نامزد انتخابات: مازوت‌سوزی نیروگاه، سلامت مردم تبریز و شهرهای اطراف را به خطر انداخته است

تبریز- ایرنا- داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی تبریز، سلامت مردم این شهر و شهرهای اطراف را به خطر انداخته است و باید استفاده از این سوخت متوقف شود.

«علی آجودان زاده» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز یکی از برنامه های خود در منطقه را توجه به حوزه محیط زیست اعلام کرد و افزود: آلودگی هوا در کشور و به ویژه تبریز از معضلات جامعه بوده و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های حرارتی از دلایل اصلی بروز این آلودگی است.

وی با بیان اینکه در برخی از نیروگاه های حرارتی کشور، با استفاده از دستگاه های مدرن و جدید، استفاده از سوخت مازوت حذف شده است، اظهار کرد: در نیروگاه های حرارتی آذربایجان شرقی و تبریز از مازوت به عنوان سوخت استفاده می شود و این موضوع موجب بروز مشکلات عدیده ای برای مردم منطقه شده است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با تاکید بر اینکه آلودگی هوای منطقه موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده است، گفت: هدف نظام جمهوری اسلامی و خواست ملی، تامین و حفظ سلامت مردم است و در این راستا باید مازوت سوزی در منطقه متوقف شود.

آجودان زاده، با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس پل ارتباطی بین مردم، دولت و مسوولان هستند، ادامه داد: نمایندگان باید مشکلات مردم را گردآوری و برای رفع آن ها از ظرفیت ها و اعتبارات دولتی کمک بگیرند.

ایجاد کارخانجات فرآوری مواد معدنی در استان موجب اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر می شود

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه این حوزه انتخابیه گسترده بوده و دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است، گفت: آرزوی دیرینه مردم این منطقه تشکیل شرکت مس آذربایجان همانند شرکت مس سرچشمه است.

آجودان زاده، با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان، ادامه داد: تشکیل این شرکت و ایجاد کارخانجات فرآوری مواد معدنی در این استان برای ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر افراد جویای کار استان ضروری است.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی، استان صنعتی بوده و با برخورداری از صنایع مادرتخصصی مانند ماشین سازی، تراکتورسازی، ایدم، پیستون سازی و بلبرینگ سازی، مزیت ها و قابلیت های زیادی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده صنایع مادرتخصصی استان در اختیار دولت بوده و دولت توان ارتقای سیستم و تجهیزات این صنایع را ندارد، اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اگر این صنایع به اهلیت خود واگذار شوند، بهتر اداره می شوند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: بر اساس نظر اندیشمندان اقتصادی توسعه صنعت کشاورزی زیربنای توسعه اقتصادی است و باید به بخش کشاورزی در کشور توجه بیشتری شود.

آجودان زاده، با بیان اینکه در بخش کشاورزی با مشکلات اساسی مواجه هستیم، افزود: در صورت تصویب طرح ارایه شده از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تهیه نهاده های دامی باکیفیت بالا و قیمت پایین و توزیع آن ها بدون استفاده از رانت و ابزارهای فسادانگیز در بین کشاورزان، بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران حل می شود.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی دارای صنایع مختلفی در زمینه های کفش، چرم، فرش و صنایع مادرتخصصی است و با توجه به وجود ۲۰۰ معدن در این استان، می توان با دعوت از سرمایه گذاران در جهت اشتغالزایی، حمایت از تولید و صادرات و توسعه اقتصادی استان قدم های اساسی برداشت.

نامزد انتخابات: مازوت‌سوزی نیروگاه، سلامت مردم تبریز و شهرهای اطراف را به خطر انداخته است

با اصلاح قانون باید اجازه کشت و زراعت به کشاورزان ایلخچی و حوزه آبریز دریاچه ارومیه داده شود

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، پیگیری مشکلات بخش کشاورزی استان به ویژه کشاورزان شهر ایلخچی را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و گفت: کشاورزان این منطقه بر اساس قوانین سال ۱۳۴۶ و با توجه به گستردگی حوزه آبریز دریاچه ارومیه، اجازه کشت و زراعت در اراضی خود را ندارند.

آجودان زاده، افزود: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و کاهش آب این دریاچه به یک پنجاهم، باید با اصلاح قانون مذکور یا تصویب قانون جدید زمینه فعالیت دوباره کشاورزان این مناطق در اراضی خود فراهم کرد.

وی اظهار کرد: با رونق کشاورزی در این منطقه، ظرفیت عظیمی در حوزه کشاورزی در سطح استان ایجاد می شود و با صادرات محصولات تولیدی در این منطقه می توان برای کشور ارزآوری ایجاد کرد.

توزیع نهاده های دامی یارانه ای فقط به دامداری های صنعتی، اجحاف در حق دامداران سنتی است

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه دامداران سنتی استان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، گفت: توزیع نهاده های دامی یارانه ای از سوی دولت به دامداران بزرگ و صنعتی و محروم ماندن دامداران سنتی و کوچک که تعداد آن ها در سطح استان زیاد است از این یارانه، نوعی اجحاف در حق دامداران سنتی است.

آجودان زاده، ادامه داد: همه دامداران سنتی و صنعتی و بزرگ و کوچک باید به صورت یکسان از یارانه نهاده های دامی و کشاورزی برخوردار باشند و پیگیری این موضوع از برنامه های من پس از راهیابی به مجلس است.

مجلس شیشه ای موجب آگاهی مردم از آرای نمایندگان مجلس به طرح ها و مصوبات می شود

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون از وظایف نمایندگان مجلس است، گفت: در حوزه نظارت بر قوانین با مشکل اساسی مواجه هستیم و مصوبات قانونی مجلس و بخشنامه های صادر شده برای ادارات و سازمان ها به نحو احسن اجرا نمی شود.

آجودان زاده، با اشاره به اینکه در شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز با مشکل اساسی مواجه هستیم، افزود: خواست و انتظار مردم از نماینده مجلس این است که در خصوص آرای خود به طرح ها و مصوبات مجلس، گزارش ارایه کند.

وی یادآور شد: وجود مجلس شیشه ای و شفافیت آرا موجب می شود تا مردم بدانند که نمایندگان آن ها در مجلس به چه طرح ها و مصوباتی رای مثبت یا منفی داده اند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: قوه قضاییه بر اساس قانون شفافیت آرا باید به اموال نمایندگان و مسوولان قبل از نمایندگی مردم و قبول مسوولیت و بعد از آن رسیدگی کند در حالی که این قانون به صورت کامل اجرا نمی شود.

آجودان زاده، ادامه داد: نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن مالیات های سنگین در بودجه سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ موجب بروز نارضایتی و کاهش قدرت خرید مردم شده اند.

وی یکسان سازی حقوق بازنشستگان، رفع مشکلات فرهنگیان از جمله بیمه طلایی آنان و رتبه بندی معلمان را از دیگر برنامه های خود در صورت راهیابی به مجلس اعلام کرد.

رفع خلاءهای قانونی از بروز اختلاس و رانت در کشور جلوگیری می کند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه اختلاس ها در کشور از سه هزار میلیارد تومان فراتر رفته و به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: افراد سودجو، رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان با استفاده از راه های فرار و خلاءهای قانونی و رانت، در کشور اختلاس می کنند.

آجودان زاده، افزود: نمایندگان مجلس و قانونگذاران باید با تصویب قوانین محکم و از بین بردن خلاء های قانونی، اجازه سوء استفاده، رانت خواری و اختلاس این افراد را بگیرند تا رضایتمند مردم جلب شود.

ایجاد مجلس قوی و پاسخگو نیازمند حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای است

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: این مملکت و خاک آن مال ماست و بر اساس توصیه خداوند در قرآن کریم هر قوم و قبیله ای باید سرنوشت خود را خودش تعیین کند بنابراین با رای دادن می توان آینده کشور را رقم زد.

آجودان زاده، با تاکید بر اینکه عدم شرکت در انتخابات موجب افزایش هجمه ها و توطئه های دشمنانی می شود که خوبی و منفعت ما را نمی خواهند، ادامه داد: با وجود وضعیت اقتصادی و مشکل در معیشت مردم، کشور در بیشتر حوزه ها از جمله فناوری، دانش بنیان، علمی، فرهنگی و آموزشی پیشرفت های اساسی در دنیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید به توانایی های خود اتکا و اعتماد کنیم، اظهار کرد: بر اساس توصیه های رهبر معظم انقلاب، علمای دینی و مراجع تقلید باید در انتخابات به صورت گسترده حضور داشته باشیم و با حضور حداکثری خود در این انتخابات، زمینه داشتن مجلسی قوی و پاسخگو را فراهم کنیم.

پزشک و مدیرعامل موسسه خیریه مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز هستم

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: داوطلب این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه با کد انتخاباتی ۱۳۲ هستم.

آجودان زاده، افزود: در سال ۱۳۵۵ متولد شده و در سال ۱۳۶۳ و در سن هشت سالگی پدرم در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید و تنها عموی من نیز در سال ۱۳۷۲ در مهاباد به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی اظهار کرد: در رشته پزشکی تحصیل کرده و در مدیریت سلامت و درمانگری طب سنتی تخصص خود را اخذ کرده ام و از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیرعامل کلینیک های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت کردم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: معاون اداری مالی دانشکده های پرستاری و مامایی و طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مدت ۱۰ سال بوده و از سال ۱۳۸۹ با راه اندازی مجمع خیرین سلامت استان به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و خزانه دار انتخاب شدم.

آجودان زاده، ادامه داد: اکنون به عنوان مدیرعامل موسسه خیریه مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز و مدیر مشارکت های مردمی و امور خیرین بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول فعالیت هستم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی پس از تهران دومین استان دارای بیشترین تعداد کرسی است و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با داشتن ۶ کرسی پس از تهران دومین حوزه انتخابیه بزرگ کشور به شمار می رود.

این استان با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، وسعت بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ شهرستان، ۱۴۶ دهستان و بیش از سه هزار آبادی جزو استان های مهم و بزرگ ایران به شمار می رود.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۲۷۹ نامزد، کلیبر و هوراند با ۴۵ نفر، مراغه و سراجو با ۳۰ نفر، هشترود و چارایماق با ۴۰ نفر، مرند و جلفا با ۳۹ نفر، میانه با ۳۸ نفر، شبستر با ۳۶ نفر، ورزقان با ۳۴ نفر، اهر و هریس ۳۴ نفر، سراب با ۲۸ نفر، ملکان با ۲۷ نفر، بستان آباد با ۲۳ نفر و بناب با مجموع ۱۳ نفر به ترتیب دارای بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هستند.

آذربایجان شرقی تعداد ۱۳ حوزه انتخابیه دارد و افزون بر سه میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha