۸۳۷ بازرس بر سلامت انتخابات بوشهر نظارت می‌کنند

بوشهر- ایرنا- دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: ۸۳۷ نفر شامل بازرس ، سربازرس و بازرس ویژه بر سلامت برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در این استان نظارت می‌کنند.

" عسکر زارعی " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع این شمار ۵۴ نفر سربازرس و ۱۲ نفر نیز بازرس ویژه هستند .

وی افزود: برای هر شهرستان یک نفر بازرس ویژه تعیین شده و افزون بر این در جزیره "خارگ" یک بازرس ویژه و شهرستان "دشتستان" نیز بدلیل گستردگی حوزه انتخابیه ۲ بازرس ویژه روز رای گیری حضور خواهند داشت.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر با اشاره به راهبرد چهارگانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات این دوره، یعنی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت افزود: عمده رسالت بازرسی به سلامت و امنیت انتخابات معطوف می شود.

زارعی تصریح کرد: بررسی روند و کیفیت تخلفات در بخش های تبلیغات، اطلاعات و اخبار و نیز ارزیابی کل ستادهای انتخاباتی و رسیدگی به شکایات از اهم وظایف هیات های بازرسی است.

وی یادآور شد:باتوجه به برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی برای بازرسان عمل به قانون و جلوگیری از هرگونه بی قانونی در راستای صیانت از آرای مردم در دستور کار این هیات است.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: رای مردم حق الناس است و بازرسان برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی با اقتدار به رسالت قانونی خود عمل می کنند.

زارعی افزود: هیات‌های بازرسی تاثیر بسزایی در برگزاری انتخابات سالم و باشکوه دارند و بر این اساس بازرسان انتخابات در همه شعب اخذ رای مستقر خواهند شد و در کنار سایر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات به تکالیف مصرح در قانون عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای پرهیز از هر گونه شائبه جانبداری از داوطلبان، بازرسان از بین افرادی که وابستگی به هیچ کدام از نامزدها نداشته باشند انتخاب شده اند و بی طرفی و اهتمام به رسالت قانونی سرلوحه فعالیت آنان است.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: ماده ۲۸ قانون انتخابات، حسن جریان انتخابات و ماده ۳۶ نیز محل ماموریت اعضای هیات‌های بازرسی را مشخص می‌کند که باید به‌دقت عملیاتی شود.

زارعی افزود: سامانه ای شدن فعالیت هیات های بازرسی، دقت در انجام وظایف محوله آنان را افزایش می دهد.

وی بااشاره به اینکه بازرسان انتخابات ملزم به رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری هستند خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha