نامزد انتخابات: مردم با دیدن رفتار و اعمال برخی نمایندگان دلسرد می شوند

تبریز - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: زمانیکه مردم می بینند افرادی آنها را نمایندگی می کنند که در بزنگاه ها و بین منفعت عمومی و منفعت فردی، جناحی و قبیله ای، دومی را انتخاب می کنند نسبت به فضا سرد می شوند اما انتخاب آنها تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، مسعود زین العابدین روز سه شنبه با حضور در برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در خبرگزاری مرکز آذربایجان شرقی با طرح این سئوال که چرا با تغییر دولت ها و مجلس ها روزگار ما تغییر پیدا نمی کند، افزود: ما در انتخابات، راننده ها رو عوض می کنیم اما قطار و ریل تغییر نمی کند و انتخابات فرصتی خوب است تا بتوانیم این تغییر ریل ها و تغییر رویکردها را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال مشارکت بالا هستیم مردم باید نمایندگانی را که نماینده آنها در دفاع از حقوق ملت در حاکمیت باشند را انتخاب کنند نه کسانی که رویکردشون تراز کردن دخل و خرج دولت و تامین منافع گروه های خاص، احزاب سیاسی، جریانات سیاسی یا مجموعه های اقتصادی است.

وی افزود: مردم اگر این رفتار را از نمایندگان ببینند به مشارکت جلب می شوند اما وقتی می بینند کسانی انها را نمایندگی می کنند که در بزنگاه و بین منفعت عمومی و منفعت فردی، جناحی و قبیله ای، دومی را انتخاب می کنند از انتخابات دلسرد می شوند.

زین العابدین گفت: انتخابات هم عامل سلبی و هم عامل ایجابی است و وقتی فردی در پای صندوق های رای حضور پیدا کند یک رای سلبی به کسانی که نمی خواهند در مجلس باشند و یک رای به آنهایی که فکر می کنند مردم را خوب نمایندگی می کنند. ، می دهند.

وی ادامه داد: تا زمانی که با همین فضای موجود با همین فرمان حرکت می کنیم نخواهیم توانست مشکلات کشور را حل کنیم، ما امروز به یک مجلس کارشناس و آگاه نیاز داریم وقتی مجلس به لحاظ کارشناسی دچار مشکل است خیلی جاها با نیت خیر به کشور آسیب می رسد به عنوان مثال در موضوع بودجه سنواتی، امسال بودجه ای که دولت مطرح کرده ۲ هزار ۴۶۲ هزار میلیارد تومان است و خود دولت عنوان کرده که ۳۰۵ هزار میلیارد تومان کسری دارد و مجلسی ها برای اینکه در حوزه خود مقبول واقع شوند ۴۴۱ هزار میلیارد تومان به این کسری اضافه کردند.

وی افزود: مصارفی که هنوز منبعشان مشخص نبوده و در هر کشوری این اتفاق بیافتد و کسری بودجه باشد تورم ایجاد می شود، نقدینگی بالا می رود و موجب برداشت دولت از حساب بانک مرکزی یا شرکت های دولتی زیاد و بروز تورم خواهد شد.

نامزد انتخابات: مردم با دیدن رفتار و اعمال برخی نمایندگان دلسرد می شوند

تورم مساله کلان کشور است

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: تورم مسئله کلان کشور است باید عوامل شناسایی شود، از سال ۵۷ تا ۸۶ متوسط تورم سالانه ۲۰ درصد بود از سال ۸۶ تاکنون به ۴۵ درصد رسیده است.

زین العابدین گفت: کسری بودجه دولت، ناترازی هزینه و درآمد دولت، اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی و قانون گریزی و تسهیلات بی قاعده ای که بانک ها پرداخت کردند و همچنین چاپ پول و خلق نقدینگی و بی انضباطی مالی دولت، به تورم ۲۰ تا ۴۵ درصدی منجر شد.

وی ادامه داد: برای مقابله با تورم، باید با کسری بودجه مقابله کنیم، اصلاح نظام بانکی صورت گیرد و بانک ها ضابطه مند شده و بنگاه داری نکنند و تسهیلات را خارج از اختیارات پرداخت نکنند.

وی دلار زدایی از اقتصاد کشور را از دیگر راهکارها برای کنترل تورم اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت ارز، تورم ۲۵ درصدی بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است امروز به صورت کاملا قانونی مواد اولیه را به قیمت جهانی به تولید کنندگان داخلی عرضه می کنیم و همین باعث بالا رفتن قیمت ها و تورم می شود.

زین العابدین گفت: تراز تجاری ما ۱۲۴ میلیارد دلار است که هفتاد هشتاد درصد آن دست پتروشیمی ها و فولادی ها است که دلار حاصل از صادرات را به کشور برنمی گردانند و به صورت قطره چکانی وارد کشور می کنند و سودهای چند هزار میلیارد تومانی از همین راه به جیب می زنند.

وی به همسان سازی حقوق بازنشسته ها از محل افزایش ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد در مجلس اشاره کرد و گفت: چون منابع این کار را نداشتند ارزش افزوده را زیاد کردند تا ۹۰ هزار میلیارد تومان پول حاصله را به بازنشسته ها بدهند و در روز روشن ۲ میلیون تومان از جیب مردم دزدی کردند تا یک میلیون تومان به بازنشسته بدهند.

تسهیلات بانکی پرداختی به صنایع آذربایجان شرقی کاهش یافته است

این نامزد انتخاباتی با اشاره به پرداخت ۵۹ درصد تسهیلات بانکی در تهران، گفت: میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده به صنایع استان ۲.۷ درصد کل کشور است که در مقایسه با میانگین ۱۵ سال گذشته که حدود ۲.۸ درصد بود کاهش یافته است.

زین العابدین ادامه داد: اخیرا در استانداری عنوان شده که میزان این تسهیلات رشد داشته، که اینگونه نیست و تنها رقم آن افزایش یافته اما از نظر درصد و سهم کشوری، یک دهم درصد کاهش داشته است.

وی افزود: صنایع استان در سرمایه ثابت و در گردش مشکل دارند و بیشتر تسهیلات به واحدهای بزرگ داده می شود و واحدهای خرد سهمی از این تسهیلات ندارند یا سهمشان اندک است در حالیکه کشور چین با توجه به این واحدها، رشد کرد.

وی گفت: مشکلاتی در کشور داریم که به آنها توجه نمی شود و همه با آن عادت کرده ایم در ساختار نظام بودجه ریزی که هر سال ۲ تا سه ماه از وقت مجلس صرف آن می شود و نمایندگان این ساختار را باید اصلاح کنند.

زین العابدین ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ که به تصویب مجلس رسیده ۱۸۰۳ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی معادل ۷۵ درصد مربوط به هزینه جاری است و ۲۸۸ هزار میلیارد تومان معادل ۱۲ درصد هم قرض هایی که بابت اوراق باید پرداخت شود و کل بودجه عمرانی ۳۸۵هزار میلیارد تومان است و معلوم است که این ساختار حکمرانی کشور نمی تواند موفق شود.

وی گفت: مجلس باید مسئول ۱۵ سال بعد کشور باشد و مسئول امروز نیست، اگر ۱۵ سال پیش قاعده گذاری برای فضای را انجام می دادیم امروز فیلترینگ راه چاره نبود مجلس اگر عرصه های جدید را نبیند دچار مشکل می شویم.

زین العابدین به اهم مشکلات حوزه انتخابی خود اشاره کرد و گفت: رینگ آبی تبریز باید تعیین تکلیف شود چون در آینده مشکل آب در استان ویژه خواهد بود هیچ جای دنیا آب سالم را برای سرد کردن صنایع مصرف نمی کنند.

وی گفت: کشوری که مشکل آب دارد چاه عمیق نمی زند تا باغات سیب را آبیاری کند سپس این سیب ها در کنار جاده ها خراب شوند.

وی تاکید کرد: سنگ آذرشهر و حبوبات و لپه این شهر باید فرآوری شود تا ارزش افزوده آن بیشتر شود و نمایندگان حوزه باید به این مسایل بیشتر توجه کنند.

مسعود زین العابدین نامزد انتخاباتی از حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو و کد انتخاباتی ۵۲۵ در محله عباسی تبریز به دنیا آمد.

وی در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور نایب رئیس مجلس حضور دارد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند جاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha