۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85400248
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید نشست پاریس بدتر از پیشنهاد قبلی است

تهران- ایرنا- به دنبال انتشار اخباری در خصوص طرح پیشنهادی جدید آتش‌بس در نشست چندجانبه پاریس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این طرح را بدتر از طرح پیشنهادی قبلی ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این باره اظهار داشت: درباره پیشنهاد ارائه شده در نشست پاریس باید بگوییم که به مراتب بدتر از پیشنهاد قبلی است.

وی گفت: روند به سمت عدم موافقت با آنچه در پیشنهاد پاریس آمده است، پیش می‌رود.

عطایا مسائل مطرح شده در رسانه‌ها را تلاشی برای فشار بر فلسطینی‌ها و تحریک آنها علیه مقاومت ارزیابی کرد و گفت: آنها از ترس تحولات احتمالی در قدس، به منظور برقراری آتش‌بس تا قبل از ماه رمضان فشار می‌آورند.

وی در این باره ادامه داد: دشمن بر این باور است که می‌تواند با روش‌های مختلف مقاومت را فریب دهد تا به دستاوردی برسد که در میدان نتوانسته به آن دست یابد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرگزاری رویترز ظهر امروز به نقل از منابع آگاه نوشت که جنبش حماس، پیش‌نویس پیشنهادی رژیم صهیوینستی را برای انجام مذاکرات آتش‌بس که قرار است در پاریس برگزار شود، دریافت کرده است.

یک منبع آگاه امروز سه‌شنبه به رویترز گفت که بر اساس این پیش نویس، تمامی عملیات نظامی به مدت ۴۰ روز متوقف می‌شود و به ازای هر یک اسیر صهیونیست در غزه، ۱۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند.

این منابع گفتند که بر اساس طرح آتش‌بس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه تعمیر می‌شوند و روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه می‌شود.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که رژیم اسرائیل در نشست پاریس با چند «بند» که بخشی از چارچوب توافق آتش‌بس در غزه و آزادی اسیران است از جمله آزادی ۴۰۰ اسیر و بازگشت تدریجی آوارگان فلسطینی به شمال غزه موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha