گستردگی ضیافت های رنگین انتخاباتی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - برگزاری ضیافت های انتخاباتی برگرفته از رسم دیرینه سفره گسترانی مردمان لر در آئین و مراسم آنچنان به تشریفات تبلیغاتی رخنه کرده که مهمانی های رنگین به یکی از برنامه های اصلی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا در آخرین ساعات باقی مانده از زمان تبلیغات رسمی، سفره گسترانی و ضیافت های پرزرق و برق رونق دوچندانی به خود گرفته است تا حدی که داوطلبان در این زمان پایانی تلاش دارند گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و آوازه بیشتری را کسب کنند.

هرکدام از داوطلبان در این فرصت باقی مانده به نوعی سعی دارند بیشترین توجهات را به خود جلب کرده و با شعارها و روش های نوین تری در مرکز توجه قرار گیرند تا بدین طریق بتوانند آرای بیشتری را تصاحب کنند اما یکی از استراتژی هایی که این روزها بیش از هر اقدامی دهان به دهان چرخیده و توانسته کاندیداهای مورد نظر را به مردم معرفی کند همان سفره های رنگینی است که در نقاط مختلف حوزه های انتخابیه گسترده شده است.

هر چه به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، شور و شوق انتخاباتی در لرستان بیشتر شده و در این میان برخی نامزدها نیز با ابزار سفره گسترانی از این فضا برای معرفی خود استفاده و به نوعی تلاش می کنند از هم اکنون سفره داری و مردم داری خود را به معرض نمایش بگذارند.

اگرچه این سبک از تبلیغات حتی در ایام قبل از آغاز تبلیغات رسمی در سطح استان مشهود بود اما اکنون با شتاب و رونق بیشتری در زمان باقی مانده در حال اجرا است و هر کدام از نامزدها و اطرافیان آنان تلاش می کنند که این روش را نیز در لیست اقدامات و تبلیغات خود هر چند با هزینه های بسیار سنگین قرار دهند.

هرچند این ضیافت ها در بسته های تبلیغاتی معرفی نامزدها و به صلاح شور و مشورت طایفه ای و فامیلی برگزار می شود اما حقیقت امر همان نمایش تبلیغاتی برای جا نماندن از دیگر رقبا است به گونه ای که داوطلبانی که تا روزهای گذشته این هزینه های گزاف و سنگین تبلیغاتی را هزینه کردن از جیب مردم بر می شمردند اکنون آنان نیز به سفره گسترانی ها حتی در منازل بستگان و فامیل روی آورده اند.

تبلیغ برای داوطلبان مورد نظر در لرستان بسیار پر رونق شده است تا حدی که در برخی مواقع افراد در یک وعده مشخص به چندین جلسه تبلیغاتی نامزدها دعوت شده اند و این در حالیست که تالارهای سطح استان نیز میزبان بسیاری از کاندیداها و طرفدارانشان هستند و بازار آنها در تمامی وعده ها داغ است.

گستردگی ضیافت های رنگین انتخاباتی در لرستان

در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که ۱۰۰ نفر داوطلب برای کسب ۲ کرسی مجلس رقیب شده اند بازار ضیافت ها و سفره گسترانی ها بسیار پر رونق تر از سال های گذشته و تقریبا خرم آباد به مرکز ضیافت های پرزرق و برق انتخاباتی تبدیل شده است.

تقریبا تمامی محلات و مناطق این روزها در حال برگزاری مهمانی هستند و با وجود تعدد داوطلبان از هر حزب، طایفه و قوم و فامیلی یک کاندیدا برای تبلیغات و برگزاری ضیافت وجود دارد و بسیاری از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون توجه به هزینه های سنگین این ضیافت ها رقابت تنگاتنگی را برای جلب توجه مردم و پذیرایی های متنوع در پیش گرفته اند.

هر چه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می شویم، تلاش داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مهمانی های مجلل بیشتر می شود والبته در کنار این سفره های پر هزینه، وعده و وعیدهایی هم داده می شود تا مردم با داوطلبان بیشتر آشنا شوند.

دعوت کردن بزرگان طوایف مهم حوزه های انتخابیه به منظور جلب توجه افراد در این مهمانی ها از دیگر دلایل برگزاری این ضیافت ها برای جلب آرای مردم است تا به نوعی به دیگران یادآوری شود که فلان طایفه ها و فلان بزرگ زاده ها از طرفداران هستند و بهتر است که بقیه نیز به این خیل بپیوندند.

گستردگی ضیافت های رنگین انتخاباتی در لرستان

تبلیغات انتخاباتی در قالب برگزاری ضیافت های مختلف و دید و بازدید های طایفه ای در لرستان از گذشته رونق داشته بطوری که برخی از داوطلبان انتخابات با برگزاری این جلسات سعی در جلب توجه طایفه های بزرگ حوزه های انتخابیه دارند.

متاسفانه این گونه روش های تبلیغاتی اگر چه از آسیب های تبلیغات انتخابات است اما همچنان با اشکال و طراحی های نوین در صدر سبک های تبلیغاتی لرستان قرار دارد در حالیکه این استان نیازمند برگزاری تبلیغات سالم انتخاباتی است تا بتواند داوطلبان توانمند و آشنای به اصول نمایندگی را روانه خانه ملت کند.

در حالی ضرباهنگ تبلیغات رسمی در قالب پذیرایی ها و وعده و وعیدهای رنگارنگ در لرستان بسیار تند شده است که فرصت تبلیغات رسمی رو به پایان قرار دارد و داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها باید با تمکین به قانون از هرگونه تبلیغات پس از پایان مهلت تبلیغات ( ساعت هشت صبح پنجشنبه) بپرهیزند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و در حال حاضر ۳۵۰ کاندیدا در این رقابت حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha