فوق از ضریب بالای هوشمندی برخوردار باشند چرا که یک امر حساس پیش روی آنها قرار دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان تهران با تشریح اقدامات ستاد انتخابات استان برای برگزاری این دوره افزود: نظارت و رصدهای خود را در باب برگزاری مطلوب انتخابات در حال اجرا داریم و تلاش ما بر این اساس است که طبق چهار راهبرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب این انتخابات به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

تقی زاده خطاب بازرسین با اشاره به اینکه کار شما بسیار حساس و تعیین کننده است، اضافه کرد: کار بازرسی، تشریفاتی نیست بلکه یک کار مراقبتی مبتنی بر عمل، تصمیم به‌ موقع و در نتیجه برای رفع عیب و اشکال با درایت و بردباری است.

هیات‌های بازرسی وظیفه‌ مهم تضمین سلامت انتخابات را بر عهده دارد

او سپس «امانتداری» را از دیگر ویژگی‌های بازرسان انتخابات دانست و ادامه داد: اشراف، کشف و شناسایی به‌ موقع مسایل، انتقال صحیح مسایل به صاحبان تصمیم‌گیری و ارائه پیشنهاد و راهکار به متولیان مربوطه از وظایف بازرسین است.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران تاکید کرد: مردم با حضور در صحنه‌ها بر اساس اعتقادشان به تکلیف خود عمل می‌کنند و مباحث و موضوعات راهبردی و آینده کشور و انقلاب را مد نظر قرار می‌دهند لذا وظیفه ما مسوولان اینکه انتخابات خوبی را برگزار کنیم زیرا این موجب می‌شود مردم با تکریم، سهولت، امنیت و امانت‌داری و بدون دغدغه در سلامت انتخابات، با اعتماد و امید در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند.

تقی زاده در ادامه یادآور شد: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین سلامت انتخابات دارند و در واقع به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات به جهت حُسن اجرای آن، فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و ۵۱۶ نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha