تاکید ائتلاف نوآوران ایران اسلامی به توجه بیش از پیش به گفتمان و فناوری در مجلس دوزادهم 

تهران-ایرنا-اعضای ائتلاف نوآوران ایران اسلامی و کاندیداهای این ائتلاف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور حضور حداکثری در انتخابات، بر توجه بیش از پیش به گفتمان و فناوری در مجلس دوازدهم تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، جلسه ائتلاف نوآوران ایران اسلامی با حضور نامزدهای این ائتلاف در انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سید مهدی علوی نیا کاندیدای این ائتلاف در انتخابات مجلس دوزادهم، با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات تاکید کرد: از لحاظ ساختاری کشور ما دارای برتری است و نگرش سیستمی می تواند با استفاده از این مزایا راهگشای رفع مشکلات ما باشد. رهبر انقلاب در ترسیم نقشه راه پیشرفت و حصول معنویت، طی مسیر عدالت از طریق عقلانیت را یگانه راه تعالی کشور برشمردند. عقلانیت در یک معنا، یعنی بهره گیری از فناوری های نوین و ایده های نو. نگرش سیستمی به مسایل مدیریتی کشور همان ابزار عقلانیت است در نگرش سیستمی باید قانونمند و نظام مند عمل کنیم. قانون مداری تاکید دین مبین اسلام و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

وی ادامه داد: در نگرش سیستمی همه متغیرها کنترل پذیر و رویت پذیر بوده و همه عناصر و افراد در جامعه مسوول هستند. مشارکت اجتماعی و مشارکت مردم نیز یکی دیگر از الزامات نگرش سیستمی است. این رویکرد در تعالیم انقلاب و ارزش های اسلامی نیز مورد تاکید است.

این دانش آموخته پسادکترای مهندسی سیستم و هوش مصنوعی تاکید کرد: نگاه سیستمی را یک نوآوری در مدیریت کشور می دانم. خود را عضو جناح بندی های ادبیات دوگانه سیاسی مرسوم نمی دانم و معتقدم با تاکید بر ارزش های والای اسلام وانقلاب، باید در امور کشور اصلاحات نوآورانه صورت پذیرد و کارآمدی ارتقا یابد. مفاهیم دین اسلام بسیار عالی است اما کارآمدی مطلوب در عملکرد ما حاصل نشده است و راهکاری جز بهره گیری از دانش های روز در مدیریت کشور نداریم.

ناصر عظیمی از اعضای ائتلاف نوآوران ایران اسلامی گفت: ائتلاف از چهار و نیم ماه پیش با حضور احزاب معتدل و میانه رو شکل گرفت. برای حل ابرچالش های مهم دنبال این هستیم در مجلس دوازدهم یک فراکسیون نوآور داشته باشیم و از اینرو شعار "مجلس نوآور راه نجات کشور" طراحی و این ائتلاف شکل گرفت.

وی ادامه داد: نخبگان و نوآوران را شناسایی کردیم و شاخص نماینده نوآور، اعتقاد به گفتمان نوآوری است.

علی کیهانیان از دیگر اعضای این ائتلاف و دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی نیز گفت: باید نظام و انقلاب حفظ شود. دوستانی که وارد رقابت شدند بحث مشارکت را در اولویت قرار دادند و جریان اصلاحات از این مشارکت سر باز زده است. انقلاب ما مبنای دینی دارد و بر پایه خون شهدا است و رهبر انقلاب فرمودند که مردم رکن اصلی جمهوری اسلامی هستند.

تاکید ائتلاف نوآوران ایران اسلامی به توجه بیش از پیش به گفتمان و فناوری در مجلس دوزادهم 

روح الله سیدی سخنگوی ائتلاف در ادامه با قرائت بیانیه ائتلاف نوآوران ایران اسلامی گفت: دغدغه چهره های علمی موجب تشکیل این ائتلاف شد و از ماه های قبل افزایش بهره وری در سراسر کشور مورد تاکید بوده و این گفتمان یک مطالبه گری از مجلس آتی است. موضوع نوآوری کلی است و موضوعات دیگری مد نظر است که بعد از انتخابات از سوی ائتلاف پیگیری خواهد شد. امیدوارم خروجی همه گفت وگوها به افزایش مشارکت در انتخابات منجر شود و شاهد تغییر ریل گذاری باشیم و در مسیر درستی قدم برداریم.

علیرضا جاجرمی از دیگر نامزدهای این ائتلاف در مجلس دوازدهم نیز گفت: تا واژه نوسازی و توسعه و تحول می آید مقاومت هایی وجود دارد. نوآوری در تمام شئون حکمرانی می تواند نمود داشته باشد باید حکمرانی را به مردم بسپاریم و از ساختارهای منسوخ دور شویم.

عادل شیرازی از دیگر کاندیداهای این ائتلاف نیز با اشاره به سبقه علمی خود، از رد صلاحیت برخی جوانان دهه ۷۰ دانش آموخته انتقاد کرد وی ادامه داد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم و باید بیشتر برای مردم کار کنیم تا مشارکت در انتخابات ها بالا برود.

فاطمه عزیزخانی و مریم تندگویان نیز از دیگر کاندیداها در باره سوابق علمی خود توضیحاتی را ارائه کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha