۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85400074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشگیری از تخلفات اولویت اساسی هیات بازرسی قزوین است

قزوین - ایرنا - رییس هیات بازرسی کمیته انتخاب استان قزوین گفت: پیشگیری از هرگونه تخلف و آگاه سازی نسبت به قوانین انتخاباتی و همچنین تخلفات احتمالی مربوط به کارکنان و مسوولان از اولویت های اساسی ما قرار دارد که هیات بازرسی آنها را به طور مرتب مورد رصد قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی متوسلین روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از جمله موضوعات بسیار مهم و با اهمیتی هستند که به مجموعه هیات بازرسی استان برای هر چه بهتر و سلامت انتخابات پیش رو کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد:در دوره های گذشته بازرسی ها تنها از چند شعبه اخذ رای صورت می پذیرفت و در نهایت نیز گزارش هایی به هیات های نظارت و نمایندگان فرمانداران ارسال می گردید اما با توجه به اهمیت انتخابات سال جاری، مقرر شده که برای هر یک از شعب اخذ رای، یک بازرس در نظر گرفته شود.

متوسلین با اشاره به یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای و به همین تعداد نیز بازرس در سطح استان، اظهار کرد: این در حالی است که به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای یک سربازرس تعیین خواهد شد کعه با بررسی های صورت گرفته، ۷۲ سربازرس انتخاب شده و در نهاین نیز ۱۰ بازرس ویژه از طریق استانداری تعیین شده و تعدادی بازرس هم از سوی وزارت کشور انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: برخورد با تخلفات انتخاباتی و ارایه گزارش های تخلفاتی، برخورد قاطع و شجاعانه با مسایل و مشکلات، داشتن تعهد کاری و عدم جانبداری از یک کاندیدای مشخص از ویژگی و شاخصه های اساسی است که بازرسان باید توجه داشته و به آن عمل کنند.

متوسلین، برگزاری ۱۲ جلسه هیات بازرسی در استان و ۶ جلسه به صورت مشترک با هیات بازرسی شهرستان ها را از مهمترین اقداماتی دانست که توسط همکارانشان در هیات بازرسی استان و شهرستان ها صورت گرفته و یادآور شد: همچنین ۴۰ جلسه هیات بازرسی نیز در سطح شهرستان های این استان تاکنون برگزار شده است.

این مسوول انتخاباتی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴ تخلف انتخاباتی به این ستاد گزارش شده که برخی از آنها به هیات های نظارتی و برخی نیز به هیات های بازرسی و مراجع قضایی منعکس شده تا برخوردهای قانونی و لازم صورت بگیرد.

متوسلین ادامه داد: همچنین تخلفاتی را که جریانات و اشخاص در قالب فعالیت های انتخاباتی انجام می دهند یا به صورت گزارش و یا به صورت بولتون های خبری به نهادهای نظارتی ارجاع داده می شود چرا که صلاحیت داوطلبان تا زمان صدور اعتبارنامه ادامه دارد.

وی یادآور شد: جلسات توجیهی و آموزشی برای بازرسان و سربازرسان برگزار شده و در عین حال نیز تدابیر لازم برای یک هزار و ۳۰۰ بازرس ذخیره نیز برای این استان اندیشیده شده است.

متوسلین افزود: شماره تماس هایی هم برای گزارش های مردمی به جهت آگاه سازی بیشتر بازرسان از تخلفات انتخاباتی احصا شده و همچنین شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۶۰۷۸۷۷۷۷۷ برای ارتباط مردم با هیات بازرسی تعیین شده است.

رییس هیات بازرسی کمیته انتخاب استان قزوین خاطر نشان کرد: یک هیات بررسی تبلیغات انتخاباتی نیز براساس قانون شکل گرفته که فرایند مربوط به تبلیغات انتخاباتی چه در رسانه ملی و چه در سطوح شهری و روستایی را به طور مرتب بررسی کرده و آن را با قوانین موجود انطباق می دهند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha