فرماندار تهران: آموزش نقش بسزایی در برگزاری مطلوب انتخابات دارد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اشاره به اینکه آموزش هدفمند و صحیح نقش در روند اجرای انتخابات دارد، گفت: باید مجریان انتخابات آموزش‌های لازم را کسب کنند تا در زمان برگزاری در صورت بروز مشکلات احتمالی، تصمیمات مناسب بگیرند.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی عصر دوشنبه در همایش بازرسین انتخابات اظهار کرد: آموزش مجریان انتخاباتی کمک می‌کند که روند اخذ رأی از مردم بدرستی و خوبی انجام شود ضمن اینکه تسلط بازرسین و سر بازرسین بر قوانین و مقررات باعث اجرای بهینه و مطلوب این حماسه ملی می‌شود.

وی افزود: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم، برای مشارکت حداکثری و گسترده مردم در این میدان مهم فراهم شده است.

وی سپس موضوع مطالبه گری و احقاق حقوق مردم را بعنوان یکی از مهمترین وظایف حوزه بازرسی دانست و بر آن تاکید کرد.

قیومی مسوولیت‌ در نظام اسلامی را امانت الهی دانست و گفت: باید تلاش کنیم با امانت‌داری از آرای مردم، انتخاباتی سالم را برگزار کنیم زیرا مردم انتظار دارند اخذ رای و صیانت از آرا به خوبی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری سال‌ها انتخابات سالم و با نشاط از نشانه‌های ارتباط مستقیم مردم با اموری است که مربوط به خودشان است، ادامه داد: وظیفه اصلی هیات بازرسی در انتخابات دقت در صحت مراحل برگزاری است.

فرماندار تهران یادآور شد: بازرسین و سربازرسین بر انجام وظایف محوله و مسوولیت های قانونی، در جهت حفظ حقوق ملت و ارزش‌های اسلامی، کمک به حسن اجرای انتخابات، امانت داری، عدالت، صداقت و رعایت اصل بی طرفی در راستای حاکمیت قانون باید تلاش کنند.

وی مهمترین راهبرد پایتخت در انتخابات را سلامت و حراست از رای مردم به عنوان ناظر و امانت داری، براساس منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و افزود: ۱۱ اسفند حماسه‌ای دیگر توسطه ملت غیور و همیشه در صحنه ایران قوی خلق خواهد شد و بار دیگر توطئه دشمنان خنثی می‌شود.

قیومی تاکید کرد: امسال برای اولین بار اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کردیم و این اتفاق بزرگی در اجرای فرآیند انتخابات است. ‌

فرماندار تهران: آموزش نقش بسزایی در برگزاری مطلوب انتخابات دارد

نقش آموزش در پیشگیری از تخلفات احتمالی بسیار موثر است

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان تهران نیز در سخنانی اظهار کرد: مجریان انتخابات باید با کسب آموزش‌های لازم در زمان اجرای انتخابات در صورت بروز هرگونه مشکل، تصمیمات مناسبی در زمینه رفع آن اتخاذ کنند تا در روز انتخابات روند اخذ رأی از مردم به خوبی صورت گیرد.

مهدی مخبریان نژاد افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم از سوی دست اندرکاران پیش بینی شده تا مشکلی برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: پیشگیری از بروز تخلفات، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات‌ و پیگیری جرائم انتخاباتی از جمله اهداف و وظایف هیئت بازرسی انتخابات است.

وی سپس حضور به موقع و متعهدانه در شعب اخذ رأی، داشتن سعه صدر و بردباری را از دیگر وظایف اعضای هیات بازرسی بر شمرد.

مخبریان نژاد با تاکید بر اینکه اعضای هیات بازرسی به عنوان ناظران حسن اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات، مسوولیت سنگینی بر دوش دارند، ادامه داد: آشنایی اعضای هیات بازرسی انتخابات پایتخت با دستورالعمل های انتخابات مهم است و بازرسان انتخابات باید اشراف کامل و کافی به قوانین انتخابات داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: صیانت از آرای مردم، رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات و آشنایی با دستورالعمل های جدید انتخابات از وظایف هیات بازرسی انتخابات شهر تهران است.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان تهران از آمادگی کامل این هیات برای کنترل و بازرسی جریان انتخابات و رسیدگی به موقع و مناسب به گزارشات تخلفات احتمالی خبر داد و گزارش جامعی را از روند جذب نیروی انسانی و ساماندهی کمیته های هیات بازرسی انتخابات شهر تهران ارائه کرد.

فرماندار تهران: آموزش نقش بسزایی در برگزاری مطلوب انتخابات دارد

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و ۵۱۶ نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha