برگزاری لیگ‌های ورزشی در دستور کار فدراسیون کارگری قرار دارد

اراک - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری لیگ‌های ورزشی باکیفیت در دستور کار جدی این فدراسیون قرار دارد.

به گزارش ایرنا، جواد رمضی روز چهارشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات ورزش کارگری استان مرکزی در اراک، افزود: ورزش کارگری یک رکن مهم در کشور است که از جایگاه خوبی در سلامتی، شادابی و نشاط جامعه برخوردار است.

وی بیان کرد: رکن اصلی ورزش کارگری و بار اصلی حمایت از این ورزش بر دوش مجموعه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استان است و حمایت‌های ورزش و جوانان باید تکمیل کننده باشد.

رییس فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ادامه داد: همدلی خوبی در جامعه ورزش کارگری وجود دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

رمضی اظهار کرد: نگاه تحولی به ورزش کارگران در دستور کار است و قرار است حمایت خاص از این ورزش صورت گیرد.

وی گفت: مجموع‌های ورزشی با تاکید به در اختیار قرار گرفتن هیات‌های کارگری، جدی است.

رییس فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ادامه داد: ظرفیت و بند قانونی که از ورزش کارگری حذف شده، آسیب جدی وارد کرده و در حال جایگزینی ظرفیت‌های دیگر هستیم.

رمضی اظهار کرد: امسال یک بند خوب، نه در حد آن قانون حذف شده، اما یک حرکت رو به جلو صورت گرفت که بر مبنای آن یک درصد از هزینه صورت گرفته در فرهنگ و ورزش به عنوان مالیت‌های پرداخت شده و مورد قبول محاسبه شود.

وی گفت: سیاستگذاری و تدوین قوانین بالا دستی برای ورزش کارگری باید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری استان مرکزی یادآور شد: شعار دولت سیزدهم ایران قوی است و به طور قطع ورزش قوی هم جزو ضرورت‌ها است.

رمضی تاکید کرد: ظرفیت استان مرکزی به قدری بالا است که حضور یک تیم در رقابت‌های ملی کم است.

وی گفت: فدراسیون ورزش کارگری نگاه ویژه به ورزش همگانی دارد.

رییس فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ادامه داد: فعال سازی هیات‌های شهرستانی در استان مرکزی از جایگاه خوبی برخوردار است و این مهم باید قانونمند و نظام‌مند باشد.

رمضی تاکید کرد: می‌توان بدون نیاز از مجموعه‌های دولتی، ورزش کارگری را روز به روز تقویت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۶۰ درصد شاغلین این استان در بخش کارگری مشغول هستند و در سطح استان پنج مجموعه ورزشی کارگری فعال و در حال ارایه خدمت به جامعه هدف است.

جمشید امیدی افزود: ۲ مجموعه استخر استان در زمان کرونا از ارایه خدمات خارج شده بود که در دولت سیزدهم بازسازی و احیا شد و هم‌اکنون در حال ارایه خدمت است.

وی بیان کرد: استخری در مجموعه شهرستان خمین از ۱۰ سال گذشته شروع و با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود که تکمیل آن در این دولت در دستور کار قرار گرفت و ۸۸ میلیارد ریال وام با عاملیت بانک ملی برای آن اخذ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مشکلات سند و کاربری این طرح حل شد و قراردادی با بانک رفاه منعقد و در جریان سفر رییس جمهور نیز،۱۴۰ میلیارد ریال به آن تخصیص یافت.

امیدی اظهار کرد: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: برای تکمیل زمین چمن شهرستان هم اعتباری از سفر رییس جمهور تخصیص یافت و این طرح در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

مجید اسدی با ۲۲ رای به عنوان رییس هیات ورزش کارگری استان مرکزی برای مدت چهار سال انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha