هفت ویژه برنامه انتخاباتی برای دانش‌آموزان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

بیرجند- ایرنا- مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: برای انتخابات امسال هفت ویژه برنامه از سوی بسیج دانش‌آموزی تدارک دیده شده است که به شکل یکپارچه در کشور و استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ دوم پاسدار سید مصطفی موسوی زاهد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا «کتاب اول» را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه دانش‌آموزان می‌توانند دلنوشته‌ای خطاب به کاندیداها ارایه و در آن خواسته‌های خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها «راهدار» است که دانش‌آموزان به عنوان نماینده مجلس در فضای شبیه‌سازی شده پاسخگوی سوالات دیگر هم کلاسی‌های خود خواهند بود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی دانش‌آموز با حدود و اختیارهای نماینده آشنا شود می‌تواند انتخاب درست و آگاهانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه کنشگری دانش‌آموزان برای پاسخگویی و اقناع منتقدان فراهم شود ادامه داد: «آزادراه» نیز عنوان برنامه‌ای برای تریبون آزاد و مناظره میان دانش‌آموزان با موضوع انتخابات است.

موسوی زاهد ادامه داد: «راه افتخار» هم در قالب اردوهای پیشرفت امید برنامه‌ریزی شده که خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند مرکز این اردو بوده و میزبان دانش‌آموزان از دیگر استان های همجوار هستیم که به مدت سه روز با فضای پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد تا حس امید در آنان تقویت شود.

وی با بیان اینکه دلنوشته‌هایی در خصوص انتخابات و اهمیت مشارکت پیش بینی شده است گفت: «تمرین راه» برنامه جذاب دیگری است که انتخابات نمادین با موضوع‌های‌ خاص در مدارس برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به پویش ملی «همراهی» اظهار کرد: این برنامه با هدف همراه شدن اولیا و دانش آموزان برای شرکت در انتخابات برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال پنج هزار دانش‌آموز در استان به عنوان رای اولی آماده شرکت در انتخابات می‌شوند گفت: برگزاری همایش«رای اولی‌ها» نیز برنامه‌ریزی شده که قبل از انتخابات اجرایی خواهد شد.

موسوی زاهد افزود: بخشی از کلاس‌های آمادگی دفاعی هم از اول بهمن تا انتخابات برای پاسخ به شبهه‌ها و پرسش‌های دانش‌آموزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha