حاشیه‌نگاری ایرنا از همایش امنا؛ خیزش جنوب شهر علیه پدرخوانده‌ها

تهران- ایرنا- امروز چهارشنبه ۹ اسفند در واپسین لحظات زمان قانونی تبلیغات انتخابات، ائتلاف امنا فرصت باقی مانده را غنیمت شمرد و همایش انتخاباتی خود را در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امروز چهارشنبه - ۹ اسفند - در واپسین لحظات زمان قانونی تبلیغات انتخابات، ائتلاف امنا فرصت باقی مانده را غنیمت شمرد و همایش انتخاباتی خود را در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار کرد.

ورودی سالن ورزشگاه با پرچم رژیم صهیونیستی مفروش شده بود تا مردم و نامزدهای انتخابات از همان ابتدای کار موضعشان را نسبت به مهمترین مساله جهان اسلام روشن کنند.

تزئینات سالن و پخش سرودهایی با مضمون "ایران" تداعی کننده جشن های ایام دهه فجر بود.

حاضرین پیش از شروع مراسم پرچم به دست شعارهای انقلابی سر می دادند و با رهبر انقلاب تجدید بیعت می کردند.

مولودی خوانی به مناسبت اعیاد شعبانیه هم جزئی از برنامه بود.

پای گزارش جنجالی دیروز خبرنگار ایرنا هم به همایش امنا باز شد و مجری با سخنانی کنایه آمیز به اظهارات دیروز حدادعادل درخصوص "پاجوش های کنار چنار" واکنش نشان داد.

محمد رویانیان و حمید رسایی از نامزدهای ائتلاف امنا در بدو ورود به جایگاه تماشاگران رفته و در میان مردم حاضر شدند.

برخلاف معمول همایش های این چنینی که سخنرانان در جایگاهی خاص به ایراد سخن می پردازند، نامزدهای فهرست امنا ترجیح دادند در همان جایگاه تماشاگران و از میان مردم سخنان و دیدگاه های خود را بیان کنند و به نحوی اعلام کنند که از همین ابتدای کار بنا دارند "در میان مردم" باشند، نه در جایگاهی متمایز از آنها.

حسین الله کرم از اعضای شورای مرکزی امنا، امنا را ائتلافی متشکل از ۷ ضلع رزما، شریان، جبهه تلاشگران هیات های مذهبی، بخشی از نمایندگان انقلابی مجلس عنوان کرد که با هدف ایجاد رقابت واقعی وارد صحنه شده و نماینده محرومان و خیزش جنوب شهر است.

در این همایش که با عنوان "قله نزدیک است..." برگزار شد، اجرای سرود جمعی از کودکان با پوشش لباس های محلی مناطق مختلف کشور نیز جالب توجه بود.

از نکات قابل توجه این همایش حضور دکتر حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران و دکتر روازاده از طبیبان سنتی در میان حامیان امنا بود.

سید نظام الدین موسوی از نامزدهای امنا، این ائتلاف را شاخص محور و نه شخص محور عنوان کرد و شاخصه امنا را نفی سهمیه بندی و پدرخواندگی برشمرد و تاکید کرد: امنا سر لیست ندارد، سرلیست ما مردم هستند.

موسوی همچنین به اظهارات دیروز حدادعادل واکنش نشان داد و گفت: ما پاجوش نیستیم، فقط نخواستیم پاسوز اقدامات شما باشیم.

دکتر روازاده هم در این همایش ضمن سخنانی گفت: خیلی ها از من در مورد اینکه به چه کسی رای بدهیم می پرسند، اما من در مورد اینکه به چه کسی رای بدهید چیزی نمی گویم، فقط می گویم خودم شخصا به هیچ فهرستی که نام آقای قالیباف در آن باشد رای نخواهم داد.

سمیه رفیعی گزینه دیگر امنا اما از منظر تخصصی "محیط زیست" به اظهارات حدادعادل واکنش نشان داد و گفت: پاجوش ها و نوجوش ها هستند که رمز بقای طبیعت را رقم می زنند و پایداری هر اکوسیستمی ولو سیاسی به پاجوش ها و نو جوش هاست!

حکیم خیراندیش پدر طب سنتی ایران هم در این همایش به بیان دلایل خودش برای حمایت از امنا پرداخت و گفت: برخلاف آنکه انتظار می رود من به عنوان یک طب سنتی مطالبه ای در این حوزه داشته باشم، درخواست من اهتمام مجلس آینده به مقوله تورم و کاستن از بار گرانی بر دوش مردم است.

حمید رسایی کاندیدای ادوار هم سخنران دیگر این همایش بود که گفت: از ائتلافی که تنها چند روز است اعلام موجودیت کرده، به اندازه ائتلاف پانزده ساله توقع نداشته باشید.

رسایی اظهار داشت: برخی کاپشن شان را عوض می کنند و می گویند یک ائتلاف جدید تشکیل دادیم.

رسایی به تناقض های لیست های دیگر اشاره کرد و گفت در برخی لیست ها افرادی هستند که در مورد برجام، فضای مجازی و حجاب دیدگاه های کاملا متضاد دارند، اما در کنار هم هستند. اینها شب انتخابات با هم ائتلاف می کنند و بعد چهارسال در مجلس با هم می جنگند.

وی هم در واکنش به اظهارات حدادعادل گفت: ما به پاجوش بودن افتخار می کنیم، همانطور که به پابرهنه بودن افتخار می کنیم. این انتخابات، انقلاب پاجوش ها علیه چنارهاست.

رسایی در خاتمه ابراز داشت: من امروز افتخار کردم که در برابر ورزشگاه شیرودی اتوبوس نیست.

وی گفت: طبق آخرین نظرسنجی ها مهمترین رقیب ما شانا با سابقه ای پانزده ساله است و اختلاف ما با شانا تا امروز ۲ درصد که به همت مردم این اختلاف را تبدیل به ۱۰ درصد می کنیم و از آنها پیشی می گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha