شوق رای اولی‌های خراسان جنوبی برای آزمون سیاسی

بیرجند - ایرنا - انتخابات ۱۱ اسفند امسال نخستین آزمون سیاسی برای رای اولی هاست تا با مشارکت حداکثری بتوانند میان دوست و دشمن سربلند باشند.

به گزارش ایرنا، کمتر از یک روز دیگر تا حماسه ملی در ایران اسلامی باقی مانده است و همه اقشار خود را برای رقم زدن برگ زرین دیگری در افتخارات این سرزمین آماده کرده‌اند.

مردم دیار خاوران که همواره در انتخابات خوش درخشیده‌اند امسال نیز آماده آوردگاه شده‌اند تا نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان ۳۴ هزار نفر در خراسان جنوبی برای انتخابات اسفند امسال رای اولی داریم که پنج هزار و ۲۰۰ نفر آنان دانش‌آموز هستند.

رای اولی‌های می‌دانند که برای ساختن ایرانی آباد و آزاد نیاز به حضور آنها است برای تحقق آن تلاش می‌کنند. جوانان و نوجوانان استان با شعور بالای سیاسی خود به فکر انتخاب فرد اصلح برای دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری هستند و این انتخاب آنها سرنوشت‌ساز خواهد بود.

شرکت در انتخابات برابر حفظ اقتدار نظام

فاطمه زراعتکار دانش آموز ۱۸ ساله از بیرجند انگیزه خود را از شرکت در انتخابات به عنوان یک رای اولی لبیک به پیام رهبری عنوان کرد و گفت: شرکت در انتخابات موجب حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی افزود: امسال که برای اولین بار قرار هست رای دهم از اینکه در انتخابات نقش ایفا می کنم حس شور و ذوق عجیبی دارم.

شوق رای اولی‌های خراسان جنوبی برای آزمون سیاسی

این دانش آموز عنوان کرد: باید با مطالعه دقیق برنامه‌های افرادی که نامزد انتخاباتی شده‌اند بررسی کنیم که آیا این شخص پیرو ولایت فقیه و رهبر است یا نه؟

وی یادآور شد: سرنوشت کشور را می توانم با رای خودم رقم بزنم و این بسیار حائز اهمیت است.

معیار من برای یک انتخاب خوب فردی است که دلسوز کشور و مردم بوده و به خصوص برای آینده جوانان و رفع معضل بیکاری اقدام مهمی انجام دهدابوالفضل شریفی نیز دانش آموز پایه ی دوازدهم است که امسال برای اولین بار پای صندوق رای حاضر می شود از نظر او نقش آفرینی در سرنوشت کشور مهم بوده و برای همین قرار است امسال رای دهد.

وی عنوان کرد: معیار من برای یک انتخاب خوب فردی است که دلسوز کشور و مردم بوده و به خصوص برای آینده جوانان و رفع معضل بیکاری اقدام مهمی انجام دهد.

این دانش آموز رای اولی بر چاره‌اندیشی برای وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: حضور تمام رای اولی ها برای اینکه ثابت کنیم پشت رهبرمان ایستاده‌ایم مهم است و از این طریق می توانیم مشت محکم به دهان دشمنان بزنیم.

وی یادآور شد: برای داشتن یک کشور مقتدر و آینده خود در انتخابات شرکت می‌کنیم و با توکل به خدا یک انتخاب درست خواهیم داشت.

فاطمه دستی گردی یک رای اولی با مدرک دیپلم در شهر بیرجند است که هدفش را از شرکت در انتخابات پیشرفت استان و کشور عنوان کرد و گفت: اینکه برای اولین‌بار می خواهم در عرصه سیاسی کشور یک شخص را انتخاب کنم برایم حس خوبی دارم و احساس می کنم رای و نظم حایز اهمیت است.

وی مهمترین معیار برای انتخاب شخص اصلح در مجلس شورای اسلامی را صداقت دانست و افزود: فردی که به عنوان نماینده به مجلس راه می‌یابد باید به فکر کار و آینده جوانان باشد و برای پیشرفت منطقه خود تلاش کند.

از نظر این رای اولی مشارکت در انتخابات تاثیر زیادی در آینده کشور و استان دارد و باید در آن سهیم باشیم.

شوق رای اولی‌های خراسان جنوبی برای آزمون سیاسی

فاطمه خسروی دانش آموز پایه دوازدهم هم با این اعتقاد همه باید رای داریم چون آینده کشور در دست ما قرار دارد گفت: از اینکه امسال به سن تکلیف سیاسی رسیده‌ام خوشحال هستم و می توانم نقشی در سرنوشت کشور ایفا کنم.

وی با تاکید بر اینکه برای یک انتخاب خوب آگاهی لازم است ادامه داد: تمام معیارهای نماینده مجلس را باید بررسی کنیم تا بهترین شخص رای بیاورد.

خسروی در پاسخ به این سوال که حضور رای اولی ها در انتخابات چه معنایی دارد؟ گفت: نشان می‌دهد که آینده کشور برای همه مهم است و جوانان و نوجوانان از یک سنی به بعد باید نقش آفرینی کنند.

برنامه‌های انتخاباتی برای دانش‌آموزان خراسان جنوبی

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی هم گفت: برای انتخابات امسال هفت ویژه برنامه از سوی بسیج دانش‌آموزی تدارک دیده شده که به شکل یکپارچه در کشور و استان برگزار شده است.

سرهنگ دوم پاسدار سید مصطفی موسوی زاهد «کتاب اول» را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه دانش‌آموزان دلنوشته‌ای خطاب به کاندیداها ارایه و در آن خواسته‌های خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها «راهدار» است که دانش‌آموزان به عنوان نماینده مجلس در فضای شبیه‌سازی شده پاسخگوی سوالات دیگر هم کلاسی‌های خود دادند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی دانش‌آموز با حدود و اختیارهای نماینده آشنا شود می‌تواند انتخاب درست و آگاهانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه کنشگری دانش‌آموزان برای پاسخگویی و اقناع منتقدان فراهم شود ادامه داد: «آزادراه» نیز عنوان برنامه‌ای برای تریبون آزاد و مناظره میان دانش‌آموزان با موضوع انتخابات است.

شوق رای اولی‌های خراسان جنوبی برای آزمون سیاسی

موسوی زاهد ادامه داد: «راه افتخار» هم در قالب اردوهای پیشرفت امید برنامه‌ریزی شده که خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند مرکز این اردو بوده و میزبان دانش‌آموزان از دیگر استان های همجوار هستیم که به مدت سه روز با فضای پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد تا حس امید در آنان تقویت شود.

وی یادآور شد: در اردویی که هفته گذشته برگزار شد دانش آموزان از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نمایشگاه پهپادی سایت هوافضای سپاه پاسداران شرق کشور را بازدید کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بازدید از مکان های تاریخی شهر بیرجند و برخی صنایع شاخص را از دیگر برنامه های این اردوهای پیشرفت و امید برشمرد و گفت:این دانش آموزان با هشتک من رای اولی هستم تصاویر خود را از این برنامه های سیاحتی آموزشی در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

وی با بیان اینکه دلنوشته‌هایی در خصوص انتخابات و اهمیت مشارکت پیش بینی شده بود گفت: «تمرین راه» برنامه جذاب دیگری است که انتخابات نمادین با موضوع‌های‌ خاص در مدارس برگزار شد.

موسوی با اشاره به پویش ملی «همراهی» اظهار کرد: این برنامه با هدف همراه شدن اولیا و دانش آموزان برای شرکت در انتخابات برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال پنج هزار دانش‌آموز در استان به عنوان رای اولی آماده شرکت در انتخابات می‌شوند گفت: بخشی از کلاس‌های آمادگی دفاعی هم از اول بهمن تا انتخابات برای پاسخ به شبهه‌ها و پرسش‌های دانش‌آموزی است.

خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (سال ۱۳۹۸) رتبه دوم کشور را به دست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha