حماس: خلبان آمریکایی مخالف با سیاست‌های ظالمانه آمریکا و اسرائیل جاودانه شد

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای ضمن ابراز همدری با خانواده و دوستان « آرون بوشنل» خلبان آمریکایی که در مخالفت با سیاست های واشنگتن در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی دست به خودسوزی زد، گفت که این نظامی آمریکایی، نام خود را جاودانه کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در بیانیه «حماس» آمده است:‌ ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تسلیت عمیق و همبستگی کامل خود را با خانواده و دوستان « آرون بوشنل » خلبان آمریکایی که نامش به عنوان مدافع ارزش های انسانی و مظلومیت مردم داغدار فلسطین در مخالفت با سیاست های ظالمانه دولت آمریکا، جاودانه شد، ابراز می کنیم.

حماس افزود: [ این نظامی آمریکایی ] مانند « راشیل کوری» فعال آمریکایی که در سال ۲۰۰۳ در رفح همان شهری که «بوشنل» به خاطر فشار بر دولت کشورش برای جلوگیری از حمله ارتش جنایتکار صهیونیستی به آن و انجام نسل کشی و جنایت در آنجا، خود را به زیر بولدوزر رژیم صهیونیستی انداخت و جان باخت، جان خود را فدا کرد.

حماس اضافه کرد: دولت « بایدن» رئیس جمهور آمریکا که با سیاست های خود از رژیم صهیونیستی نازی در جنگ نسل کشی مردم فلسطین حمایت می کند، مسئولیت کامل مرگ «آرون بوشنل» خلبان ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که او (بوشنل ) جان داد تا افکار عمومی را نسبت به نسل کشی و پاکسازی قومی صهیونیست ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه، آگاه کند.

حماس افزود: «ارون بوشنل» خلبانِ قهرمان، در یاد مردم فلسطین و آزادگان جهان جاودانه خواهد ماند و نماد روح همبستگی جهانیانِ برخوردار از ویژگی های انسانی با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها خواهد بود.

بیانیه حماس اضافه کرد که حادثه غم انگیزی که به قیمت جان خلبان بوشنل تمام شد، بیانگر وضعیت خشم فزاینده مردم آمریکا در مخالفت با سیاست کشورشان که به کشتار و نابودی مردم فلسطین کمک می کند، است.

حماس افزود: مردم آمریکا نقض ارزش‌های انسانی در سراسر جهان توسط دولت کشورشان که تضمین مصونیت این رژیم ( اسرائیل ) از محاکمه رهبران نازی و جنایتکار آن را پوشش می دهد، نمی پذیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری میرور، روز گذشته یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد.

این افسر سابق آمریکایی فریاد می‌زد: من در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید.

وی قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha