نقش پررنگ بانوان لرستان در افزایش مشارکت انتخاباتی

خرم آباد - ایرنا - بانوان همیشه در صحنه دیار غیرت و بصیرت لرستان با شعور والای سیاسی و همتی استوار در این دوره از انتخابات حاضر شده اند تا به مشارکت حداکثری در قامت زن الگوی سوم جلوه داده شود.

به گزارش ایرنا بانوان سرنوشت ساز و تصمیم آفرین لرستان در رویداد بزرگ انتخابات ۱۴۰۲ باردیگر به صحنه ای بی بدیل وارد شدند و با شعور سیاسی والای خود نشان دادند که نسبت به سرنوشت خود و فرزندانشان بی تفاوت نیستند و می خواهند براساس آگاهی و با مشارکت سیاسی برای ایران اسلامی تصمیم ساز باشند.

حضور پررنگ بانوان و مادران سرنوشت ساز دیار لر در انتخابات چشمگیر است و با گام استوار و عزم راسخ در این صحنه مهم انقلاب اسلامی ایستاده اند و قدم به قدم در کنار دیگر اقشار جامعه به ایفای نقش پررنگ خود می پردازند.

زنان در همان نخستین روزهای مبارزات انقلاب اسلامی تا اکنون که نهال انقلاب به درختی تنومند و قدرت بی مثال منطقه تبدیل شده است همواره به بهترین نحو ایفای نقش داشته اند، در هیچ مقطعی از این سال ها نسبت به سرنوشت خود و فرزندانشان بی تفاوت نبوده اند و همواره مقتدرانه از حق انتخاب خود استفاده کرده اند.

زنان نیمی از جمعیت ایران اسلامی را تشکیل می دهند و در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی روز به روز به قله های افتخار و موفقیت دست یافته اند و مصرانه می خواهند در وقایع مهم حضور فعال داشته باشند.

بانوان با حضور پررنگ در ستادها و تجمعات انتخاباتی فضایی از همگرایی و انسجام اجتماعی را به نمایش گذاشته و دوشادوش مردان نقش حمایتی خود را ایفا کرده اند، بار دیگر به ندای انقلاب لبیک گفته و با حضور در انتخابات پیش رو نقش بسیار مهم خود را در توسعه یافتگی سیاسی ایفا خواهند کرد و به گفتمان توسعه سیاسی رنگ پیروزی خواهند بخشید.

طی روزهای گذشته بانوان با حضوری گسترده در محافل و ستادهای انتخاباتی سعی در کسب شناخت هرچه بیشتر دواطلبان انتخابات داشتند تا بتوانند با درک بالای سیاسی و شناخت کافی از نامزدها به انتخاب اصلح دست بزنند و فردی را روانه مجلس کنند که بتواند به خوبی برای مقدرات بانوان این مرز و بوم تصمیم سازی کند.

اکنون که تقریبا از تمامی اقشار برای حضور در این انتخابات احساس وظیفه شده فرصت انتخاب نیز به این تناسب گسترده تر شده است و در این میان بانوان نیز چه در حضور میان داوطلبان و چه در عرصه تبلیغات این رویداد بزرگ مشارکتی حداکثری داشته اند.

شیرزنان لر علاوه بر اینکه با حضور گسترده در این انتخابات نهایت دغدغه مندی خود را نسبت به سرنوشت و مقدرات کشور تاکید می کنند و خواستار بهترین شرایط در این سرزمین هستند، خانواده ها و فرزندان خود را نیز این مسایل مهم اجتماعی و سیاسی آگاه می کنند.

زنانی که روزگاری در عرصه انقلاب و دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای استقامت و اقتدار این مرز و بوم دریغ نکردند امروز نیز با همت والای خود به صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده اند تا بهترین نمایندگان را برای دوازدهمین بار از این استان دلاور خیز راهی مجلس کنند.

این در حالی است که بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در سخنرانی های اخیر حضور بانوان در این مشارکت سیاسی تاثیرگذار مورد تاکید قرار گرفته است و بانوان برای حضور در صحنه دعوت شدند.

بانوان نقش تاثیرگذاری در تصمیم سازی کشور دارند

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: بانوان با دقت نظر و ترغیب خانواده در مشارکت های اجتماعی نقش تاثیرگذاری برای مقدرات و تصمیم سازی کشور دارند.

فریبا ولیپور در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نقش زنان در مشارکت انتخابات بسیار سرنوشت ساز است افزود: با توجه به اینکه نیمی از جامعه را جمعیت زنان تشکیل می دهند وظایف سنگینی در تمام حوزه ها بر عهده دارند و از طرفی با موفقیت هایی که به دست آورده اند رسالت خطیری برای آنان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند ماه قرار داریم اظهار داشت: شایسته است که مانند همیشه حضور پررنگ و سرنوشت ساز بانوان در انتخابات و کمک به انتخاب اصلح چشمگیر باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به دقت نظر و ریزبینی بانوان در عرصه های مختلف، نقش آنان جهت تشویق خانواده ها، دوستان و فرزندان خود و حضور در انتخابات و مشارکت در این رویداد بزرگ بسیار تاثیرگذار است چراکه با پرس و جوی بیشتر به انتخاب اصلح می رسند.

ولیپور گفت: بنا بر فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی نقش بانوان در تعیین مقدرات کشور وظیفه، حق و تکلیف این قشر است و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر بر مشارکت تاثیرگذار زنان در عرصه انتخابات تاکید داشتند که نقش آنها در انتخاب اصلح خود و خانواده ها قابل توجه است.

وی افزود: از بانوان توانمند و نجیب لرستان انتظار می رود که مانند دیگر عرصه ها حضور سرنوشت سازی در عرصه سیاسی داشته باشند و با توجه به اینکه هجمه های داخلی و خارجی مقارن با این اتفاق سرنوشت ساز سیاسی بیشتر شده است با حس مسوولیت در عرصه های مختلف، میدان را خالی نکنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی و موقعیت کشور ایران در منطقه که تکیه گاهی برای مظلومان جهان است حضور بانوان در عرصه انتخابات باید پررنگ تر باشد و علاوه بر حضور در کنار نهاد عظیم خانواده در انتخابات پیش رو شرکت موثر داشته باشند.

نقش پررنگ بانوان لرستان در افزایش مشارکت انتخاباتی

رقابت نهایی ۲۷۵داوطلب در لرستان/نظارت ۳۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۲۷۵داوطلب در عرصه نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان حضور دارند و ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی بر برگزاری این انتخابات نظارت می کنند.

احسان یاوری اظهار کرد: در خصوص صندوق های اخذ رای عنوان کرد: برای هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان استان لرستان در مجموع یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که یک هزار و ۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار همچنین از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است.

رییس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در خرم آباد ۳۶۵ شعبه ، چگنی ۶۵، بروجرد ۲۷۰، الیگودرز ۱۶۸ ، دورود ۱۳۳، ازنا ۸۴ ، کوهدشت ۱۹۳، رومشکان ۵۵، دلفان ۱۲۷، سلسله ۸۵، پلدختر ۶۹ و در معمولان نیز ۴۰ شعبه کار اخذ رای را از مردم انجام خواهند داد.

یاوری بیان کرد: سه هزار و ۷۵۴ نقطه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده است و جزو معدود استان هایی هستیم که تمامی شعب ثابت دارای آنتن بوده و در ۲ هزار و ۷۵۴ نقطه باقیمانده کمتر از ۲۰۰ نقطه با مشکل آنتن دهی مواجه هستند که غالبا صعب العبور و دارای کمتر از پنج خانوار می باشند که احراز هویت آفلاین (غیر برخط) برای آنها پیش بینی شده است.

وی افزود:‌ همچنین حدود ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی ، نظارتی و انتظامی در امر انتخابات این دوره مشارکت خواهند کرد که در هر شعبه تقریبا ۱۵ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.

وی افزود: همچنین در تمامی شهرستان ها شعب اخذ رای برای بانوان پیش بینی شده است تا بتوانند به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.ابزارک تصویربزارک تصویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha