با انتخاب ۹۰ اثر برتر/ استعدادهای سالمند تهران معرفی شدند

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: نخستین رویداد استعدادیابی جهان دیدگان پایتخت با عنوان گنجینه‌های شهر گامی برای تبدیل استعدادهای بالفعل به بالقوه سالمندان برگزار شد که در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین رویداد گنجینه‌های شهر که در تالار ایوان شمس و با حضور مدیران شهرداری و دبیرکل کانون جهان دیدگان تهران برگزار شد، افزود: شهرداری برای نخستین بار دارد از پوسته‌ قدیمی خود خارج می‌شود و به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، هنر و هنرمندان توجه جدی می‌کند.

وی اظهار کرد: رویداد گنجینه‌های شهر تهران به عنوان نخستین رویداد استعدادیابی سالمندان شهر برای اولین بار این ماموریت را پیدا کرده که بخشی از هنرمندان جهان دیده شهر را گرد هم آورد.

ارسال ۱۲ هزار اثر به گنجینه‌های شهر

مدیرکل سلامت شهرداری تهران استقبال از نخستین رویداد گنجینه‌های شهر را بی سابقه عنوان کرد و گفت: در نخستین جشنواره بیش از ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۴۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت ۹۰ اثر منتخب در هفت رشته با رای هیات داوران برگزیده و از آنها تجلیل شد.

صاحب با بیان اینکه هنر هنرمندان جهان دیده در این رویداد نشان از طراوت و جوانی روح شرکت کنندگان است، اضافه کرد: جان جهان هرگز پیر و فرتوت نمی‌شود اگر چه ممکن است تن پیر شود اما، این پیر شدن به معنای خستگی و از پا افتادن نیست.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این رویداد بیش از ۱۰ ماه کار کارشناسی انجام شد از فعال نبودن دستگاه‌های متولی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال های آینده دستگاه‌هایی که به شکل مستقیم در حوزه سالمندان ماموریت و مسوولیت دارند نقش آفرینی بیشتری برای برگزاری باشکوه تر این رویداد داشته باشند.

در این مراسم هیات داوران جشنواره در بیانیه‌ای با قدردانی از ارسال آثار در رشته‌های مختلف با اهدای تندیس و لوح سپاس از هنرمندان جهان دیده منتخب این رویداد تجلیل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha