۱۷ هزار اثر به دبیرخانه رویداد گنجینه‌های شهر تهران ارسال شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین رویداد گنجینه‌های شهر گفت: قرار است آثار هنری سالمندان تهران در این رویداد را ارزیابی شود که بیش از ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه ارائه شده و از این بین، حدود ۱۰۰ اثر برتر تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید صاحب روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این رویداد اظهار کرد: برگزاری دومین رویداد استعدادیابی جهان دیدگان پایتخت با عنوان «گنجینه‌های شهر»، گامی برای تبدیل استعدادهای سالمند از بالفعل به بالقوه است.

وی در خصوص جشنواره گنجینه‌های شهر اظهار کرد: امروز میزبان یک هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان و جهاندیدگان شهر تهران هستیم، افرادی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی در طول سال‌های گذشته فعال بوده‌اند و آثار در حوزه‌های هنرهای دستی و تجسمی از جمله خیاطی، گلیم بافی، قلاب بافی، معرق است که از سوی سالمندان بالای ۶۰ سال ارسال شده و توسط هیات داوران ارزیابی خواهد شد.

۱۷ هزار اثر به دبیرخانه رویداد گنجینه‌های شهر تهران ارسال شد

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران به خدمات شهرداری به سالمندان شهر اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری تهران معتقد است که مناسب‌سازی فقط نباید محدود به مسایل کالبدی باشه بلکه مسایل فرهنگی اجتماعی هم نیاز به مناسب سازی دارد همین که سالمندان رو زمینه‌های حضورشان را در جامعه فراهم کنیم که این می‌تواند یکی از ماموریت‌های شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کلانشهر تهران باشد.

به گفته صاحب، شهرداری تهران باید در حوزه فرهنگی اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای برای جهاندیدگان شهر داشته باشد و در این خصوص ما برنامه‌هایی در این حوزه طراحی شده از جمله بازی‌های نشاط سالمندی که امسال نزدیک به ۷۰ هزار نفر شرکت کردند در حالیکه طی دو سال گذشته حدود ۱۴ هزار نفر حضور داشتند.

مدیرکل اداره سلامت شهر تهران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که با توانمندسازی سالمندان و جهاندیدگان در سطح محلات، سالمندانی که با انزوا زندگی می‌کنند به جامعه برگردند و از خدماتی که مخصوص این عزیران است، استفاده کنند.

آیین اختتامیه جشنواره گنجینه‌های شهر تهران با حضور ۱۵٠٠ سالمند تهرانی در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور مدیران شهری در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha